Hallo, ik kan een visa blok kopen voor 100Euro, wat goed heeft gelopen 2 jaar geleden en daarna is uitgebouwd (km stand is onbekend).
Het is alleen het blok met spruitstuk, carburator, dynamo en startmotor en verder zit er niets bij.
Wat komt hier nog meer bij kijken om dit in een 2cv te plaatsen, of is dit het begin van een bodemloze put?
Of kan ik beter een big-bore kit op een 2cv blok zetten (hier heb ik alleen niet zulke goede ervaringen mee / vastlopers,en dan echt vast met afbrekende drijfstangen tot gevolg, niet echt lollig met 130 op de snelweg!!!)
visa blok of 2cv
-
- Regelmatige poster
-
- Veelvuldig poster
ik geef je er (afhankelijk van het type) minstens 101 eu voor 
nadeel van visablok, moeilijk om aan onderdelen te komen, zijn ook duurder, versnellingsbak gaat kort mee, sensorbeugel nodig of aanpassen voor 123 onsteking. met sensorbeugel veel last van storingen (en vind dan maar eens waar het vandaan komt) en antischuimgaas in carter wil nog wel eens afbreken.
voordeel, motor is gebouwd op meer vermogen (3x gelagerde krukas) koppelkromme is veel vlakker dan van een big bore (althans die van mij) blokje gaat veel langer mee (3 ton + met 1x zuigerveren vervangen)
maar 100 eu is echt niet duur! dus laat maar weten als je ervanaf wil!
greetzzzzzzzzzzzzzzz
Rusty

nadeel van visablok, moeilijk om aan onderdelen te komen, zijn ook duurder, versnellingsbak gaat kort mee, sensorbeugel nodig of aanpassen voor 123 onsteking. met sensorbeugel veel last van storingen (en vind dan maar eens waar het vandaan komt) en antischuimgaas in carter wil nog wel eens afbreken.
voordeel, motor is gebouwd op meer vermogen (3x gelagerde krukas) koppelkromme is veel vlakker dan van een big bore (althans die van mij) blokje gaat veel langer mee (3 ton + met 1x zuigerveren vervangen)
maar 100 eu is echt niet duur! dus laat maar weten als je ervanaf wil!
greetzzzzzzzzzzzzzzz
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400