Garage ervaringen

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
patje74
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 12 mei, 2003 10:42
Locatie: Mantgum
Contacteer:

Bericht door patje74 » di 23 nov, 2004 14:55

Hanzzl schreef:Tjonge, ik mag hopen dat de rekening wel vermelde wat er allemaal aan gesleuteld was? Als ik het zo inschat zijn de dingen die je noemt nou niet echt heel arbeidsintensief en de onderdelen kosten je ook de kop niet. Bij lange na geen 1000 euro! Onzin. Heeft iemand gelast of zo?
Vragen vragen vragen.
Bij gebrek aan een scanner zal ik de rekening eens even overtypen..
APK keuring 30,00
Afmelden APK 5,50
1/2 liter olie 2,75
2 Bougies 5,50
2 banden(firestone) 76,00
Oliedruksender 6,72
2 Klepdekselpakking 7,42
Dynamo 95,00
oliekoeler 146,50
uitlaatklemset 4,40
2 stuurstokjes+ moer (gebruikt) 60,00
2 stuurkogelhousjes 17,90
1 tankdop gebruikt 10,00
spanningsregelaar 27,81
uitlijnen 38,75
div. klein materiaal 2,50
milieuheffing 6,50
Werkloon incl. apk klaarmaken
en het monteren van
bovenstaande materialen. 330,00

Subtot. 877,25
19% BTW 166,68

totaal 1043,93
Op zich zijn de prijzen van de onderdelen wel redelijk te noemen, alleen weet hij van mij dat ik dure onderdelen zelf wel wil vervangen, zoals een neiuwe dynamo. Ik wist dat er een laadstroomprobleem was, maar dat de dynamo werd vervangen, was voor mij een verassing! Hij had mij gewoon moeten bellen, dat deed hij voorgaande keren ook.
Helaas moest ik dit maal wegens lichamelijke ongemakken het werk uit handen geven, ik heb het gevoel dat hij daar dankbaar mis/ge-bruik van heeft gemaakt. Helaas is dit wel de laatste keer geweest dat hij dit kon maken, voor mij heeft hij afgedaan.

Maar nogmaals, ik was naief, ik had gewoon moeten zeggen dat hij moets bellen als hij boven een bepaalt bedrag zou komen, dan moet hij wel gaan rekenen tijdens zijn werk. Ik heb dat niet gevraagt en daar heeft hij gebruik van gemaakt. En door tijdens de werkzaamheden telkens tegen mij te vertellen dat het wel mee zal vallen, heb ik hem niet gestopt.

Een communicatie stoornis, of buwust zo'n situatie creeren, ik weet het niet. Wel weet ik dat een proffesioneel bedrijf dit niet per ongeluk overkomt, een proffesional zal altijd duidelijk zijn om dit soort "misverstanden" te voorkomen naar mijn idee.

Maar ieder moet zijn conclusies maar trekken, ik zal nooit zomaar zeggen dat ik ben afgezet, ik heb het alleen zoals hierboven beschreven ervaren en dat heeft mij onnodig veel geld gekost.

Gr. Patrick

Gebruikersavatar
Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 620
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52

Bericht door Handjes » di 23 nov, 2004 15:42

patje74 schreef:oliekoeler 146,50
Zo te zien is dit de duurste kostenpost en heeft waarschijnlijk ook het meeste werk gekost qua tijd. Jammer, maar een oliekoeler mag niet stuk zijn inderdaad. De rest zijn geen absurde dingen, maar wel opvallend dat je zoveel tegelijk hebt (nooit eerder onderhoud gepleegd?!).

@ Lelijke Eend: zou het off topic gezeur achterwege mogen blijven? Helft van de topic staat vol met jouw postings.
La vie est belle.

patje74
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 12 mei, 2003 10:42
Locatie: Mantgum
Contacteer:

Bericht door patje74 » di 23 nov, 2004 16:11

Handjes schreef:
patje74 schreef:oliekoeler 146,50
Zo te zien is dit de duurste kostenpost en heeft waarschijnlijk ook het meeste werk gekost qua tijd. Jammer, maar een oliekoeler mag niet stuk zijn inderdaad. De rest zijn geen absurde dingen, maar wel opvallend dat je zoveel tegelijk hebt (nooit eerder onderhoud gepleegd?!).

@ Lelijke Eend: zou het off topic gezeur achterwege mogen blijven? Helft van de topic staat vol met jouw postings.
Hij is altijd in goede staat van onderhoud geweest, het mankament aan de oliekoeler was bekend, banden en laadstroom-probleem ook. Maar de rest was nieuw voor mij.
Maar goed, zoals ik al zei, ik zal niet zeggen dat hij mij afzet, dit kan ik namelijk nooit hard maken. Alleen heeft hij mijns inziens onproffesioneel gehandeld. In ik ban naief geweest.... Ik kan hem dus niets maken.

En ja, LE en ik komen daar wel uit. Maar dat offtopic geouwehoer moet eens afgelopen zijn LE! Je weet het hé, straks nemen ze je mee naar Spanje! :D

Gr. Patrick

pellewaes
Beginner
Beginner
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 13 dec, 2004 15:18

Bericht door pellewaes » wo 15 dec, 2004 13:00

Het geldt dan wel voor de "jan-modaal"-auto maar toch:

http://www.nu.nl/news.jsp?n=455855&c=10

Zo zie je maar weer...

Hanzzl als gast

Bericht door Hanzzl als gast » wo 15 dec, 2004 13:24

Omdat de link alleen vandaag bestaat maar even een kopie gemaakt van de tekst.
Ruim helft van garages scoort onvoldoende

Uitgegeven: 15 december 2004 07:13
Laatst gewijzigd: 15 december 2004 08:40

DEN HAAG - Ruim de helft van de garages haalt geen voldoende voor het uitvoeren van autobeurten. Dat blijkt uit een steekproef van de ANWB, waarvan het resultaat woensdag in het blad de Kampioen verschijnt. Veel garages brengen hun klanten reparaties in rekening die niet zijn uitgevoerd. Ook zien veel automonteurs allerlei gebreken over het hoofd.

De steekproef is uitgevoerd bij 109 garages. Slechts vijftig van de geteste garages scoorden voldoende. ANWB-directeur G. van Woerkom noemt deze ontwikkeling zorgelijk. "Wij hebben 109 auto's laten testen en daarbij scoorden de garages gemiddeld een 5,6. Daarvan ben ik geschrokken. Wij en de automobilist zijn hier niet blij mee."

De ANWB heeft de geteste auto's van tevoren geïnspecteerd. Onderdelen die vervangen moesten worden, had de organisatie gemerkt. Ook bracht ze bewust gebreken aan.

Ruitenvloeistof en filters
Uit de steekproef bleek dat meer dan de helft van de garages standaard ruitenvloeistof in rekening brengt terwijl het ruitensproeierreservoir al vol zat. Ook vervangen garages geregeld onnodig V-snaren en brengen ze ten onrechte nieuwe brandstof-, lucht- en oliefilters in rekening.

Volgens Van Woerkom zou het een paar euro's tot enkele tientjes in de portemonnee van de klant schelen, als de autobezitter voor een beurt de bandenspanning en het oliepeil controleert en het ruitensproeierreservoir bijvult. Ook adviseert de ANWB van tevoren met de garage af te spreken wat wordt uitgevoerd.

Van Woerkom hoopt dat de branche conclusies verbindt aan de uitkomsten van het onderzoek. "De branche is aan zijn stand verplicht om te werken aan de kwaliteit."

Bovag
Brancheorganisatie Bovag wil eerst het onderzoek zelf lezen voordat zij kan reageren op de uitkomsten.
(c) ANP

Gebruikersavatar
Daffy
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 16 mar, 2003 07:40
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Bericht door Daffy » wo 15 dec, 2004 14:40

Ik heb het artikel uitgebreid gelezen.
Eerlijk gezegd vind ik het redelijk ongenuanceerd, en weinig geloofwaardig.
Het verhaal bijvoorbeeld , in een dagblad over dit onderzoek , waarin vermeld werd , dat een monteur zels een lap in het luchtfilter had laten liggen , is al eens eerder gebruikt bij een gelijksoortig onderzoek in de jaren 80.
Dat veel autobedrijven slecht werk afleveren staat voor mij als een paal boven water , maar dit onderzoek is naar mijn mening niet zo uitgebreid uitgevoerd , dat er gegeneraliseerd kan -,en mag gaan worden!
Daffy
Laatst gewijzigd door Daffy op do 16 dec, 2004 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.

jeroenterlaan
Eenmalige poster
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 21 sep, 2005 23:54

Bericht door jeroenterlaan » do 22 sep, 2005 00:19

aryan schreef:Ja Koos had altijd een erg goed verhaal klaar.
Maar vraag voor de grap eens wat een fusee of voorwiellager vervangen kost?

/Aryan
Ook ook koos geweest, erg prijzig voor niet te dure werkzaamheden. vooraf prijs afgesproken van 450 euro kwam uit op 900!!! Kreeg een vaag kopietje met onleesbare uitleg en prijzen. Kwikfit mag niet alees zijn maar wel de helft goedkoper. Sterker nog m'n tandarts werkt voor minder. Mij zul je in amersfoort niet meer tegen komen. Vraag me ook af waar dat bovag logo op z'n papiertjes op slaat staat er niet geregistreed. Afrader dus. Kennis en specialilisme ok, maar deze rekening gaat de dagwaarde van mijn auto te boven. Met enige vorm van inleving had ik na het afspreken van een prijs ten minste een belletje verwacht dat het 2x zo duur werd. Of een factuur op een mooi stukje papier.

patje74
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 12 mei, 2003 10:42
Locatie: Mantgum
Contacteer:

Bericht door patje74 » do 22 sep, 2005 00:28

Ik zou dan ook zeker een duidelijke factuur vragen, heb je de vervangen onderdelen ook in mogen zien? (hier heb je recht op)
Het wil natuurlijk niet altijd zeggen dat je belazerd bent, maar netjes is het zeker niet! (ik heb helaas ook zo'n ervaring, inmiddels doe ik gelukkig de meeste dingen zelf) Als een garagist zich niet aan de prijsafspraak kan houden dan kan dat voorkomen, maar hij moet je zeker op de hoogte stellen zodat je tenminsten een keus hebt.

Als je een duidelijke factuur hebt en je bent het niet eens over de gedane werkzaamheden welke hij misschien op eigen houtje heeft gedaan. En het is simpeler gezegt dan geregeld, maar dit mag hij dan wel allemaal terug gaan draaien voor jou.

Succes!

Gebruikersavatar
goanna
Beginner
Beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: di 20 sep, 2005 13:35
Locatie: breda
Contacteer:

ff wat positiefs

Bericht door goanna » do 22 sep, 2005 17:42

oke, nou ff wat positief nieuws, ik ga naar een eend specialist die ik wel oke vind. Martien Mooijman in Roosendaal/kruisland. Prima kerel mijn inziens en alleen maar goede ervaringen mee (5 jaar lang nu). Ik ben niet zo handig dus ik heb hem veel nodig, maar hij leert mij hoe ik het volgende keer zelf kan doen, levert materialen voor een normale prijs en heeft ook regelmatig 's avonds en in het weekend tijd voor me.
Oooo en ook niet onbelangrijk. zijn koffie smaakt heel goed ... :D :D
Wellicht hebben mensen andere ervaringen met hem... misschien ook niet. Ik ben in ieder geval erg tevreden over hem.
live to ride
ride a duck

Gebruikersavatar
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Berichten: 1712
Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
Locatie: Ergens in't midden
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » do 22 sep, 2005 17:48

jeroenterlaan schreef:
aryan schreef:Ja Koos had altijd een erg goed verhaal klaar.
Maar vraag voor de grap eens wat een fusee of voorwiellager vervangen kost?

/Aryan
Ook ook koos geweest, erg prijzig voor niet te dure werkzaamheden. vooraf prijs afgesproken van 450 euro kwam uit op 900!!! Kreeg een vaag kopietje met onleesbare uitleg en prijzen. Kwikfit mag niet alees zijn maar wel de helft goedkoper. Sterker nog m'n tandarts werkt voor minder. Mij zul je in amersfoort niet meer tegen komen. Vraag me ook af waar dat bovag logo op z'n papiertjes op slaat staat er niet geregistreed. Afrader dus. Kennis en specialilisme ok, maar deze rekening gaat de dagwaarde van mijn auto te boven. Met enige vorm van inleving had ik na het afspreken van een prijs ten minste een belletje verwacht dat het 2x zo duur werd. Of een factuur op een mooi stukje papier.
Da's Coos (met een "C") Zierman ten voeten uit, vrees ik. Hij zit alleen wel zo heerlijk dicht bij mijn werk en je hebt gelijk, qua kennis is ie top. :? :wink:
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Plaats reactie