A-campertje - en we gaan weer door!

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Martijn, Arnhem
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 171
Lid geworden op: do 3 jul, 2008 16:01

Bericht door Martijn, Arnhem » za 8 aug, 2009 15:11

Hoi Rossero,

Prachtig plan maar je zult je Aca nooit omgekeurd krijgen (als je dat al zou willen) naar Kampeerkenteken. Een Aca voldoet gewoonweg niet aan de maten.

De binnenruimte moet minimaal 1.70 m. hoogte hebben en slechts alleen als de binnenruimte minimaal 1.30 m. is 'moet' je 'm verhogen tot minimaal 1.70 m. Een Aca heeft geen binnenruimte van 1.30 m.

verder zijn er campers met grijs en geel kenteken maar goed, dat is voor jou dus niet van toepassing. Het kenteken blijft dus gewoon wat het nu ook is.

Of je dit snijden zomaar mag doen weet ik niet. Ik ben volgend jaar van plan om m'n Aca te gaan versnijden. Wielkasten verlagen, benzinetank tussen het chassis, LPG tank vlak achter stoelen in chassis. Eigenlijk wil ik de onderkant van chassis dichtmaken en ook een luik aanbrengen op bovenkant chssis.

vraagje; mag je plaat chassis weghalen en in plaats daarvan onderkant chassis plaat aanbrengen ?
Gezocht ; Dyane en Visa 1.7 D

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » za 8 aug, 2009 15:21

Van de RDW zijn wijzigingen aan het chassis minimaal reden om de auto te laten controleren of het chassis nogwel aan de eisen voldoet.

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4962
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » za 8 aug, 2009 17:28

Na het weghalen van je binnenspatborden, lijken enige verstevigingen me geen luxe. Je opbouw kan gaan wringen en scheuren.
diverse Citroens, wat anders.

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » za 8 aug, 2009 20:03

@ martijn, daar ben ik enigsinds blij mee, vanwege de hoge kosten van de BPM

@ AZL, daar heb je groot gelijk in. Ik ga de wielkasten weer dicht maken, ik hoop dat de constructie dan stevig genoeg is. Ik ben ergens nog wel bang dat dat niet zo gaat zijn, maar hoe kun je dat controleren?

Martijn, Arnhem
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 171
Lid geworden op: do 3 jul, 2008 16:01

Bericht door Martijn, Arnhem » zo 9 aug, 2009 12:25

Gezocht ; Dyane en Visa 1.7 D

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 9 aug, 2009 12:50

Misschien domme vraag, maar volgens mij heb ik het nog niet gezien, maar van wanneer is die aca van je eigenlijk?

Gebruikersavatar
Peter v G
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 409
Lid geworden op: za 18 jun, 2005 13:05
Locatie: Veghel

Bericht door Peter v G » zo 9 aug, 2009 13:45

Een extra benzinetank op de plaats waar deze bij de 2cv zit is heel goed mogelijk.

Afbeelding

Afbeelding

Wel zelf een paar beugeltjes maken, maar dat zal geen probleem mogen zijn. Ook moest er een stukje van de versteviging onder de laadvloer worden weggenomen.
Op de meeting heb ik ook een aca zien rijden en die had een extra tank gemaakt onder de laadruimte direct achter de cabine.

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » zo 9 aug, 2009 16:56

Heel erg bedankt! Frank van duckservice had het ook al over deze constructie, maar ik vind het nog steeds een beetje eng om de constructiebalk te verzagen. Waar kun je die rubberen pijpen halen? Ik den kdat ik deze constructie toe ga passen!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 9 aug, 2009 17:32

Zeg Rossero van welk jaar is nu die aca?

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » zo 9 aug, 2009 17:33

1982, hoezo?

Gebruikersavatar
Peter v G
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 409
Lid geworden op: za 18 jun, 2005 13:05
Locatie: Veghel

Bericht door Peter v G » zo 9 aug, 2009 21:56

De rubberen pijp en bochtstukken + verloop hebben we in Ophemert gehaald. Benzine bestendig materiaal was anders niet zo snel te vinden, verder hebben we de originele 2cv vulpijp kunnen gebruiken.

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » ma 10 aug, 2009 08:32

Rossero schreef:1982, hoezo?
wat zit je dan moeilijk te doen met camperkenteken??? is toch al lang belastingvrij! en als je er een 4 persoons auto van wil maken kun je hem toch wel ombouwen en laten omkeuren, maar dan zie ik nogsteeds het voordeel van het camperkenteken niet!

dus.

greetzzzzzzzzzzzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 10 aug, 2009 10:45

Haha, daarom wilde ik het ook weten, ding gewoon lekker verbouwen niks geen RDW nodig. Als je het maar degelijk doet is er geen probleem.

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » ma 10 aug, 2009 11:15

Rossero schreef:Zolang mijn belasting maandelijks maar 0,0 euro kost maak ik mij niet druk over hoe hij geregistreerd staat.
Misschien had ik het wat minder cryptisch moeten omschrijven ;)

Maar dat ik hem al niet wilde omkeuren vanwege belastingvoordeel dat wist ik al. Wat ik wel ooit heb gehoord is dat je verplicht bent om een camper als camper te registreren, anders ben je strafbaar. Vandaar dat ik toch maar dingen uit ben gaan zoeken, maar gelukkig kan hij nooit voldoen aan de eisen voor een camper en hoeft hij dus niet te worden omgekeurd.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 10 aug, 2009 15:31

Volgens mij ben je niet strafbaar omdat je een voertuig ombouwt tot camper, je bent strafbaar als een camper ombouwt tot personenbus. Ombouw naar camper wordt vaak gedaan voor belastingvoordeel, vandaar de eisen. Als je je bus ombouwt tot camper en je wil gewoon volle pond wegenbelasting blijven betalen, dan is er niets aan de hand. Zolang je het maar veilig hebt gedaan. (denk daarbij aan gastank en kookstel)

Plaats reactie