Renovatie Ami 8 Break 1972 (roestplekken bijwerken).

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 10 aug, 2009 23:12

Owatrol spoelt er naar verloop van tijd weer af. Ik heb dit wel bij mijn Solex Oto gedaan.
Verder vind ik de looks zo wel leuk, maar heb hem liever in een kleur. Ipv dit allegaartje.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 846
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
Locatie: Valkenburg ad Geul

Bericht door Eminence Grise » di 11 aug, 2009 07:46

@ Punky: .... en afscheid genomen van het stuk rubber tussen het blok en het front. Deze leek me niet van levensbelang namelijk. Of iemand moet me kunnen overtuigen van het nut hiervan.

Ik heb gehoord dat er in Tsjechie ook ergens een stuk rubber van een groene eend verdwenen is.. :evil:
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 11 aug, 2009 08:25

Tom was nog wezen zoeken.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 11 aug, 2009 12:03

Vandaag de carb eraf gehaald. Mijn nieuwe sleutel werkt goed, alleen had de vorige sleutelaar een moer mishandeld en pastte hij niet. Dus moest ik toch de dynamo loshalen en de vulpijp demonteren. Op zich niet erg, want de steun van de dyanamo bleek een bout te missen en de vulpijp wilde ik sowieso nog vervangen voor een ander exemplaar.
Carb. gedemonteerd en het was echt een zooitje. Veel gruis en vastgekoekte viezigheid. Hij ligt nu in de Terpentine en morgen blaas ik hem schoon. Ik hoop morgen een revisiesetje te hebben en dan monteer ik het geheel weer.
Daarna nog een vulpijp in de petrolium (tipje van Mark). Het rubber wordt dan weer soepel en dan werkt de klep weer. Zeker het proberen waard en goedkoper dan een andere vulpijp. Waarvan ook maar de vraag is of die het goed doet. Heb er hier nog wel een stel liggen namelijk. :lol:

Foto's gemaakt met mijn tel. Met een vieze lens, maar het geeft een beeld.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Zelfs tussen de pakking van de carb zat olie.

En even op de sloop geweest op zoek naar eenzelfde BX GTI stoel, maar niet gevonden helaas. Wel deze sloper zien staan. Zat niks meer op. Een van de slopers is Citroen man, dus ik denk wel te weten waar alles heen is.

Afbeelding
Afbeelding
EG, als je het rubber moet hebben wat mist op de groene. Zeg het dan ff, hier zit hij zo te zien nog op. :wink:
Laatst gewijzigd door Punky op wo 12 aug, 2009 00:22, 1 keer totaal gewijzigd.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » di 11 aug, 2009 13:25

bliksum dat lijkt wel een goede koets!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » di 11 aug, 2009 13:32

bij sloperij tussen Nistelrode en Uden (Verwijst) staat nog een BX GTI, neem dan meteen beide stoelen en achterbank (bekleding) mee. heb je alles hetzelfde!

auto staat helemaal rechts achter in de hoek (veel verder weg kan niet)

suc6 met je project!

greetzzzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 11 aug, 2009 17:01

leuk dolf! succes ermee, als je vragen hebt mag je me altijd bellen!

ze rijden ook erg lekker

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 11 aug, 2009 19:07

je mag wel een wat schonere ondergrond gebruiken voor je carburateur werkje ;-)
diverse Citroens, wat anders.

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 846
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
Locatie: Valkenburg ad Geul

Bericht door Eminence Grise » di 11 aug, 2009 19:35

als je de hele koets mee brengt is dat in orde Dolf... :lol:
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 11 aug, 2009 19:41

dolf pas even op als je de carb reviseerd dat je de de originele sproeiers niet vervangt voor degene die in je revisie setje zitten, omdat de originele andere maten hebben, anders kom je aardig in de knoei met je mengsel

ik meen dat de sroeier maten in het rev setje van een dyane zijn! ook raar maar waar!

succes

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » di 11 aug, 2009 20:23

Leuk dolf! Als hij technisch maar goed is. Daar zul je wel plezier aan beleven. En waarom nou weer BX GTI stoelen. Gewoon origineel interieur plaatsen.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 11 aug, 2009 21:31

cool ding! ik heb op vakantie voor het eerst in een ami 6 break gereden heb. best geinige auto's, heel anders dan eend dyane. niet zo springerig en fel als mn eend maar wel comfortabel.

bij mij om de hoek is evt 1K kwast(rol)bare autolak te koop en iets verder zit een hele goede verfzaa die hele mooie matte lak in elk gewenste kleur kunnen leveren. duller heet die zaak in amsterdam en die ander is jerry op de jan van galen straat.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

2cvfreak
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 512
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 16:58
Locatie: naast me buuren in assen

Bericht door 2cvfreak » di 11 aug, 2009 21:50

Punky schreef:
Afbeelding
Afbeelding
EG, als je het rubber moet hebben wat mist op de groene. Zeg het dan ff, hier zit hij zo te zien nog op. :wink:
wat is de staat van die koets en waar staatie? :roll:
2v6 Club,'87 bleu celeste
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 12 aug, 2009 00:22

Eminence Grise schreef:als je de hele koets mee brengt is dat in orde Dolf... :lol:
Op de foto lijkt alles beter he. :wink:

Staat in Veghel.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 12 aug, 2009 15:30

Vandaag weer een stapje verder.

Carb. gereinigd en met nieuwe pakkingen en acceleratiepompmembraam weer in mekaar gestoken. Er kwam nogal wat prut uit. Ook aan de buitenzijde. De bruine laag aan de buitenzijde laten zitten. Die zit vast en siert de Ami. Het is nog geen kitcar he. :wink:

Verder de vulpijp die ik gisteren in de terpentine had gelegd ipv de petrolium weggegooid omdat terpentine rubber opvreet. Heb het ff getest. :wink: En de Vulpijp van mijn reserveblok voor Punky eraf gehaald en op de Ami gezet. Eigenlijk wilde ik dit blok heel houden, maar inmiddels heeft hij de ventilator en dus de vulpijp mogen afstaan. :lol:

Daarnaast het luchtfilterhuis gereinigd en het oude filter even met remmenreiniger schoon gespoten. Dit als tussenoplossing tot ik een nieuwe in huis heb.

Na deze operatie en een natte rug, want halverwege begon het te regen. De Ami gestart en hij startte naar wat horten en stoten om vervolgens goed te blijven lopen. Tijdje laten lopen en soms de toeren wat opgevoerd. Na 15min lopen nog steeds geen vuiltje aan de lucht. Motor afgezet en direct weer gestart en zaakje springt gelijk weer aan. Dus ik heb goede hoop dat het opgelost is. Nog geen testritje gedaan. Dit ivm de regen en het hebben van maar een ruitenwisser. Daarnaast stond een warm bad me meer aan.

Eigenlijk wilde ik de potten nog smeren, maar dat doen we wel als het droog is. Wel de nieuwe gele Duplo's erin gezet. 8)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Montage op een schonere ondergrond. :wink:

Afbeelding
De carb. sleutel die ik heb gekocht op de WM. Ik moet zeggen echt een handig ding voor die K.. moertjes.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oja, GTI interieur heb ik ook al gevonden, moet deze alleen nog afhalen. :)
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Plaats reactie