Hallo,
We hebben voor onze '82 Dyane nieuwe CE gloeilampjes gekocht om in de koplamp de originele gloeilampen in witte kleur te vervangen door exemplaren in gele kleur, zoals dat indertijd de regel was in Frankrijk.
Als ik het instructietieboekje neem dan staat daar dat je eerst de zilverkleurige rechthoekige omkadering moet verwijderen. Dat lukt natuurlijk.
Daarna zou je onderaan rechts moet duwen en dan komt de koplamp los uit zijn behuizing. Nu zit er bij de onze onderaan rechts (en bovenaan en onderaan linds) een schroef. Als je daaraan draait begint de lamp stilletjes te bewegen. Dat is dus blijkbaar een stelschroef om de lamp af te stellen.
Nu is het me een raadsel hoe ik onze lamp kan losmaken om het peertje te vervangen.
Wie kan me helpen ?
Koplamp Dyane vervangen
-
- Beginner
- Berichten: 30
- Lid geworden op: di 5 feb, 2008 15:11
- Locatie: Ruisbroek - Puurs (B)
- Contacteer:
Koplamp Dyane vervangen
Tot ziens,
Jacky
Dyane 6 1974 waarmee we Touareg Trail 2010 reden en waarmee we Touareg Trail 2011 gaan rijden.
Dyane 6 1982
Jacky
Dyane 6 1974 waarmee we Touareg Trail 2010 reden en waarmee we Touareg Trail 2011 gaan rijden.
Dyane 6 1982
Als ik mij niet vergis zijn er 2 types.
De nieuwere types (met plastieken pot in de gardebou) zit de koplamp met 3 afstelboutjes met een bolletje aan het uiteinde vast geklikt in 3 platieken klipjes.
Je kan de gehele koplamp er gewoon uittrekken. Dit moet je wel voorzichtig doen (die plastieke klipjes durven af te breken)
De nieuwere types (met plastieken pot in de gardebou) zit de koplamp met 3 afstelboutjes met een bolletje aan het uiteinde vast geklikt in 3 platieken klipjes.
Je kan de gehele koplamp er gewoon uittrekken. Dit moet je wel voorzichtig doen (die plastieke klipjes durven af te breken)
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 441
- Lid geworden op: wo 26 jan, 2005 20:56
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Klopt, met een klein beetje kracht zetten kun je de koplamp zo uit de 3 plastic klipjes wippen. En terug monteren op omgekeerde wijze, voorzichtig de ronde uiteindes weer vastklikken.ArneBrys schreef:Als ik mij niet vergis zijn er 2 types.
De nieuwere types (met plastieken pot in de gardebou) zit de koplamp met 3 afstelboutjes met een bolletje aan het uiteinde vast geklikt in 3 platieken klipjes.
Je kan de gehele koplamp er gewoon uittrekken. Dit moet je wel voorzichtig doen (die plastieke klipjes durven af te breken)
2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 266
- Lid geworden op: do 30 jul, 2009 14:33
- Locatie: Vierlingsbeek
-
- Beginner
- Berichten: 30
- Lid geworden op: di 5 feb, 2008 15:11
- Locatie: Ruisbroek - Puurs (B)
- Contacteer:
Bedankt allemaal voor de reddende tips !
Daarnet heb ik dankzij jullie goede raad de mooie gele lampjes kunnen monteren
Je moet dus écht hàrd aan die lamp trekken. De Dyane stond dus zonder handrem en uit versnelling in de garage en ik trok ze net niet naar voren bij het trekken.
Je kan de dus best de afstelboutjes één voor één loswrikken met gecontroleerde kracht. Als er ééntje los is, volgen de andere twee relatief gemakkelijk. Bij het terug monteren is het afstelboutje van rechtsboven het moeilijkste dat je best tot het einde kan bewaren, want op dat punt geeft de pot, waarin de lamp zit een beetje mee, zodat hij daar als eerste niet in geraakt.
Ik zou zonder jullie raadgevingen nooit zoveel kracht hebben durven zetten op die fragiele lamp
Het resultaat is een Dyane met lampen zoals ze vroeger in Frankrijk allemaal rondreden.
Ondertussen heeft onze Dyane (zie http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=6166&highlight= )enkele mooie geschenken gekregen :
- nieuwe blauw gestreepte zetelbekleding incl. nieuwe rubbers en jute. Echt een wereld van verschil : je zit veel steviger en je hebt de indruk van wel 10 cm hoger te zitten.
- nieuwe voorbumper
- rechter zijspiegel
en verder nog een paar kleinigheden.
We hopen binnenkort de buitenkant onder handen te kunnen (laten
) onder handen nemen.
Nogmaals dank voor de goede raad !
Daarnet heb ik dankzij jullie goede raad de mooie gele lampjes kunnen monteren

Je moet dus écht hàrd aan die lamp trekken. De Dyane stond dus zonder handrem en uit versnelling in de garage en ik trok ze net niet naar voren bij het trekken.
Je kan de dus best de afstelboutjes één voor één loswrikken met gecontroleerde kracht. Als er ééntje los is, volgen de andere twee relatief gemakkelijk. Bij het terug monteren is het afstelboutje van rechtsboven het moeilijkste dat je best tot het einde kan bewaren, want op dat punt geeft de pot, waarin de lamp zit een beetje mee, zodat hij daar als eerste niet in geraakt.
Ik zou zonder jullie raadgevingen nooit zoveel kracht hebben durven zetten op die fragiele lamp

Het resultaat is een Dyane met lampen zoals ze vroeger in Frankrijk allemaal rondreden.
Ondertussen heeft onze Dyane (zie http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=6166&highlight= )enkele mooie geschenken gekregen :
- nieuwe blauw gestreepte zetelbekleding incl. nieuwe rubbers en jute. Echt een wereld van verschil : je zit veel steviger en je hebt de indruk van wel 10 cm hoger te zitten.
- nieuwe voorbumper
- rechter zijspiegel
en verder nog een paar kleinigheden.
We hopen binnenkort de buitenkant onder handen te kunnen (laten

Nogmaals dank voor de goede raad !
Tot ziens,
Jacky
Dyane 6 1974 waarmee we Touareg Trail 2010 reden en waarmee we Touareg Trail 2011 gaan rijden.
Dyane 6 1982
Jacky
Dyane 6 1974 waarmee we Touareg Trail 2010 reden en waarmee we Touareg Trail 2011 gaan rijden.
Dyane 6 1982