startprobleempjes
startprobleempjes
hoi lieve eendenliefhebbers,
ik heb al drie weken ofzo niet in mn eendje gereden. het is nu ook wat kouder in nederland geworden, dus ik krijg hem niet aan de praat. heb het even geprobeerd. wat is de beste methode om hem weer aan het starten te krijgen? moet ik de choke lang uit laten staan en daarna het starten proberen? moet ik veel doorstarten? of toch maar startkabels gebruiken? ik ben zo bang dat ie verzuipt. ik wacht jullie antwoord af
veel liefs lotte
ik heb al drie weken ofzo niet in mn eendje gereden. het is nu ook wat kouder in nederland geworden, dus ik krijg hem niet aan de praat. heb het even geprobeerd. wat is de beste methode om hem weer aan het starten te krijgen? moet ik de choke lang uit laten staan en daarna het starten proberen? moet ik veel doorstarten? of toch maar startkabels gebruiken? ik ben zo bang dat ie verzuipt. ik wacht jullie antwoord af
veel liefs lotte
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 432
- Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
- Locatie: Ovezande (zeeland)
Startkabels hoef je alleen maar te gebruiken als de startmotor niet draait (als je alleen maar "klik" of niks hoort ipv injinjinjinjinjinjin etc.)
Als je eendje echt zo slecht start na een paar weken stilstaan moet je je brandstofpomp eens na laten kijken (ik ga er ff vanuit dat ie goed onderhouden wordt)
Maar als je gewoon doorstart en tussentijds een paar keer pompt met je gaspedaal, moet ie wel aanslaan op een gegeven moment.
Als je eendje echt zo slecht start na een paar weken stilstaan moet je je brandstofpomp eens na laten kijken (ik ga er ff vanuit dat ie goed onderhouden wordt)
Maar als je gewoon doorstart en tussentijds een paar keer pompt met je gaspedaal, moet ie wel aanslaan op een gegeven moment.
AZ A2 '70
AK400 '76
AK400 '76
Re: startprobleempjes
Doorstarten zonder ophouden, net zo lang tot hij aanslaat.
Het liefst zo weinig mogelijk choke gebruiken en zeker niet met het gaspedaal 'spelen'. Zodra hij aanslaat de choke wat meer uittrekken.
Mocht dat niet werken of is je 2cv'tje wat nukkig wat ontsteking betreft zou je het ook kunnen proberen met 100% choke (zonder gas) of gaspedaal helemaal ingetrapt (zonder choke). Nooit pompen met je gaspedaal!
Het liefst zo weinig mogelijk choke gebruiken en zeker niet met het gaspedaal 'spelen'. Zodra hij aanslaat de choke wat meer uittrekken.
Mocht dat niet werken of is je 2cv'tje wat nukkig wat ontsteking betreft zou je het ook kunnen proberen met 100% choke (zonder gas) of gaspedaal helemaal ingetrapt (zonder choke). Nooit pompen met je gaspedaal!
La vie est belle.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 417
- Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
- Locatie: groningen
Het is beter voor je accu om 10 seconden door te starten dan 5 x 2 seconden. Je verzuipt hem dan ook minder snel. Normaal moet hij zonder gas aanslaan met de choke uitgetrokken (stand afhankelijk van weer). Maar plankgas kan ook als het dan nog niet lukt. Pompen zou ik niet doen.lotte schreef:dank jullie wel
te veel achter elkaar starten is geen enkel probleem? verzuipt ie dan niet? en mag ik tijdens het doorstarten ook mn gaspedaal ingedrukt houden?
groetjes lotte
La vie est belle.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 417
- Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
- Locatie: groningen
je kan ook een elekronische ontstekeking laten monteren, kostte mij ?160 dan hoef je nooit meer naar je contactpuntjes om te kijkenlotte schreef:hoi hoi
het zijn idd de contactpuntjes
ik zal es naar de garage gaan
hoeveel moet me dat kosten incluis arbeid
ik wil me niet laten bedonderen, misschien kunnen jullie wat indicatie geven, dank jullie wel
xx lotte
Beste Lotte,
Het vervangen van de contactpuntjes valt onder het reguliere 10.000 km-onderhoud en is eigenlijk geen 'reparatie'. Elke goede 2cv-specialist kan dat zo voor je doen. Bij die beurt hoort ook: olie+filter vervangen, bougies vervangen, kleppen stellen.
Als de puntjes op waren, hoe lang is het dan geleden dat hij een beurt kreeg?
Het vervangen van de contactpuntjes valt onder het reguliere 10.000 km-onderhoud en is eigenlijk geen 'reparatie'. Elke goede 2cv-specialist kan dat zo voor je doen. Bij die beurt hoort ook: olie+filter vervangen, bougies vervangen, kleppen stellen.
Als de puntjes op waren, hoe lang is het dan geleden dat hij een beurt kreeg?
La vie est belle.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 417
- Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
- Locatie: groningen