Ontluchten heelpt niet

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
retep
Beginner
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: di 2 sep, 2008 21:06
Locatie: Deventer

Ontluchten heelpt niet

Bericht door retep » wo 26 aug, 2009 22:51

Hallo, Ik heb iets waar ik nog niet eerder tegenaangelopen ben. Ontluchten van de remmen heeft geen effect. Als je remt dan gaat ie bij 1 keer intrappen veel dieper en is de remwerking minder dan wanneer je 2 of meer keren trapt. Zou het kunnen dat de hoofdremcilinder 1 van die O ringen lek heeft? Dank voor de responce

Peer

Gebruikersavatar
2cvmaarten
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 627
Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
Locatie: Ulestraten

Bericht door 2cvmaarten » wo 26 aug, 2009 23:40

Ik heb het zelfde gehad maar dat kan meerdere oorzaken hebben;

Hoofdremcilinder
Remklauw niet meer goed (revisieset kost 5 euro!)
Achterremmen stellen.

Ik zou dus eerst eens kijken waar precies het probleem zit.
Succes
Citroen 2cv6 special 1986

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 27 aug, 2009 00:01

Dit had mijn Ami8 ook. Achterremmen gesteld en het was opgelost. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Dyane
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 695
Lid geworden op: zo 9 apr, 2006 20:44
Contacteer:

Bericht door Dyane » do 27 aug, 2009 07:53

Indien de remolie al een tijd niet is ververst kan dit ook het probleem zijn. Er kan vocht in de LHM zitten en dat is weer samenpersbaar. LHM trek geloof ik meer vocht aan. Onderweg naar Tjechie hadden we het probleem ook. Ook achter ontluchten en het probleem was redelijk opgelost. Op de wereldmeeting de boel ververst en het probleem was opgelost.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 27 aug, 2009 08:26

LHM trekt net juist minder vocht aan dan DOT.

Bartineendyane
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 17 aug, 2009 00:39
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Bericht door Bartineendyane » do 27 aug, 2009 12:25

ik heb hetzelfde probleem....wil eerst proberen met remmen stellen maar kan hier opt forum geen how-to of iets dergelijks vinden..iemand?
www.proxive.nl - autoreclame

retep
Beginner
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: di 2 sep, 2008 21:06
Locatie: Deventer

Bericht door retep » do 27 aug, 2009 22:19

2cvmaarten schreef:Ik heb het zelfde gehad maar dat kan meerdere oorzaken hebben;

Hoofdremcilinder
Remklauw niet meer goed (revisieset kost 5 euro!)
Achterremmen stellen.

Ik zou dus eerst eens kijken waar precies het probleem zit.
Succes
Dank je, probleem is wel dat er geen zichtbaar lek ofzo is. Wat is dan de meest waarschijnlijke veroorzaker,... ?

retep
Beginner
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: di 2 sep, 2008 21:06
Locatie: Deventer

Bericht door retep » do 27 aug, 2009 22:20

Dyane schreef:Indien de remolie al een tijd niet is ververst kan dit ook het probleem zijn. Er kan vocht in de LHM zitten en dat is weer samenpersbaar. LHM trek geloof ik meer vocht aan. Onderweg naar Tjechie hadden we het probleem ook. Ook achter ontluchten en het probleem was redelijk opgelost. Op de wereldmeeting de boel ververst en het probleem was opgelost.

Ik heb de LHM ververst, zonder effect.

retep
Beginner
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: di 2 sep, 2008 21:06
Locatie: Deventer

Bericht door retep » do 27 aug, 2009 22:26

Bartineendyane schreef:ik heb hetzelfde probleem....wil eerst proberen met remmen stellen maar kan hier opt forum geen how-to of iets dergelijks vinden..iemand?
http://www.xs4all.nl/~kflink/hints_en_tips.htm
http://2cvraid.blogspot.com/2009_01_01_archive.html

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 28 aug, 2009 09:47

Hoofdremcilinder is de meest waarschijnlijke veroorzaker

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » vr 28 aug, 2009 09:55

Als het rempedaal hard is betekend dat dat er geen lucht in zit.Als het pedaal de eerste keer diep zit betekend dat je veel olie het systeem in moet pompen om de remmen aan te laten liggen,dus remmen stellen.Dat brengt het pedaal omhoog.Ontluchten heeft alleen zin als het pedaal op een spons lijkt.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 28 aug, 2009 10:01

Van het ABS kitcar-forum:

Re: De Ami van Punky

Wim van den Bergh op wo 19 aug 2009, 00:03

punky schreef:
Hoe stel je de achtertrommels zonder ze te demonteren?

Uit laten voeren door toevallige aanwezige :
Draagarm omhoog, ringsleutel 14 in de hand nemen, wiel draaien, voorste nok verdraaien tot rem aanloopt, klein beetje terug (idem voor achterste nok), draagarm weer laten rusten, dit alles terwijl je met pilsje in de hand deze aanwijzingen door geeft aan uitvoerder.

Als hij/zij dit correct heeft uitgevoerd behoeft de andere kant geen aanwijzingen en kun je de tweede pils in alle rust genieten.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Bartineendyane
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 17 aug, 2009 00:39
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Bericht door Bartineendyane » vr 28 aug, 2009 10:10

dankje punky..klinkt simpel zo;) Ga er eens naar kijken binnenkort

@gerard, ik begrijp dat wanneer het pedaal te diep zit dat het een kwestie van stellen is. Echter het probleem wat ik aangeef is dat hij bij de 2e keer pompen/remmen hoger zit dan de eerste. Dat vond ik wat vreemd...
www.proxive.nl - autoreclame

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2182
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » vr 28 aug, 2009 10:19

Houdt er rekening mee dat die stelmoeren erg zwaar kunnen gaan.
Ik zelf geef de voorkeur aan een iets afgeslepen zeskantige dop, daarmee heb ja maximale grip op de moer.
Door het afslijpen haal je de schuine rand van de dop, dus nog meer raakvlak.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 28 aug, 2009 11:00

Ik ben begonnen met de stelmoeren 2 dagen van te voren 2x per dag in te spuiten met WD40.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Plaats reactie