Eend blijft starten!

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » do 25 nov, 2004 09:21

Hallo Meike.
Die contactrol is heel simpel te vervangen.Borgring met een klein schoevendraaiertje
eruit en het huisje naar beneden trekken.De nieuwe even in de zelfde stand draaien
als de oude en hem erop schuiven en de borgring er weer op en de draadjes op hun
plaats.Probleem opgelost.

Meike
Beginner
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: za 12 jun, 2004 11:28
Locatie: Soest

Bericht door Meike » wo 1 dec, 2004 21:40

Ik ga zaterdag meteen een contactrol halen bij de eendenclub in Amersfoort. Het starten is weer verholpen, ik heb een nieuwe accu erin gezet en nu start ze weer als de beste.
Het stationair loopt alleen heel erg langzaam, om dit te verhelpen heb ik gedraaid aan het schroefje. Maar nu loopt ze nog langzamer stationair en slaat soms ook af bij terugschakelen naar twee.
Het stelschroefje heb ik wat gedraaid maar dat helpt niet zoveel. Kan iemand met vertellen welke kant ik het schroefje moet opdraaien?
Alvast bedankt,
Meike

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » do 2 dec, 2004 08:53

Het onderste schroefje moet zo ingesteld zijn dat hij het hoogste toerental draait,dan is
de kwaliteit van het mengsel dus het beste.Is het toeental daarna niet goed,dan mag je
of met de bovenste schroef of de schroef bij de gasklep (afhankelijk van het type) het
toeental goed zetten.Daarna met het onderste schroefje weer het hoogste toerental
opzoeken.Tot hij keurig toerental en gelijkmatig draait.Dat is de manier om een carburator
zonder meetapperatuur af te stellen.

Gebruikersavatar
Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 620
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52

Bericht door Handjes » do 2 dec, 2004 11:06

Gerard Maas schreef:Het onderste schroefje moet zo ingesteld zijn dat hij het hoogste toerental draait,dan is
de kwaliteit van het mengsel dus het beste.Is het toeental daarna niet goed,dan mag je
of met de bovenste schroef of de schroef bij de gasklep (afhankelijk van het type) het
toeental goed zetten.Daarna met het onderste schroefje weer het hoogste toerental
opzoeken.Tot hij keurig toerental en gelijkmatig draait.Dat is de manier om een carburator
zonder meetapperatuur af te stellen.
Dit is een beetje verwarrend Gerard. Want jij bedoelt met de onderste schroef de bovenste (CO mengsel) neem ik aan? Want die CO-stelschroef zit toch echt hoger dan de stationaire stelschroef bij de gasklepas. Je zegt ook dat je met die CO-schroef het toerental stelt, maar eigenlijk stel je het luchtmengsel (met als gevolg een ander toerental). Het toerental stel je met de stationaire stelschroef aan de gasklepas. Of heb jij het over 3 (?) schroeven? Wat bedoel je met de bovenste?

Het is beter om naampjes te geven aan de schroeven dan om een beschrijving te geven. Als men de naam en bijbehorende functie weet, is dat makkelijker te onthouden.
La vie est belle.

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 417
Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
Locatie: groningen

Bericht door Frank Munneke » do 2 dec, 2004 11:50

Jongens,

Wie woont in de buurt van soest en is bereid meike even te helpen met haar stationair??? Bij mij mag ze langskomen, ik denk aechter dat je voor de verstookte brandstof het 5x bij een garage kan laten doen.

groet frank

Gebruikersavatar
Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 620
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52

Bericht door Handjes » do 2 dec, 2004 12:00

Als Meike zaterdag overdag thuis is, wil ik wel langskomen. Ben toevallig in de buurt.
La vie est belle.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » do 2 dec, 2004 13:10

Je heb verschillende types carburator.Maar de miewere hebben 3 schoeven.Als je op
het gashandel een schroef met veertje heb zitten dan heb je dus maar 2 schroeven
1onderin voor de kwaliteit en aan de gasklep de quantiteit,maar die verarmt het mengsel
als je hem harder zet.Dat geldt hetzelfde als je 3 schroeven heb.

Meike
Beginner
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: za 12 jun, 2004 11:28
Locatie: Soest

Bericht door Meike » do 2 dec, 2004 20:53

Beste Handjes,
Een prima idee om even langs te komen. sMorgens ben ik wat onderdelen halen bij de eendenclub in Amersfoort maar de rest van de dag ben ik gewoon thuis.
groeten,
Meike

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » vr 3 dec, 2004 09:39

Meike,ik heb handjes goed uitgelegd hoe hij een carburator moet afstellen,Maar wees
voorzichtig met iemand met zo'n naam,Je weet maar nooit.(Geintje) :lol:

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Bericht door leo top » vr 3 dec, 2004 10:09

Gerard Maas schreef:handjes,voorzichtig met iemand met zo'n naam,Je weet maar nooit.(Geintje) :lol:
Is zijn voornaam soms Losse? :D :D :wink:

Gebruikersavatar
Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 620
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52

Bericht door Handjes » vr 3 dec, 2004 10:24

Gerard Maas schreef:Meike,ik heb handjes goed uitgelegd hoe hij een carburator moet afstellen,
Dat wist ik al, Gerard ;).
La vie est belle.

Gesloten