Chassis nummer niet te vinden
- Jeroen-citroen
- Moderator
-
- Gebruiker
Hallo,over het chassis nr.dat langs de rechter voorstoel staat,kwam inderdaad in de jaren 70 meer voor. Ik heb nl.vroeger ook bij citroen gewerkt. Maar waarom dit werd gedaan is mij nog steeds niet duidelijk. Misschien weet iemand hier meer over? Groetjes eendrijder HenkJeroen-citroen schreef:@ Gerard,
Mijn '87er had hem tussen de passagiersstoel en de dorpel en zo stond het ook op het kenteken. Schijnt toch echt een plek geweest te zijn waar citroën insloeg in die tijd.
Nou ik hoop dat ik het laatst lach; het kenteken zegt het volgende:
"OP BODEMPLAAT V. VOORSTOELEN" Ik geef toe dat mijn interpretatie in deze iets gekleurd is, maar bij een eend KAN men met bodemplaat het chassis bedoelen, echter hoeft dit niet zo te zijn.
Het nummer staat bij mij precies op de rand waar men de carrosserie op het chassis schroeft.
Dit kan een logische plaats zijn, omdat bij het inslaan de plaat niet inveert, maar goed draagt omdat hier een chassis onder zit.
Misschien moet ik dan toch maar eens bij RDW aankloppen, maar anderzijds is het niet slim om slapende honden wakker te maken.
Ik heb op dit forum echter ook al gelezen dat er eenden uitgeleverd zijn met het chassisnummer ingeslagen in een aluminium typeplaatje dat tegen de carrosserie in de motorruimte was gepopt!
Eigenaar kreeg problemen met RDW, en Citroen nederland schoot te hulp, en bevestigde schriftelijk dat een aantal eenden ooit waren voorzien van een dergelijk chassisnummer.
In dat ik dit schrijf, weet ik ook al wat ik moet doen; Citroen Nederland vragen... Toch!
Binnenkort meer...
Edit J.C. letters op normaal formaat gezet dat grote staat erg schreeuwerig
"OP BODEMPLAAT V. VOORSTOELEN" Ik geef toe dat mijn interpretatie in deze iets gekleurd is, maar bij een eend KAN men met bodemplaat het chassis bedoelen, echter hoeft dit niet zo te zijn.
Het nummer staat bij mij precies op de rand waar men de carrosserie op het chassis schroeft.
Dit kan een logische plaats zijn, omdat bij het inslaan de plaat niet inveert, maar goed draagt omdat hier een chassis onder zit.
Misschien moet ik dan toch maar eens bij RDW aankloppen, maar anderzijds is het niet slim om slapende honden wakker te maken.
Ik heb op dit forum echter ook al gelezen dat er eenden uitgeleverd zijn met het chassisnummer ingeslagen in een aluminium typeplaatje dat tegen de carrosserie in de motorruimte was gepopt!
Eigenaar kreeg problemen met RDW, en Citroen nederland schoot te hulp, en bevestigde schriftelijk dat een aantal eenden ooit waren voorzien van een dergelijk chassisnummer.
In dat ik dit schrijf, weet ik ook al wat ik moet doen; Citroen Nederland vragen... Toch!
Binnenkort meer...
Edit J.C. letters op normaal formaat gezet dat grote staat erg schreeuwerig
2CV6 CLUB '86 Grijs
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project
Zoals aangegeven: jaar of 5 terug heb ik nieuw chassis onder mn eend laten zetten en is door het RDW het chassisnummer ingeslagen op.... de rechterbodemplaat van de koets. En zo staat het ook op de papieren (die daarvoor speciaal zijn aangepast).Gerard Maas schreef:Ik hoop dat jullie het niet erg vinden,maar in dit stuk heb ik me gek
gelachen,nl een Chassisnummer dat op de bodemplaat van de
carosserie is ingeslagen.Ik vraag me af wat er op het kenteken staat waar
het chassisnummer is ingeslagen, want wat daar staat,moet het ook staan
-
- Gebruiker
Hoi,allemaal.Dat het chassis nr.rechts bij de voorstoel staat is mij duidelijk.Er zullen nog wel meer eenden zijn waar dit bij is.Maar waarom is dat toendertijd gedaan?En van het alluminium-plaatje onder de motorkap is mij ook bekent.Graag zou ik willen weten waarom dit gebeurt is? Groetjes eendrijder HenkTwécévé schreef:Zoals aangegeven: jaar of 5 terug heb ik nieuw chassis onder mn eend laten zetten en is door het RDW het chassisnummer ingeslagen op.... de rechterbodemplaat van de koets. En zo staat het ook op de papieren (die daarvoor speciaal zijn aangepast).Gerard Maas schreef:Ik hoop dat jullie het niet erg vinden,maar in dit stuk heb ik me gek
gelachen,nl een Chassisnummer dat op de bodemplaat van de
carosserie is ingeslagen.Ik vraag me af wat er op het kenteken staat waar
het chassisnummer is ingeslagen, want wat daar staat,moet het ook staan
Een ding weet ik zeker, het is geen origineel ingeslagen nummer bij mij.
Geen chevronnekes, en de carrosserie is van "86.
Nu komt bij mij inderdaad ook de vraag: wie heeft dan dat nummer ooit ingeslagen, en is dit legaal.
Ik heb ergens gelezen dat RDW hun teken mee inslaat. Echter, hoe lang ze dat al doen....?
Geen chevronnekes, en de carrosserie is van "86.
Nu komt bij mij inderdaad ook de vraag: wie heeft dan dat nummer ooit ingeslagen, en is dit legaal.
Ik heb ergens gelezen dat RDW hun teken mee inslaat. Echter, hoe lang ze dat al doen....?
2CV6 CLUB '86 Grijs
Citroên Nederland BEDANKT!!
Ik heb er even op moeten wachten, maar vandaag kwam het verlossende antwoord van Citroên.
In 1977 werd het chassis nummer soms in de recher chassisbalk geslagen, maar ook in de bodemplaat ter plaatse van de rechter voorsoel.
Ik heb van Citroên een officieel dokument gekregen wat dit bevestigd.
Wie het laatst lacht, ...
Heb je intresse in het dokument, stuur me dan ff een Mail en je krijgt hem van me.
Enne Henk, ... Jij had gelijk! bedankt.
Een ding is zeker: de 07-DL-21 gaat nog dit jaar de Limburgse wegen opvrolijken.
Ik heb er even op moeten wachten, maar vandaag kwam het verlossende antwoord van Citroên.
In 1977 werd het chassis nummer soms in de recher chassisbalk geslagen, maar ook in de bodemplaat ter plaatse van de rechter voorsoel.
Ik heb van Citroên een officieel dokument gekregen wat dit bevestigd.
Wie het laatst lacht, ...
Heb je intresse in het dokument, stuur me dan ff een Mail en je krijgt hem van me.
Enne Henk, ... Jij had gelijk! bedankt.
Een ding is zeker: de 07-DL-21 gaat nog dit jaar de Limburgse wegen opvrolijken.
2CV6 CLUB '86 Grijs
Er is in ieder geval een belangrijk verschil.Willem2 schreef:Wat is het verschil tussen een orgineel ingeslagen nummer en een door de rdw ingeslagen nummer?
Origineel werden deze nummers er ook daadwerkelijk ingeslagen. Het duurde dan zo'n 20 jaar voordat ze door roestvorming niet meer leesbaar waren.
Het RDW laat zo'n graveerstiftje een beetje tegen het metaal aanhikken, waardoor er amper wat zichtbaar wordt. Als ze bij de APK keuring 3 keer met een staalborstel de vuiligheid wegpoetsen, kun je weer terug.
@Sjoerdje:
Weet je zeker dat deze auto uit 1977 is?
Het kenteken wat jij noemt werd namelijk in 1974 uitgegeven.
http://www.hektra.nl/info/sidecode3.htm
-
- Gebruiker
- Contacteer:
ik zit met het volgende: Mijn sloper/donor dyane van 1976 heeft een chassisnummer op de bodemplaat zoals sjoerd dit ook heeft. Echter zijn eigenlijk alleen de laatste 4 cijfers nog met veel fantasie te herkennen omdat de rest is aangetast door roest. Ik heb tevens een aluminium plaatje tegen het schutbord van de koets (motorruimte) waar het nummer op staat. Verder gaat het om een slapend kenteken(al 25 jr in slaap) en is alles compleet incl de originele blauwe platen. Echter is de koets wel gescheiden van het chassis en is alles verder uit elkaar. Nu is er iemand die is geinteresseerd in het hele spul aangezien hij alles wil gebruiken voor het kenteken van zijn burtonchassis. Hoe groot is de kans dat de rdw dit goed gaat keuren met een half nr op een verroeste bodemplaat als chassisnummer? En wat moet ik doen? Hier bij mij thuis de boel laten schouwen? Weet iemand hier de kosten van? Die man die interesse heeft gaat iig maandag even naarhet rdw om het een en ander na te vragen maar ik heb toch heel benieuwd wat nou de kans is dat dit goed komt, ze kunnen toch niet zomaar je eend van de weg halen omdat het nummer niet meer leesbaar is op de vloerplaat? (wat een domme plek ook voor een chassisnr)
www.proxive.nl - autoreclame