Uitstoot CO2?

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » zo 30 aug, 2009 23:10

valt wel mee. even uitgaande van mijn ervaringen op e85 met verstelbare sproeier. het is handig om een uitgangs positie te weten. die heb ik gekregen en is als volgt: helemaal dicht draaien en dan 3/4 slag open voor benzine en 1,5 slag open voor e85. dan ga je gewoon rijden en kijk je of het lekker rijdt. evt een beetje verstellen tot het lekker rijdt. wat ik had was een stang waarmee ik de sproeier tijdens het rijden kon afstellen. gemaakt van een koplampverstelstand en deze met een stuk benzine slang op de sproeier gemonteerd. zo kun je tijdens het rijden fine tunen of wisselen tussen e85 en benzine (als je bijv. benzine in je tank hebt/had en dan e85 tankt, duurt het een kilometer ofzo voor er e85 in de carb zit. dan gaat ie stotteren en dan draai je die sproeier een 3/4 slag open.

het lastigste van de verstelbare sproeier is dat je je vlotter iets moet verbuigen omdat deze anders tegen de verstelbare sproeier aanloopt en zodoende de brandstof toevoer afsluit. ik wil nu gewoon andere sproeiers monteren zodat ik alleen nog maar op e85 kan rijden. moet alleen nog aan sproeierboortjes zien te komen. als iemand hier een tip voor heeft.... heel graag
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Kulio » ma 31 aug, 2009 08:03

Is dat niet onhandig voor als je eens een keer geen E85 kan krijgen?
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner

Bericht door Gerard2cv » ma 31 aug, 2009 08:12

Als je goed leest wat Dyane Maniac schrijft, dan lees je dat je de stelschroef maar 3/4 slag hoeft te verdraaien

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » ma 31 aug, 2009 10:39

ik denk dat kulio bedoelt dat ik mijn eend permanent om wil bouwen. dus zonder verstelbare sproeier, maar gewoon met opgeboorde sproeiers.

en ja dat is lastig, maar ik heb zo'n 20 liter jerrycan staan die ik mee kan nemen. en op de weg naar mn sleutelplek zit gelukkig een tamoil waar ze e85 verkopen en in mijn tom tom staan alle e85 stations. en ja lastig is het wel als je onverhoopt sproeiers zou moeten wisselen, maar niet onoverkomelijk. beter dan problemen met een vlotter die blijft hangen
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Plaats reactie