Torsieveren carburateur
-
- Gebruiker
Torsieveren carburateur
Momenteel ben ik druk bezig met de revisie van mijn carb. Heb alle onderdelen los, alle asjes eruit enz.
Nu is mijn carburateur torsieveer aan de buitenzijde kapot, ik weet echter niet hoe ik deze van het gasklep asje af krijg. Het plaatje wat tussen de binnenste en buitenste veer zit, zit nog in de weg. Kan die er afhalen, zo ja, hoe?
Nu is mijn carburateur torsieveer aan de buitenzijde kapot, ik weet echter niet hoe ik deze van het gasklep asje af krijg. Het plaatje wat tussen de binnenste en buitenste veer zit, zit nog in de weg. Kan die er afhalen, zo ja, hoe?
-
- Gebruiker
-
- Gebruiker
-
- Gebruiker
-
- Regelmatige poster
Ben er anderhalf uur mee bezig geweest met dit als resultaat, ik geef het op...Peter v G schreef:Je moet ze erop draaien, t'is niet anders.
Volgens mij onmogelijk om het ding erop te draaien.
Binnenste veer heb ik vervangen door de hele gasklepas uit het huis te demonteren.
Ik ga maar even wat anders doen
Laatst gewijzigd door bebe op di 10 jun, 2014 23:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Eendracht maakt macht.
Het er op draaien zou moeten kunnen...ik ben er aan begonnen, ging voor geen meter, mijn buurman is oud monteur en die zei geef maar....week later: klaar.
op de vraag hoe heb je dat gedaan:
er op gedraaid, was ook voor hem (vak man) een K%#K!$ klus...maar het "kan"...
onder druk wordt alles vloeibaar
Heb gelukkig ook een collega die oud monteur is, dus zal nog eens zo'n veertje bestellen en hem een poging laten doen....gillis schreef:Het er op draaien zou moeten kunnen...ik ben er aan begonnen, ging voor geen meter, mijn buurman is oud monteur en die zei geef maar....week later: klaar.
Eendracht maakt macht.
Inderdaad, het kan....gillis schreef:Het er op draaien zou moeten kunnen...ik ben er aan begonnen, ging voor geen meter, mijn buurman is oud monteur en die zei geef maar....week later: klaar.
Gasklep as uit het carburateurhuis verwijderd.
Vervolgens kun je de buitenste veer als een sleutelring over het piefje, dat de tweede trap bedient, draaien.
Ik heb de gasklepschroefjes met Loctite geborgd, zodat ze niet los kunnen trillen.
Het is een k..klus, maar het is te doen.
Eendracht maakt macht.