hey, ik heb de afgelopen tijd geen problemen meer gehad, tot voorkort... ik haal mijn 2cv buiten, 2x starten en ze is weg.. ik stop na 30 min rijden, ik probeer terug te starten , ik laat los na 10 sec en ze begint te knallen en te pruttelen. veel gas, weinig gas, veel choke, weinig choke==> maakt niks uit, ze deed na een tijd helemaal niets meer. de bobine had net 500km, nieuwe bougiekabels en bougies, én nieuwe bobine draden waren bijna splinternieuw. nouja, ik liet ze 30min afkoelen, en ze startte weer perfect. thuis ging ik onderzoeken wat het probleem was. ik draai mijn bougies eruit, en wat blijkt? de bougies zagen zo zwart als wat! de motor is binnenin aan het oproeten. ik heb in zeven haasten nieuwe bougies gaan kopen, ik draaide ze erin, ik start en begin terug te rijden. een tijd later stond ik voor de lichten. ze draaide als volgt: brrrrrrrrrrBLAFbr r r rBLAFBLAFR R R R KLAL!!! ik had gedaan met zingen.. eens de motor gestart is (warm) dan begint ze te lopen, geef je gas, dan valt ze stil (dan hoor je zo'n geluid precies dat ze verzuipt) en dan krijg je ze echt niet meer aan de praat. ik weet niet wat ik moet doen.
P.S. toen ik nieuwe bougies gekocht had, dan zagen ze al zwart na 1 minuut draaien
groetjes
roet
-
- Heavy user
he? nou ik heb anders laatst nog een avond staan vloeken toen ik een carb moest wisselen. die moeren kom je heel slecht bij!. vlotterhoogte en ventiel checken heb je echter in 15 minuten gedaan en dan heb je nog de tijd om af en toe een slok bier te drinken en een peuk te roken ookbackfire schreef:vlotter niet goed afgesteld of de afsluiter niet goed. Snelste test is andere carb monteren
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction