2CV6 restauratie (KLAAR) + elektronische injectie (KLAAR)
We zijn er eindelijk.
De 2pk is klaar voor de technische controle. Zowat alles is afgewerkt. Enkel de interieur bekleding moet nog terug geplaatst worden maar dit is voor later.
Morgen ga ik de lichten nog eens afstellen en de remmen testen bij mijn garagist en dinsdag of woensdag gaan we naar de technische controle.
De 2pk is klaar voor de technische controle. Zowat alles is afgewerkt. Enkel de interieur bekleding moet nog terug geplaatst worden maar dit is voor later.
Morgen ga ik de lichten nog eens afstellen en de remmen testen bij mijn garagist en dinsdag of woensdag gaan we naar de technische controle.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 609
- Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
- Locatie: België
- Contacteer:
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
- Locatie: Zandvoort
-
- Beginner
- Berichten: 20
- Lid geworden op: zo 27 sep, 2009 19:14
- Locatie: Tilburg
Daarstraks even langs de garage geweest.
De remmen getest en die blijken goed in orde.
Wel blijkt nu (waar ik eigenlijk al schrik voor had) dat de reflectoren van de koplampen te hard geoxideerd zijn langs de binnenkant. We konden zelfs de lichten niet meer afstellen. Ik had al nieuwe h4 reflectoren besteld maar deze zijn nog niet binnen. Dus even andere reflectoren gaan lenen bij mijn schoonvader voor de controle.
Verder rijdt hij wel goed, toch wel leuk om te zien dat alles functioneert zoals het hoort. De controle waarschijnlijk pas voor vrijdag zijn. Dit weekend rijden zit er dus waarschijnlijk niet meer in aangezien de verzekering en inschrijving ook nog in orde moeten gebracht worden.
De remmen getest en die blijken goed in orde.
Wel blijkt nu (waar ik eigenlijk al schrik voor had) dat de reflectoren van de koplampen te hard geoxideerd zijn langs de binnenkant. We konden zelfs de lichten niet meer afstellen. Ik had al nieuwe h4 reflectoren besteld maar deze zijn nog niet binnen. Dus even andere reflectoren gaan lenen bij mijn schoonvader voor de controle.
Verder rijdt hij wel goed, toch wel leuk om te zien dat alles functioneert zoals het hoort. De controle waarschijnlijk pas voor vrijdag zijn. Dit weekend rijden zit er dus waarschijnlijk niet meer in aangezien de verzekering en inschrijving ook nog in orde moeten gebracht worden.
Vandaag zijn we naar de keurig geweest. Spijtig genoeg ben ik er niet door. Alles was in orde op de koplampen na, volgens hun waren ze niet goed genoeg meer. (Dit met de geleende reflectoren van mijn schoonvader).
Toch nog maar eens naar de onderdelen leverancier gebeld of de nieuwe koplampen al binnen waren maar dit zou voor midden volgende week zijn. Ze hebben mij wel uit de nood kunnen helpen en nog een set kunnen meegeven. Zo kunnen we maandag opnieuw naar de keuring en kan de geit op tijd zijn ingeschreven en verzekerd voor de 24 uren.
Toch nog maar eens naar de onderdelen leverancier gebeld of de nieuwe koplampen al binnen waren maar dit zou voor midden volgende week zijn. Ze hebben mij wel uit de nood kunnen helpen en nog een set kunnen meegeven. Zo kunnen we maandag opnieuw naar de keuring en kan de geit op tijd zijn ingeschreven en verzekerd voor de 24 uren.
Goed nieuws, we zijn door de keuring geraakt.
Morgen nog even de verzekering in orde brengen maar Francorchamps zou dus zeker moeten lukken.
Ik ben ontertussen terug begonnen met het injectiesysteem.
Ik ga nu eerst alle sensoren plaatsen en de kabelboom hiervoor in orde brengen. Zo kan ik de injectie computer reeds installeren (zonder de injectie effectief te gebruiken) om al wat data te verzamelen van de sensoren bij normaal gebruik met een carburator.
Morgen nog even de verzekering in orde brengen maar Francorchamps zou dus zeker moeten lukken.
Ik ben ontertussen terug begonnen met het injectiesysteem.
Ik ga nu eerst alle sensoren plaatsen en de kabelboom hiervoor in orde brengen. Zo kan ik de injectie computer reeds installeren (zonder de injectie effectief te gebruiken) om al wat data te verzamelen van de sensoren bij normaal gebruik met een carburator.
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
Dit weekend heb ik weer wat kunnen voort werken aan het injectie systeem.
Ik ben de kabelboom voor de sensoren gemaakt.
Alle uiteinden zijn gelabeld om bij werkzaamheden in de toekomst het terugplaatsen van de kabelboom iets gemakkelijker te maken.
Verder heb ik het relay-bord geplaatst op de firewall. Dit bordt bevat de nodige zekeringen en relays voor het injectie systeem en geeft 1 centrale plaats om alle sensoren te connecteren.
Van dit bord gaat dan 1 gecombineerde kaben naar de injectie computer welke binnen onder het dachboard gaat komen.
De kabel voor de throttle position sensor
Voorlopig zijn de kabels simpel samengebonden met tiewraps maar de bedoeling is deze schoon samen te krimpen. Echter wil ik eerst zeker zijn dat alle lengtes kloppen voor ik dit doe.
Verder heb ik de inlaat lucht temperatuur sensor geplaatst in de luchtfilterbehuizing.
Het relay board met de kabelboom aangesloten
De kabelboom is nu zo goed als compleet. Enkel de lambda sonde moet nog gebeuren.
Met een beetje geluk kan ik volgend weekend de injectie computer monteren en het injectie spruitstuk plaatsen. Met het nieuwe spruitstuk gemonteerd kan ik de lambda sonde plaatsen en de vaccuum leidingen leggen.
Ik ga echter wel nog even met carburator blijven rijden maar zo kan ik gegevens van alle sensoren verzamelen van een lopende motor. Het enige nadeel is echter dat de crossover/verwarming van het spruitstuk is doorgesneden en der voorlopig dus nog wat kans is op ijsvorming in het spruitstuk en carburator.
De flens om het gaskleppenhuis te kunnen monteren wordt normaal gezien ook een van de komende weken gefreesd.
Als dit er is, is alles klaar op de benzine toevoer na.
Deze zal echter nog even op zich laten wachten aangezien er nog een nieuwe versnellingsbak gaat in komen (de synchronisatie van de 3e is niet meer van de beste). Als de versnellingsbak eruit is heb ik meer plaats om te werken.
Ik ben de kabelboom voor de sensoren gemaakt.
Alle uiteinden zijn gelabeld om bij werkzaamheden in de toekomst het terugplaatsen van de kabelboom iets gemakkelijker te maken.
Verder heb ik het relay-bord geplaatst op de firewall. Dit bordt bevat de nodige zekeringen en relays voor het injectie systeem en geeft 1 centrale plaats om alle sensoren te connecteren.
Van dit bord gaat dan 1 gecombineerde kaben naar de injectie computer welke binnen onder het dachboard gaat komen.
De kabel voor de throttle position sensor
Voorlopig zijn de kabels simpel samengebonden met tiewraps maar de bedoeling is deze schoon samen te krimpen. Echter wil ik eerst zeker zijn dat alle lengtes kloppen voor ik dit doe.
Verder heb ik de inlaat lucht temperatuur sensor geplaatst in de luchtfilterbehuizing.
Het relay board met de kabelboom aangesloten
De kabelboom is nu zo goed als compleet. Enkel de lambda sonde moet nog gebeuren.
Met een beetje geluk kan ik volgend weekend de injectie computer monteren en het injectie spruitstuk plaatsen. Met het nieuwe spruitstuk gemonteerd kan ik de lambda sonde plaatsen en de vaccuum leidingen leggen.
Ik ga echter wel nog even met carburator blijven rijden maar zo kan ik gegevens van alle sensoren verzamelen van een lopende motor. Het enige nadeel is echter dat de crossover/verwarming van het spruitstuk is doorgesneden en der voorlopig dus nog wat kans is op ijsvorming in het spruitstuk en carburator.
De flens om het gaskleppenhuis te kunnen monteren wordt normaal gezien ook een van de komende weken gefreesd.
Als dit er is, is alles klaar op de benzine toevoer na.
Deze zal echter nog even op zich laten wachten aangezien er nog een nieuwe versnellingsbak gaat in komen (de synchronisatie van de 3e is niet meer van de beste). Als de versnellingsbak eruit is heb ik meer plaats om te werken.
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer: