Afstelling carburateur
-
- Veelvuldig poster
Afstelling carburateur
Het is een bekend verschijnsel dat de afstelling van de sproeiers op minimum emissie een motor oplevert die niet altijd lekker loopt. Vlak voor de APK heeft een citroen garage mijn M28 602 motor zo afgeregeld. De auto kwam met 2 vingers in de neus door de APK.
Ik wil toch wel graag als het even kan met minimale emissie blijven rijden. Alleen slaat de motor om de haverklap af, in de file, na het remmen voor een rotonde e.d. Ik moet dan altijd met het gas blijven spelen om te verhinderen dat de motor afslaat.
Is er een stationaire afstelling mogelijk zonder aan de sproeiers te komen maar als een voorinstelling van het gaspedaal ?
Ik wil toch wel graag als het even kan met minimale emissie blijven rijden. Alleen slaat de motor om de haverklap af, in de file, na het remmen voor een rotonde e.d. Ik moet dan altijd met het gas blijven spelen om te verhinderen dat de motor afslaat.
Is er een stationaire afstelling mogelijk zonder aan de sproeiers te komen maar als een voorinstelling van het gaspedaal ?
-
- Moderator
Je bedoelt met voorinstelling gaspedaal dat je de gaskabel strakker zet?
Kan, borgveertje van bus om de buitenkabel afhalen, en een paar ribbels verder weer vastzetten.
Leest vreemd, maar als je de gaskabel volgt zie je aan het uiteind precies wat ik bedoel.
Carburateur (co) opnieuw afstellen lijkt mij beter dan een slecht lopende motor met hoger stationair toerental 'beter' te laten lopen.
[edit NP: zie hier voor plaatje: http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=6914 ]
Kan, borgveertje van bus om de buitenkabel afhalen, en een paar ribbels verder weer vastzetten.
Leest vreemd, maar als je de gaskabel volgt zie je aan het uiteind precies wat ik bedoel.
Carburateur (co) opnieuw afstellen lijkt mij beter dan een slecht lopende motor met hoger stationair toerental 'beter' te laten lopen.
[edit NP: zie hier voor plaatje: http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=6914 ]
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Regelmatige poster
Afgelopen dinsdag ging mijn Aca ook weer door de APK. Garage zei dat ze de CO hebben afgesteld omdat die te hoog stond. Omdat ie vervolgens kennelijk dus niet lekker liep hebben ze het stationair maar erg hoog afgesteld.
Toch snap ik dat niet want bij een hoog stationair toerental loopt de CO toch ook weer op ?
Hahaha....ik zeg al jaren dat als m'n auto terug komt van de garage ie altijd slechter is.
Toch snap ik dat niet want bij een hoog stationair toerental loopt de CO toch ook weer op ?
Hahaha....ik zeg al jaren dat als m'n auto terug komt van de garage ie altijd slechter is.
Gezocht ; Dyane en Visa 1.7 D
-
- Heavy user
bij mij mogen ze best de co schroef verdraaien bij de apk, maar ik kijk altijd mee hoeveel slagen. en dan gaat ie altijd weer terug.
ik kan het mis hebben, maar volgens mij niet, die co schroef regelt alleen de co uitstoot bij stationair. nu ben ik niet iemand die als ik een boodschapje doe mn auto maar laat draaien dus dat beetje extra vervuiling terwijl ik voor een stoplicht sta te wachten....
ik kan het mis hebben, maar volgens mij niet, die co schroef regelt alleen de co uitstoot bij stationair. nu ben ik niet iemand die als ik een boodschapje doe mn auto maar laat draaien dus dat beetje extra vervuiling terwijl ik voor een stoplicht sta te wachten....
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Gebruiker
- Contacteer:
waar kan ik deze schroef vinden? De mijne loopt niet zo heel lekker stationair en vorige eigenaar vertelde me dat dit kwam omdat er een schroef was verdraaid bij apk om door de c02-keuring te komen...
www.proxive.nl - autoreclame
CO schroef, is de enige schroef voor een platte schroevendraaier. Liever niet te veel aan draaien ivm APK en uitstoot. om die bij de gasmeter binnen de marge te houden, loopt je motortje echt wel goed. Als dat niet zo is, heb je andere problemen...
gas op 800 toeren door de schroef aan het kantelnokje aan de carburateur waar de de gaskabel aan zit, te verdraaien zodat het gas iets meer open/dicht gaat staan.
Kortom: gewoon proberen en tevoren de stand opschrijven (!)
gas op 800 toeren door de schroef aan het kantelnokje aan de carburateur waar de de gaskabel aan zit, te verdraaien zodat het gas iets meer open/dicht gaat staan.
Kortom: gewoon proberen en tevoren de stand opschrijven (!)
-
- Heavy user
met alle respect reiziger, maar ik vind je uitleg een beetje summier. je hebt zeker gelijk dat je niet al te gek veel moet draaien aan de co schroef, maar het lastige is dat je ook niet weet hoe erg ie al verdraait is.
maar goed het afstellen:
ten eerste!!!! zorg dat je motor goed warm is!!!! (uiteraard moeten de kleppen en de ontsteking goed staan, en bougies (en kabels) en bobine ook in goede staat zijn!
goed, stel idd eerst het toerental af aan de stelschroef bij de gasklep/handle. nu draai je aan de co schroef (das die schroef aan de voorkant met een a-symetrische sleuf. onthoudt altijd hoeveel je er aan draait!!! (zodat je m in het ergste geval terug op de oude waarde kan zetten) draai er aan tot je motor de meeste toeren maakt. (dit kan zowel linksom als rechtsom draaien zijn) als er met 3 slagen in of uit niets gebeurd dan is er iets anders aan de hand en zou ik m terug zetten.
maar goed, laten we er van uit gaan dat je nu wel een punt hebt gevonden dat ie de meeste toeren maakt. stel dan het stationair toerental weer bij en draai opnieuw aan de co schroef tot er nix meer te verbeteren valt. en klaar ben je
maar goed het afstellen:
ten eerste!!!! zorg dat je motor goed warm is!!!! (uiteraard moeten de kleppen en de ontsteking goed staan, en bougies (en kabels) en bobine ook in goede staat zijn!
goed, stel idd eerst het toerental af aan de stelschroef bij de gasklep/handle. nu draai je aan de co schroef (das die schroef aan de voorkant met een a-symetrische sleuf. onthoudt altijd hoeveel je er aan draait!!! (zodat je m in het ergste geval terug op de oude waarde kan zetten) draai er aan tot je motor de meeste toeren maakt. (dit kan zowel linksom als rechtsom draaien zijn) als er met 3 slagen in of uit niets gebeurd dan is er iets anders aan de hand en zou ik m terug zetten.
maar goed, laten we er van uit gaan dat je nu wel een punt hebt gevonden dat ie de meeste toeren maakt. stel dan het stationair toerental weer bij en draai opnieuw aan de co schroef tot er nix meer te verbeteren valt. en klaar ben je
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
-
- Gebruiker
- Contacteer:
dankje voor jullie duidelijke uitleg. Ga hier binnenkort eens mee aan de slag. Moet dan tevens even de kleppen stellen en contactpunten vervangen etc. Is dat iig allemaal weer fris.
www.proxive.nl - autoreclame
-
- Gebruiker
- Contacteer: