Startprobleem - Wel contact, niet starten

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Plaats reactie
hvb-013
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 157
Lid geworden op: za 17 mei, 2008 18:23
Locatie: Tilburg

Startprobleem - Wel contact, niet starten

Bericht door hvb-013 » ma 12 okt, 2009 21:46

Sinds enkele weken heb ik af en toe last van;

- Bij het starten branden alle lampjes maar de auto doet niets. (Geen enkel geluidje)
- Dit probleem treedt ongeveer één keer per week op.

Iemand een idee?

Contactslot wellicht?

AK350
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 688
Lid geworden op: vr 5 aug, 2005 20:20
Locatie: Schinnen

Bericht door AK350 » ma 12 okt, 2009 21:57

corrosie in de contactrol zou kunnen, heb hier zelf ook soms last van.

De contactrol zit onder het contactslot en kun je verwijderen.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 645
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
Locatie: Ter Aar
Contacteer:

Bericht door Niels » di 13 okt, 2009 08:44

ik had dit een tijd terug ook, toen ie gewoon starte maar gaan rijden.

en ineens liep mijn spanningsmeter ver de plus in.


ik gestopt maar het was avond dus ik zag niks. met de trein verder (gelukkig was ik vlak bij een station)

de dag erna bleek dat mijn accusteun los zat en daar zit mijn min-kabel aan, dus de accu had gewoon erg slecht contact en af en toe geen contact.
even je kabelverbindingen goed nalopen kan dus ook wonderen doen.
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 13 okt, 2009 11:31

vermoedelijk je contactrol, zit onder aan je contactslot en kun je gewoon nieuw onderdeel voor kopen (mocht het nodig zijn)

hvb-013
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 157
Lid geworden op: za 17 mei, 2008 18:23
Locatie: Tilburg

Bericht door hvb-013 » wo 4 nov, 2009 10:48

Er hangt 1 draadje (bruin) los bij het contactslot, kan het hieraan liggen?

Wolfman
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 15 jun, 2009 11:04
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Bericht door Wolfman » wo 4 nov, 2009 12:35

Ik heb zoiets met mijn motor gehad.
lekker voorpiepen bij een geopende brug en op het moment dat we konden gaan rijden wel lampjes maar alleen een klik ipv een draaiende startmotor.
Leuk met al die auto's achter je. :oops:

Het bleek dus een slecht aangedraaide accupool te zijn.
Even vast draaien en lopen.
www.v-wingerden.nl
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5253
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » wo 4 nov, 2009 14:19

als er drie stekkers op het slot zitten is ie compleet. Is er een los dan kan dit inderdaad het starten voorkomen. (Dikke gele draad?)
diverse Citroens, wat anders.

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » wo 4 nov, 2009 20:12

Je kan het meten. Staat er spanning op je bobone of niet. Zo nee is er een probleem met de contactrol.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

hvb-013
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 157
Lid geworden op: za 17 mei, 2008 18:23
Locatie: Tilburg

Bericht door hvb-013 » do 12 nov, 2009 16:08

Het gele draadje zit gewoon vast. Eén van de twee bruine niet. De bobine doormeten ga ik eens even doen. Maar kan de spanning van de Bobine variabel zijn? Ik heb namelijk niet altijd problemen met het starten.

De laatste keer dat het voorviel hoorde ik wel een 'plof''

Plaats reactie