Binnenkant wielkasten ak400
Binnenkant wielkasten ak400
Dag allen,
Voor de restauratie van onze ak 400 moet er het een en ander aan laswerk gebeuren.
De binnenkanten van de wielkasten zijn doorgerot op de wieluitslag steunen.
Het rubber waarmee de draagarm wordt gedwongen niet verder te gaan zit bij een ak op een steun deze namaken is nogal prijzig aangezien we het niet zelf kunnen.
Heeft iemand tips over reparatieplaatwerk hiervoor of bestaat dat gewoon niet?
Alle reacties zijn welkom.
voor plaatjes kan je kijken of mijn hyves: http://myself-for-life.hyves.nl/album/4 ... /11MtW-5i/
Groeten,
Jeroen
Voor de restauratie van onze ak 400 moet er het een en ander aan laswerk gebeuren.
De binnenkanten van de wielkasten zijn doorgerot op de wieluitslag steunen.
Het rubber waarmee de draagarm wordt gedwongen niet verder te gaan zit bij een ak op een steun deze namaken is nogal prijzig aangezien we het niet zelf kunnen.
Heeft iemand tips over reparatieplaatwerk hiervoor of bestaat dat gewoon niet?
Alle reacties zijn welkom.
voor plaatjes kan je kijken of mijn hyves: http://myself-for-life.hyves.nl/album/4 ... /11MtW-5i/
Groeten,
Jeroen
Waar we aan begonnen zijn? Een "roestige" maar bijzondere ak 400 uit feb 77 (niet meer roestig)
Zo te zien moet er behoorlijk wat laswerk werricht worden.
Ik zal je een pm sturen met het adres van een plaatwerker uit Uden die veel reparatie plaatwerk voor de (bestel)eend maakt.
Zelf heb ik de steunen van de wieluitslag iets anders als origineel gemaakt zodat deze zich niet ophopen met modder / vocht

Op mijn site zie je nog wat meer foto's van 't laswerk. Succes
Ik zal je een pm sturen met het adres van een plaatwerker uit Uden die veel reparatie plaatwerk voor de (bestel)eend maakt.
Zelf heb ik de steunen van de wieluitslag iets anders als origineel gemaakt zodat deze zich niet ophopen met modder / vocht

Op mijn site zie je nog wat meer foto's van 't laswerk. Succes

Laatst gewijzigd door AK350 op zo 15 nov, 2009 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
Bedankt voor de tip! daar kunnen we vast wat mee.
De steunen die jij gebruikt zijn vrij kort horen ze bij jou origineel ook zo kort te zijn?
Misschien een verschil tussen een ak350 en 400 maar ik heb het idee dat de steunen bij ons doorlopen tot de bovenkant van de wielkasten...
En ja je hebt gelijk nog flink wat laswerk.
Groetjes,
Jeroen.
De steunen die jij gebruikt zijn vrij kort horen ze bij jou origineel ook zo kort te zijn?
Misschien een verschil tussen een ak350 en 400 maar ik heb het idee dat de steunen bij ons doorlopen tot de bovenkant van de wielkasten...
En ja je hebt gelijk nog flink wat laswerk.
Groetjes,
Jeroen.
Waar we aan begonnen zijn? Een "roestige" maar bijzondere ak 400 uit feb 77 (niet meer roestig)
Als je op mijn site kijkt bij het laswerk zie je iets duidelijker wat ik gedaan heb.
Er loopt inderdaad een verstevigingsbalk van binnenkant steun tot bovenkant wielkast, waarover deze steunen zitten.
Jij zult ze iets anders als mij moeten maken daar er bij jou wat meer materiaal is weggerot.
Wat ik ook heb gehoord is dat sommigen de steun Volledig weglaten, maar persoonlijk lijkt mij dit een risico. Wat gebeurt er dan bij een gebroken trekstang van de veerpot...
Er loopt inderdaad een verstevigingsbalk van binnenkant steun tot bovenkant wielkast, waarover deze steunen zitten.
Jij zult ze iets anders als mij moeten maken daar er bij jou wat meer materiaal is weggerot.
Wat ik ook heb gehoord is dat sommigen de steun Volledig weglaten, maar persoonlijk lijkt mij dit een risico. Wat gebeurt er dan bij een gebroken trekstang van de veerpot...
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
Nogmaals bedankt voor de reactie!
Bedankt voor de toelichting, op de foto van je wieluitslag steun bij jou kon ik die doorlopende balk naar boven niet goed zien vandaar. Aangezien die bij ons helemaal weg is zou ik dus niet weten hoe het er hoort uit te zien.
We gaan ons best doen bedankt voor de toelichting.
Ohja mooie ak350 heb je trouwens super!
Groetjes,
Jeroen.
Bedankt voor de toelichting, op de foto van je wieluitslag steun bij jou kon ik die doorlopende balk naar boven niet goed zien vandaar. Aangezien die bij ons helemaal weg is zou ik dus niet weten hoe het er hoort uit te zien.
We gaan ons best doen bedankt voor de toelichting.
Ohja mooie ak350 heb je trouwens super!
Groetjes,
Jeroen.
Waar we aan begonnen zijn? Een "roestige" maar bijzondere ak 400 uit feb 77 (niet meer roestig)