probleem schijremmen
-
- Veelvuldig poster
andere bak lijkt me idd de beste en snelste oplossing. alleen nog ene vinden binnen redelijke afstand. Zal dan ook minimaal de linker remklauw moeten vervangen. Als die ook 2e hand te krijgen zijn valt het nogal mee als ik het zelf doe. Blijft alleen nog de linkerfusee over maar daar waag ik me liever niet zelf aan. Zonder juiste gereedschap een kl....klus...
Blijft toch vreemd dat de handel niet past..
Blijft toch vreemd dat de handel niet past..
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
Niet in trappen dus, 1100 euro hahaha.
Ik ken een goed adres waar je je bak kunt laten reviseren voor 200-250 euro. Dus als jij een schijvenbak op de kop tikt voor weinig, die laat reviseren dan heb je voor hooguit 300 euro een nieuwe/ gereviseerde schijvenbak.
En remklauwen zijn wel te vinden hoor! Dat lijkt me het probleem niet.
Doe je het zelf dan ben je veeeeeeeel goedkoper klaar. En lukt het niet in 1 keer, dan is het forum er om je te helpen.
Ik ken een goed adres waar je je bak kunt laten reviseren voor 200-250 euro. Dus als jij een schijvenbak op de kop tikt voor weinig, die laat reviseren dan heb je voor hooguit 300 euro een nieuwe/ gereviseerde schijvenbak.
En remklauwen zijn wel te vinden hoor! Dat lijkt me het probleem niet.
Doe je het zelf dan ben je veeeeeeeel goedkoper klaar. En lukt het niet in 1 keer, dan is het forum er om je te helpen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Gebruiker
- Contacteer:
Volgens mij moet ik een garage beginnen......1100 euro voor een remprobleempje ? Ik moet daar drie weken voor buffelen bij de baas.
Zal me proberen in te houden....maar ik zou zo'n garagehouder het liefst......OK ik hou me in.
Na 2 keer genaaid te zijn door een "garage" heb ik in 1984 de OORLOG verklaard aan "garages". Doe alles zelf, al moet ik daarna 2 weken bedrust houden vanwege een verziekte rug ! Wat een oplichters.....
Een schijf kan een klauw alleen beschadigen als deze zeer scheef op de flens van de aandrijfas zit, nou, daar moet je je BEST voor doen hoor, tussen schijf en klauw zitten echt heel wat millimeters, zeker meer dan 8 !!!!!
Tja en waarom een trommelbak ombouwen tot schijvenbak, er zijn honderden 2e hands schijvenbakken in NL !
Zal me proberen in te houden....maar ik zou zo'n garagehouder het liefst......OK ik hou me in.
Na 2 keer genaaid te zijn door een "garage" heb ik in 1984 de OORLOG verklaard aan "garages". Doe alles zelf, al moet ik daarna 2 weken bedrust houden vanwege een verziekte rug ! Wat een oplichters.....
Een schijf kan een klauw alleen beschadigen als deze zeer scheef op de flens van de aandrijfas zit, nou, daar moet je je BEST voor doen hoor, tussen schijf en klauw zitten echt heel wat millimeters, zeker meer dan 8 !!!!!
Tja en waarom een trommelbak ombouwen tot schijvenbak, er zijn honderden 2e hands schijvenbakken in NL !
-
- Veelvuldig poster
had dus een andere versnellingsbak op de kop getikt. Deze bleek echter vast te zitten.
Dus maar weer op zoek naar een andere bak.( de derde dus al..) Deze onlangs gevonden en ingebouwd. Vandaag de de hele handel weer in elkaar gezet.(met dank aan Tom..
). De motor draaide in ieder geval al weer rond. Nu nog de linker fusee vervangen en ze kan weer naar de keuring...We zijn op de goeie weg.. 

2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
-
- Veelvuldig poster
Kun je dat simpel vervangen?Gerard2cv schreef:Ik zit dit nu pas te lezen E.G. Maar ik denk dat het lager achter de schijf in de bak iets axiale speling heb.Dat wordt dan een lager,schijf en remkauw
die laatste misschien en 2 uurtjes. Tel maar.
Los van het feit dat je veel moet verwijderen natuurlijk.
Of is het in de bak nog lastig?
Greetz David