achterremmen?
achterremmen?
Hoi,
Toen'k m'n eend in elkaar stak ben'k er niet toe gekomen m'n achterremmen te bekijken, er stond toen wel als opmerking bij de keuring 'trommelremmen-staat'
nu die rechtertrommelrem vanachter die maakte af en toe bij't remmen en achteruit rijden een schurend geluid, dit was na een tijdje over en 't volgend jaar waren ze er content over op de keuring
nu, een paar maand geleden begon m'n linkerachterrem eneens een gek piepend geluid te maken als'k door de bochten ging als'k remde verdween 't geluid... 'k heb dit euvel zeer professioneel verholpen door even een stevige noodrem te maken op een autostradeafrit...
maar nu! 'k heb ondertussen in twee maand tijd (2000 km ofzo) al twee maal wat LHM olie moeten bijdoen!
Ik hoop dat m'n achterremmen niet hanzzversleten zijn (tot opt metaal zoals m'n voorremblokskes of m'n koppeling indertijd ) Moet ik nu nieuwe remblokken en achterremcilindertjes steken, kan licht lhm verlies met versletenachterremmen te maken hebben? en is het erg als'k daar toch nog een maandje (een dikke duizend km)mee doorrijd? ('k heb nl nog tot eind januari examens--> geen tijd en geen €€€ dus )
n.b. de eend remt nog steeds zoals het hoort...
Toen'k m'n eend in elkaar stak ben'k er niet toe gekomen m'n achterremmen te bekijken, er stond toen wel als opmerking bij de keuring 'trommelremmen-staat'
nu die rechtertrommelrem vanachter die maakte af en toe bij't remmen en achteruit rijden een schurend geluid, dit was na een tijdje over en 't volgend jaar waren ze er content over op de keuring
nu, een paar maand geleden begon m'n linkerachterrem eneens een gek piepend geluid te maken als'k door de bochten ging als'k remde verdween 't geluid... 'k heb dit euvel zeer professioneel verholpen door even een stevige noodrem te maken op een autostradeafrit...
maar nu! 'k heb ondertussen in twee maand tijd (2000 km ofzo) al twee maal wat LHM olie moeten bijdoen!
Ik hoop dat m'n achterremmen niet hanzzversleten zijn (tot opt metaal zoals m'n voorremblokskes of m'n koppeling indertijd ) Moet ik nu nieuwe remblokken en achterremcilindertjes steken, kan licht lhm verlies met versletenachterremmen te maken hebben? en is het erg als'k daar toch nog een maandje (een dikke duizend km)mee doorrijd? ('k heb nl nog tot eind januari examens--> geen tijd en geen €€€ dus )
n.b. de eend remt nog steeds zoals het hoort...
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1060
- Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
- Locatie: Hasselt
- Contacteer:
Dus ge hebt die achtertrein gewoon van die 90'er omgezet op uw eigen chassis?
Dan denk ik dat het piepen kwam door een remschoen die niet volledig loskwam, die nu weer loskomt (door de noodrem).
Door de noodstop hebt ge dan waarschijnlijk door een van uw remcilinders getrapt? Geen wonder, want die dingen zijn ook al weer zo'n 12 jaar oud waarschijnlijk.
Nieuwe remblokken steken zal waarschijnlijk niet nodig zijn, schijfremgeiten gebruiken die achterremmen niet zo intensief. Of ge daar nog mee verder kunt... Het is altijd beter van niet, maar gezien de situatie...
Dan denk ik dat het piepen kwam door een remschoen die niet volledig loskwam, die nu weer loskomt (door de noodrem).
Door de noodstop hebt ge dan waarschijnlijk door een van uw remcilinders getrapt? Geen wonder, want die dingen zijn ook al weer zo'n 12 jaar oud waarschijnlijk.
Nieuwe remblokken steken zal waarschijnlijk niet nodig zijn, schijfremgeiten gebruiken die achterremmen niet zo intensief. Of ge daar nog mee verder kunt... Het is altijd beter van niet, maar gezien de situatie...
1977 Mehari
zooo hard heb'k nu ook weer niet op de rem gestampt denkik:DJoos schreef: Door de noodstop hebt ge dan waarschijnlijk door een van uw remcilinders getrapt? Geen wonder, want die dingen zijn ook al weer zo'n 12 jaar oud waarschijnlijk.
nu ik even terug in de tijd denk... dat piepen van de linkerachterrem is begonnen enkele kilometers nadat ik er voor de 1e keer een beetje olie bij had gedaan....
maja die remschoenen zijn waarschijnlijk ook in 20 jaar nooit vervangen geweest...
liefst zou ik toch van iemand anders dan van u willen horen of'k er zo nog mee kan rijden (citadel van luik op weg naar francorchamps kuchkuch )
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1060
- Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
- Locatie: Hasselt
- Contacteer:
Jaja, citadel van Luik, blabla
Sinds die dag rij ik nooit meer zonder bus remolie en gereedschap in een auto waar ik zelf aan gewerkt heb
Als hij geen LHM meer verbruikt is het nog wel te doen om er mee te rijden tot ge weer naar de keuring moet (tenzij hij gaat scheefremmen natuurlijk), maar volgens mij gaat dat LHM verlies niet vanzelf stoppen.
Sinds die dag rij ik nooit meer zonder bus remolie en gereedschap in een auto waar ik zelf aan gewerkt heb
Als hij geen LHM meer verbruikt is het nog wel te doen om er mee te rijden tot ge weer naar de keuring moet (tenzij hij gaat scheefremmen natuurlijk), maar volgens mij gaat dat LHM verlies niet vanzelf stoppen.
1977 Mehari
hmpf nu lekken ze misschien toch niet aan de achterremmen maar aan de HRC zelf.. er loopt een vochtig/vettig spoor van aan m'n stuurstang naar m'n bodemplaat... ben er wel niet helemaal uit of't echt wel olie is, maar kan eht zijn dat de HRC lekt aan't rempompje zelf (dus daar waar't stangetje van de rempedaal de HRC binnenkomt)?