lelijke eendje en ami 6je

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 538
Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
Locatie: Hilverum onder de zendmast.

Bericht door Eendeke » zo 3 jan, 2010 20:03

Ik had nog nooit Dot 3 of 4 gezien, alleen LHM, dus als ik als leek vraag om DOT en vertel duidelijk dat ik zoals de meeste ami 6 en trommels voor en achter heb. Krijg ik dit..... Tot tweemaal aan toe zelfs, dus waarom zou ik dat niet geloven he..?

Ik hoop dat het nog goedkomt, al zijn waarschijnlijk toch alle rubbers opgezet.

tonic
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 141
Lid geworden op: ma 22 jan, 2007 22:13
Locatie: Beilen
Contacteer:

Bericht door tonic » zo 3 jan, 2010 20:04

Eendeke schreef:Inmiddels zit ik met GROTE problemen.....

WIE heeft voor de grap weleens LHS 2 in zijn remsysteem gegooid?
Dit is bedoeld voor het hydraulische veersysteem van de ds/id.....

Ik heb dit gekocht bij een club (...) en duidelijk gevraagd naar DOT omdat ik voor en achter trommels heb....
Na 2 maanden klooien vragen wij ons af of LHS 2 (google maar eens) wel geschikt is voor trommels??? :shock: :shock:

Dus..... wie gebruikt dat wel eens :?: :roll:
Welke club heeft je dit meegegeven dan?
Dit kan natuurlijk niet.

Jeroen
Ami6 Grand Confort 11/1967 73-27-EP
www.citroenami6.nl

Gebruikersavatar
Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 538
Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
Locatie: Hilverum onder de zendmast.

Bericht door Eendeke » zo 3 jan, 2010 20:08

Doe ik maar via pb!

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » zo 3 jan, 2010 20:12

Gewone DOT werkt ook als afbijt, gebruik ik altijd om kunstof te ontdoen van de lak.
die ga ik onthouden :D
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Frank-2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 250
Lid geworden op: zo 15 jan, 2006 20:46
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Bericht door Frank-2cv » zo 3 jan, 2010 21:22

Succes Eendeke met het zuiver maken van je remsysteem. Ga grondig te werk!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 3 jan, 2010 21:26

siemen schreef:
Gewone DOT werkt ook als afbijt, gebruik ik altijd om kunstof te ontdoen van de lak.
die ga ik onthouden :D
is wel een trukje voor nodig, je moet wc papier of keukenrol met de Dot natmaken en dan over kunststof leggen en nachtje laten liggen, daarna kun je meestal de verf er gewoon van af vegen.

Gebruikersavatar
Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 538
Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
Locatie: Hilverum onder de zendmast.

Bericht door Eendeke » di 5 jan, 2010 11:24

Het blijft allemaal aan een heel vaag drama :x
Nu kan LHS opeens weer wel erin! Zou opzich geen kwaad kunnen schijnt, omdat je vroeger bij de DS ook Dot erbij kon gooien in nood.
Dus het vastlopen zou hier niets mee te maken hebben?!?

Blijft het raar waarom alle 4 de remmen na 15 minuten muurvast zitten. De achterremmen stonden zelfs helemaal teruggedraaid met de nok, dus liepen helemaal vrij.

Enige wat nu nog mogelijk kan zijn is dat de nieuwe HRC anders is dan de oude.....misschien is mijn originele stift wel te lang ofzo, waardoor hij niet helemaal vrijkomt in ruststand zeg maar.... Maar kan dan alles gaan vastlopen? Of de HRC is gewoon helemaal niet goed?

HELP!

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2676
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » di 5 jan, 2010 11:41

't kan er wel in, maar of het goed is is een tweede. Die rubbers zijn gemaakt voor DOT remvloeistof en niet voor LHS veerolie.
Dat is hetzelfde dat er mensen zijn die beweren dat groene LHM prima in een DOT systeem kan. Er zullen uitzonderingen zijn, maar mijn ervaring is: houd het bij het origineel.
Pomp die LHS eruit, spoel het systeem door en doe er dan DOT3/4 in. Kijk dan of het probleem zich voor blijft doen.
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 538
Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
Locatie: Hilverum onder de zendmast.

Bericht door Eendeke » di 5 jan, 2010 13:37

Ik word er gek van....

Dit schrijft iemand anders, en ik ben zeer geneigd hem te geloven...

Hetgeen ze je nu wijsmaken is hierboven door .... al duidelijk gezegd. Dot3 ipv LHS in nood in een DS met rood systeem kan wel, LHS ipv DOT3 kan NIET!!!

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » di 5 jan, 2010 17:36

nee gewoon dot olie erin doen
dat moest ook in mijn ami
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Gebruikersavatar
Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 538
Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
Locatie: Hilverum onder de zendmast.

Bericht door Eendeke » di 5 jan, 2010 18:40

Ik weet alleen niet of alles nu al te ver is aangetast. Daarvoor moet toch alles eerst los....

LHS 2 is waarschijnlijk veel te agressief voor de rubbers in een DOT 3 systeem.... dus...??

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5114
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 5 jan, 2010 19:19

demonteren kijken hoe het eruit ziet. misschien hoef je alleen de cupjes te vervangen die kosten 25 cent p.st bij een remmenfirma.
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 538
Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
Locatie: Hilverum onder de zendmast.

Bericht door Eendeke » di 5 jan, 2010 19:58

Ja, maar ik heb ook nog die rubberen remslangen etc.
Ik wil ook nog een test doen met een dot rubbertje in LHS, maar om te bewijzen wil ik foto's maken, maar toestel ligt in de eend in de schuur...

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » di 5 jan, 2010 22:42

ik denk dat het met die rubberen slangen wel wat mee valt

owja ik vond thuis mijn flesje remolie van de ami ook weer.
het is dot3! dot 4 kon geloof ik ook weer niet
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » vr 8 jan, 2010 19:15

is dat klap dak van jou zelfde stof als een eendendak?

ik heb vorig week nog een 2cv gekocht met een vies wit dak deze gaat eraf meschien kun je deze stof gebruiken voor je ami dak??
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Plaats reactie