hallo, ik ben bezig een visa motor met 123evo te installeren. Het geheel is nu bijna klaar, maar ik heb nog twijfel over het verloop van de vacuumslang. Klopt het dat deze slang van de onder-voorzijde van de carburateur loopt naar de nippel aan de 123evo ? Lijkt me voor de hand liggen, maar ik heb het nergens duidelijk gelezen dat het zo moet. En iemand heeft op dit forum een keer gemeld dat er benzine in de slang kwam: lijkt me niet goed voor de elektronische ontsteking! (dat werd trouwens weer opgelost door de vacuumslang vanaf de carburateur eerst omhoog te leiden.)
groeten Sjaak
verloop vacuumslang
verloop vacuumslang
my other car is......... ook een eend.
-
- Gebruiker
veloop vacuumslang
vraag het aan Aryan
aryan.schmitz@korridor.se
aryan.schmitz@korridor.se
Zelf heb ik de vacuumslang aangesloten waar vroeger de vacuumvervroeger op zat aangesloten. Gewoon de kortste weg naar de nippel.
Ook ik had toentertijd voor de zekerheid benzinebestendige slang gekocht, maar van benzine in de slang en de 123 unit heb ik later nooit meer iets gemerkt.
Ik heb die elektronische ontsteking later ooit eens opengeschroefd (na ong 10.000 km), en toen was het in ieder geval volkomen droog en schoon daarbinnen. Ook viel het me op dat het slangetje van de andere kant ( de binnenkant) van de nippel naar dat elektronische gedeelte van plastic was. Of dat een speciaal soort plastic is weet ik natuurlijk niet, maar ik kreeg niet de indruk dat het de bedoeling is dat dit blootgesteld zou gaan worden aan grote hoeveelheden vocht of druk.....
Maar als je je zorgen maakt hierover kun je denk ik inderdaad beter even jouw vraag stellen (desnoods in het Nederlands als je moeite hebt met de engelse taal) op het forum van 123.
Ook ik had toentertijd voor de zekerheid benzinebestendige slang gekocht, maar van benzine in de slang en de 123 unit heb ik later nooit meer iets gemerkt.
Ik heb die elektronische ontsteking later ooit eens opengeschroefd (na ong 10.000 km), en toen was het in ieder geval volkomen droog en schoon daarbinnen. Ook viel het me op dat het slangetje van de andere kant ( de binnenkant) van de nippel naar dat elektronische gedeelte van plastic was. Of dat een speciaal soort plastic is weet ik natuurlijk niet, maar ik kreeg niet de indruk dat het de bedoeling is dat dit blootgesteld zou gaan worden aan grote hoeveelheden vocht of druk.....
Maar als je je zorgen maakt hierover kun je denk ik inderdaad beter even jouw vraag stellen (desnoods in het Nederlands als je moeite hebt met de engelse taal) op het forum van 123.