Nieuw blok voor Ami 8 Break.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Nieuw blok voor Ami 8 Break.
Weet iemand welke nummers er op de kopsekant van de zuiger van een AM2A blok staan? Ik twijfel of mijn blok de originele zuigers heeft.
Laatst gewijzigd door Punky op wo 3 feb, 2010 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Dat is snel!!!
Thanks. Ik zag iets staan van 8.5 dus het zijn nog de originele setjes.
Weet je toevallig ook welke zuigerveren set erbij hoort. Want er zijn 2 setjes voor een 602cc in omloop. En mijn vraagbaak van de Ami geeft me niet veel duidelijkheid.
Thanks. Ik zag iets staan van 8.5 dus het zijn nog de originele setjes.
Weet je toevallig ook welke zuigerveren set erbij hoort. Want er zijn 2 setjes voor een 602cc in omloop. En mijn vraagbaak van de Ami geeft me niet veel duidelijkheid.
Laatst gewijzigd door Punky op do 28 jan, 2010 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Het is het blok van de Ami8. Ik zal straks in de garage nog even nakijken of het een AM2A of AM2M blok is. Ik vermoed dat het wel de M is en dat ik er dus naast zit. De Ami is van 1972, maar in de vraagbaak staat er dat er uitzonderingen zijn.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
AM2 602 M28 Dyane6 2/70-6/83 Ami8 12/70-9/78 9.0:1
AM2 M 602 M28 Ami6 5/68- Ami8 3/69-12/70 9.0:1 no external oilfilter
AM2 C 602 M28 Dyane6 2/70-6/83 Ami8 12/70-9/78 9.0:1 Centrifugal clutch *
AM2 A 602 M28 Acadiane 2/78-? 9:1
AM2 A 602 M28 Acadiane ?-6/88 8.5:1
AM2 A GPL 602 M28/1 Acadiane 8/80-? 8.5:1 original GPL/LPG
bron: http://www.cats-citroen.net/
AM2 M 602 M28 Ami6 5/68- Ami8 3/69-12/70 9.0:1 no external oilfilter
AM2 C 602 M28 Dyane6 2/70-6/83 Ami8 12/70-9/78 9.0:1 Centrifugal clutch *
AM2 A 602 M28 Acadiane 2/78-? 9:1
AM2 A 602 M28 Acadiane ?-6/88 8.5:1
AM2 A GPL 602 M28/1 Acadiane 8/80-? 8.5:1 original GPL/LPG
bron: http://www.cats-citroen.net/
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
het getal staat voor de compressie verhouding.
dus 9.0 (dyane/ami am2) is een compressie verhouding van 1:9 (altijd 98 tanken)
8.5 is de meest voorkomende compressie verhouding (meningen zijn verdeeld of je 95 of 98 moet tanken. hangt ook af van ontstekingstijdstip rijgedrag ed, ik tank 98 )
7.6 is de laagste compressie uit de "moderen" eendenblokken meen dat dit de mededeling s6 krijgt. deze zuigers maken het zeker mogelijk om op 95 te rijden.
de laatste is ook de beste keus als je een blok klaarmaakt voor een tocht naar verre oorden waar de kwaliteit (in het octaangetal) te wensen overlaat
dus 9.0 (dyane/ami am2) is een compressie verhouding van 1:9 (altijd 98 tanken)
8.5 is de meest voorkomende compressie verhouding (meningen zijn verdeeld of je 95 of 98 moet tanken. hangt ook af van ontstekingstijdstip rijgedrag ed, ik tank 98 )
7.6 is de laagste compressie uit de "moderen" eendenblokken meen dat dit de mededeling s6 krijgt. deze zuigers maken het zeker mogelijk om op 95 te rijden.
de laatste is ook de beste keus als je een blok klaarmaakt voor een tocht naar verre oorden waar de kwaliteit (in het octaangetal) te wensen overlaat
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Op de motorenlijst op 2cv.nl (is ook die van cats) staat dat je 1:9.0 moet hebben bij AM2 blokje type: 602 M28 voor de Ami 8 van december 1970 tot september 1978.
Jouw Ami is van 1972 dus zou een AM2 blokje moeten hebben met een typenummer waar 602 M28 in voor moet komen en een compressie van 9.0:1 hebben, als ik dit goed interpreteer tenminste
Jouw Ami is van 1972 dus zou een AM2 blokje moeten hebben met een typenummer waar 602 M28 in voor moet komen en een compressie van 9.0:1 hebben, als ik dit goed interpreteer tenminste

Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Dan ga ik eens kijken wat ik ga doen.
Ik heb dus 2 sets liggen.
De originele 8.5 van de AMI. Hier reed hij goed mee, maar deze hebben wel een aantal keren een flinke temp te voorduren gehad toen de ventilator kapot was.
En ik heb van een vastloper nog een setje zuigers cilinders van 7.6 liggen. Deze is vermoedelijk vastgelopen op de krukas, want in het blok was geen beweging te krijgen, maar de cilinders trok ik er zo af. Ook geen schade zo op het oog aan zuigers en cilinders. Ook zitten de hoonsporen nog in de cilinders dus lijkt het nog een erg vers setje.
Eigenlijk wilde ik voor het originele gaan, maar aangezien 95 tanken de trent begint te worden is deze optie zeker het overwegen waard.
Qua snelheid en top zal je er niet zoveel van merken vermoed ik. Er zat nu een 2cv6S blok in dus vermoedelijk ook met een 7.6 setje en de tufte ook 125km/uur.
Ik bouw het blok dan wel verder op als een origineel Ami blok, dus met die carb en "turbo" Ik neem aan dat dat geen probleem is met de 7.6 zuigers/cilinders?
Ik heb dus 2 sets liggen.
De originele 8.5 van de AMI. Hier reed hij goed mee, maar deze hebben wel een aantal keren een flinke temp te voorduren gehad toen de ventilator kapot was.
En ik heb van een vastloper nog een setje zuigers cilinders van 7.6 liggen. Deze is vermoedelijk vastgelopen op de krukas, want in het blok was geen beweging te krijgen, maar de cilinders trok ik er zo af. Ook geen schade zo op het oog aan zuigers en cilinders. Ook zitten de hoonsporen nog in de cilinders dus lijkt het nog een erg vers setje.
Eigenlijk wilde ik voor het originele gaan, maar aangezien 95 tanken de trent begint te worden is deze optie zeker het overwegen waard.
Qua snelheid en top zal je er niet zoveel van merken vermoed ik. Er zat nu een 2cv6S blok in dus vermoedelijk ook met een 7.6 setje en de tufte ook 125km/uur.
Ik bouw het blok dan wel verder op als een origineel Ami blok, dus met die carb en "turbo" Ik neem aan dat dat geen probleem is met de 7.6 zuigers/cilinders?
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!