M9 bouten

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.
Plaats reactie
LosPoppelos
Gebruiker
Gebruiker

M9 bouten

Bericht door LosPoppelos » za 30 jan, 2010 17:00

Tijdens revisie van mijn voorste draagarmen is er een bout afgebroken vlak naast de fusees. Deze bout dient om de stuuruitslag te begrenzen.

Heb de bout er verder netjes uitgeboord etc., geen problemen

Ik kan echter nergens voor een normale prijs M9x 25 bouten vinden. Enige die M9 bouten verkoopt zijn de bekende kitbakkers uit Zutphen, maar die vragen er de hoofdprijs voor..

iemand een tip waar ik wat M9 bouten vind voor een normale prijs?

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » za 30 jan, 2010 17:22

Ik ben bang dat je voor de dure variant zult moeten gaan. M7 is vaak nog wel ergens aan te komen en dat is al een moeilijke maat. M9 is helemaal moeilijk. als iemand ze al kan leveren, dan vaak in grote aantallen.

Of je moet van een andere draagarm een dergelijke bout nemen.

Suc6.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » za 30 jan, 2010 17:50

M9 is inderdaad een heel erg moeilijke maat. De hoofdprijs valt mee is ja er van uit gaat dat ze hier moeilijk te krijgen zijn, maar tip, bel ook ff diverse eende boeren op, die zullen er heus wel 1 hebben liggen voor je.

Bartineendyane
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Bartineendyane » za 30 jan, 2010 19:30

m9 is inderdaad een hele moeilijke maat. Mijn vader heeft een groothandel in bevestigingsmaterialen en zo heel af en toe heeft hij eens wat m7-spul maar m9 ben ik nog nooit tegen gekomen...dus is zeker niet doorsnee en dus lang niet overal te krijgen. Al bij een gewone automaterialenzaak of bouwmaterialenzaak geprobeerd?
www.proxive.nl - autoreclame

Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » za 30 jan, 2010 19:51

Ik denk dat een 2cv of citroen garage bij jouw in de buurt de beste optie is. Of probeer anders deze eens http://www.montagetechniek.nl/zeskantbo ... sort_order.

LosPoppelos
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door LosPoppelos » zo 31 jan, 2010 07:24

bedankt voor de tips, probeer eerst even de tip van boudewijn en anders zit er niks anders op dan dure bouten te gebruiken.

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » zo 31 jan, 2010 12:03

Een sloop vooras?
diverse Citroens, wat anders.

Roadrunner
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Roadrunner » zo 31 jan, 2010 13:41

De bouten van de aandrijfas en van de dynamobevestiging zijn ook M9, maar deze zijn te lang, en hebben te weinig schroefdraad. Je kunt ze eenvoudig opsnijden met een M9 snijmoer. Volgens mij zijn zelfs de bouten waar de HRC mee aan de koets zit ook M9. Zo'n snijmoer heb ik zelf wel om de trekstangen van de vering te herstellen. Je kunt natuurlijk ook gebruike bouten gebruiken van bijv. de schokbrekerplaten, die zijn volgens mij ook M9

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » zo 31 jan, 2010 14:21

der franzose hebben ze ook wel, eendenboeren moeten ze al helemaal wel hebben, desnoods uit een sloop as.

maar sja ik vind 't op zich wel meevallen hoe duur, als je naar n metaalboer gaat die ze speciaal moet laten draaien is het nog duurder! In de buurt van het autobedrijf in zutphen zit overigens nog een metaalgroothandel die bijna alle onderdelen uit het ISO machineonderdelen tabellenboek op voorraad heeft liggen, die hadden ook de borgclips voor een 2cv zuiger, terwijl ze die bij een revisizaak niet hadden.

Wie weet kun je daar ook nog je licht opdoen ;)
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Plaats reactie