A-campertje - en we gaan weer door!

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » za 6 feb, 2010 17:46

Vandaag eindelijk aan het lassen geweest. Ik ga er ronde achterlichten op zetten, dus de grote originele gaten heb ik eerst moeten dichten:

Afbeelding
Afbeelding

Erg trots op het resultaat, voor het eerst geprobeert iets echt goed passends te brouwen.

Met het lassen heb ik alleen helaas mijn elektrische systeem overhoop geholpen, zie startproblemen in de hoop dat iemand weet wat ik precies gemollesteerd heb.

Nu nog even beslissen of ik morgen die grote plaat van onder of boven vast las (zie vorige post)

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » ma 8 feb, 2010 11:48

Uiteindelijk heb ik de bovenplaat aan de bovenkant gelast maar ondersteund met een richel:

Afbeelding

Afbeelding

En het past ;) Het scheelt echt veel hoofdruimte, met mijn 1,87 kan ik nog gewoon rechtop zitten!

Afbeelding

Volgende week verder afwerken

Gebruikersavatar
2cvmaarten
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 627
Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
Locatie: Ulestraten

Bericht door 2cvmaarten » ma 8 feb, 2010 15:10

Ziet er gaaf uit!

Lijkt me een leuk project!
Citroen 2cv6 special 1986

Francois
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 291
Lid geworden op: do 17 jan, 2008 16:47

Bericht door Francois » ma 8 feb, 2010 16:24

Dat wordt denk ik wel een mooi campertje! Heb je met die verlaagde wielkast nog wel genoeg ruimte voor het achterwiel?
Citroën AZU 1968
Mercedes L319D 1965

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » ma 8 feb, 2010 18:56

We hebben er met zijn tweeen op staan stuiteren, opgemeten hoe hoog het wiel kwam en daar nog een paar centimeter bij opgeteld. Ik denk en hoop dat dat genoeg is, anders schroef ik de achterwielen nog wat omhoog! En het is zeker een leuk project, maar wel wat veel hooi op mijn vork voor een eerste keer

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » di 9 feb, 2010 09:07

Rossero schreef:We hebben er met zijn tweeen op staan stuiteren, opgemeten hoe hoog het wiel kwam en daar nog een paar centimeter bij opgeteld. Ik denk en hoop dat dat genoeg is, anders schroef ik de achterwielen nog wat omhoog! En het is zeker een leuk project, maar wel wat veel hooi op mijn vork voor een eerste keer
ff kijken waar je stootrubber zit en vanaf daar de afstand bij optellen van aanslag tot bovenzijde wiel. als je je ACA flink belaad (en dat doe je al snel op vakantie) en je rijdt door een bocht hangt ie al snel in z'n stootrubber, dus daar zou ik van uitgaan! nu kun je eventueel nog relatief makkelijk een uitstulping maken voor je wiel.

suc6, ziet er verder erg goed uit!

greetzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » di 9 feb, 2010 10:18

of dunnere bandjes!!
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 960
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Bericht door hobbes » di 9 feb, 2010 12:44

Mooi man! ik zou je nog wel adviseren om vooral geen hout te gebruiken! dit vanwege het gewicht ervan. Metaal of aluminium is wel wat duurder maar veel lichter en dat zie je straks terug in je brandstofkosten.

Zelf heb ik ooit een C15 een halve meter verlengd, dat mag want ik had niks aan de wilebasis veranderd. Afbeelding

Ik had er zelfs een trekhaak achter. Die zat echt wel stevig vast want ik heb er zelfs eens een autoambulance achter gehangen.
Vanwege alle burocratie kun je ook een flexibel systeem maken ( dat heb ik voor de eend en later ook voor de dyane ontwikkeld)
Afbeelding
het leuke ervan is dat ik het in een half uurtje eruit kan halen en de achterbank er zo weer in kan zetten. De aangepaste stoeltjes geven met de apk ook nooit problemen. Ik heb de rug leuning gewoon van de zitting afgeslepen en met 2 stukken betonijzer prik ik die weer op het frame van de zitting. Een stevige deelbare rits houd de stof bij elkaar. Ooit gemaakt voor de reis naar de noordkaap maar nu gebruik ik het al vele jaren.

Voor de apk hoef je trouwens maar 1 stoel voor de chauffeur te hebben. Het maakt dan ook niet uit wat er op het kenteken staat...
met eendige groeten,

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » di 9 feb, 2010 13:46

met die laatste heb ik al met je geconcurreerd in mijn vorige eend ;)
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=6877

Stootrubbers zijn al helemaal weg geroest aan de binnenkant van de wielkasten, misschien verstandig om er nieuwe in te plaatsen. Kleinere bandjes worden het sowieso niet. Als hij vol zit en lager hangt dan ga ik misschien dus de trekstangen inkorten om toch dezelfde hoogte te behouden.

En vooral het interrieur is ook voor mij een dilemma. Het liefst zou ik laminaat gebruiken: licht, dun, mooi en goedkoop. Of misschien een bepaald soort kunststof, bijvoorbeeld polyester. Voor het interieur is plaatstaal denk ik te flexibel en lastig te bewerken. Maarja, die zorgen zijn voor morgen ;)

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4961
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 9 feb, 2010 14:20

Je kunt ook je stootrubbers lager zetten. ;-)
Wij hadden onze eerst bekleed met radiator folie en daarna watervast berkentriplex, dit laat zich mooi buigen. Spul gelakt met parketlak. Het geheel isoleerde perfekt.
3cm vurenbalkjes als frame voor de banken ook bekleed met triplex. Bovenkant multiplex.
diverse Citroens, wat anders.

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 960
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Bericht door hobbes » di 9 feb, 2010 14:39

Rossero schreef:met die laatste heb ik al met je geconcurreerd in mijn vorige eend ;)
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=6877
bijna wel, alleen heb ik dat "waar laat ik mijn banken ? probleem niet!
Ook hoef ik niet al mijn spullen op te schuiven als ik wil gaan slapen want ik slaap er gewoon bovenop. De spullen zijn bereikbaar via luiken.

Effe een ander idee : we kunnen wel een keer ergens afspreken, al die in de eend / dyane / mehari? slapers

en over dat andere probleem : dat plaatstaal te flexibel is, kom op he! wie verzon daar de beroemde ribbel oplossing voor???
met eendige groeten,

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » vr 12 feb, 2010 14:06

Een slaap-meeting lijkt me ook wel een grappig idee ;)

Over die bekleding, ik vind gelakt hout meestal iets te donker maar berkentriplex is wel erg licht van kleur! En met 3mm (ik denk dat je zo dun mogelijk moet gebruiken) is het 2 kg per m2. Weet je toevallig nog welke dikte je had gebruikt?

Overigens, mijn nieuwste aanwinst voor dit weekend:
Afbeelding
Ik had eerst originele gekocht, maar die waren tweedehands, erg duur en niet heel mooi meer. Deze zijn ongeveer 1 euro per stuk en zien er heel strak uit èn zijn plat van achteren! Ik hoop dat ze het een tijdje volhouden. Op internet veel te vinden als je zoekt op 'positielampen'

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2662
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » vr 12 feb, 2010 14:24

Bekend soort lampen. Ze zijn heel erg sterk en kleurvast. Ik heb ze zelf (de blanke) op de voorkant van mijn dwergauto zitten.
kijk maar:
http://i44.photobucket.com/albums/f2/gi ... C_0591.jpg
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
revi
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 667
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 14:30
Locatie: Den Haag

Bericht door revi » wo 17 feb, 2010 10:28

Respect!
Gr. Revi
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4961
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » wo 17 feb, 2010 16:47

Een dunne berken triplex die zich goed laat buigen. Dikte weet ik niet meer precies. Je kunt met de parket lak nog iets aan de kleur doen als je het te licht vind. Dan pak een honingkleurige lak. Ik zal eens zoeken of ik nog ergens een foto heb van het ding. Ik heb de achterste 40cm van de bak nog als kast in de garage staan :oops:
diverse Citroens, wat anders.

Plaats reactie