slingerende krukas
-
- Beginner
- Contacteer:
slingerende krukas
Beste mensen,
Net een special uit '87 gekocht waar het nodige aan moet gebeuren.
Een van die zaken is een slingerende krukas! De koelvin is uit z''n hart gebroken, heb al gelezen dat dit vaker voorkomt, en zal wel komen door de trillingen die de slingering teweeg brengt.
Vraag: heeft iemand ervaring met het richten van het conische gedeelte waar de vin op gemonteerd zit? Is dit zelf te doen?
Groet,
Werner
Net een special uit '87 gekocht waar het nodige aan moet gebeuren.
Een van die zaken is een slingerende krukas! De koelvin is uit z''n hart gebroken, heb al gelezen dat dit vaker voorkomt, en zal wel komen door de trillingen die de slingering teweeg brengt.
Vraag: heeft iemand ervaring met het richten van het conische gedeelte waar de vin op gemonteerd zit? Is dit zelf te doen?
Groet,
Werner
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Pulley
Andere pulley er op en klaar.
Nieuw krukasje kost ruim 500 euro. Maar lijkt mij niet de oorzaak.
Nieuw krukasje kost ruim 500 euro. Maar lijkt mij niet de oorzaak.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/
-
- Beginner
- Contacteer:
Dank voor jullie reactie. De slingering is duidelijk te zien. Wanneer de slingering is ontstaan door het lostikken van de vin, is deze toch ook weer`terug te tikken????
Zal wel niet helemaal lukken maar minder dan de slingering nu is moet denk ik wel lukken. Dit is even van latere zorg, er moet eerst heel veel laswerk gebeuren.
Groet,
Werner
Zal wel niet helemaal lukken maar minder dan de slingering nu is moet denk ik wel lukken. Dit is even van latere zorg, er moet eerst heel veel laswerk gebeuren.
Groet,
Werner
Nogmaals het hart van de ventilator poelie breekt er niet uit door de slingering van de krukas maar door het meppen op de slingerklauw (in het midden van de poelie) om de ventilator los te krijgen.Heeft dus niets met krukas te maken.
Als de slingering serieus zou zijn was je blokje allang vastgelopen...
Als de slingering serieus zou zijn was je blokje allang vastgelopen...
------------------------------
Traction 11 BL 1950
Traction 11 BL 1950