motorrevisie acadiane
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
Ik heb nog eens gekeken, en er zit i.d.d. een klem bovenop het chassis tussen de uitlaat en de aandrijfas, dus de leiding gaat daar ergens onder het binnenscherm door en gaat dan bovenop het chassis verder.
Ik heb geen opening voor deze leiding in het binnenscherm gevonden, maar er is volgens mij wel genoeg ruimte.
Ik snap trouwens niet dat de foto's die ik gister heb bijgeplaatst, nog niet on line zijn, heb het vanmorgen nog een keer geprobeerd, tot op heden zonder succes
Binnenkort zullen de bijgeplaatste foto's er wel weer dubbel in staan
Ik heb geen opening voor deze leiding in het binnenscherm gevonden, maar er is volgens mij wel genoeg ruimte.
Ik snap trouwens niet dat de foto's die ik gister heb bijgeplaatst, nog niet on line zijn, heb het vanmorgen nog een keer geprobeerd, tot op heden zonder succes
Binnenkort zullen de bijgeplaatste foto's er wel weer dubbel in staan
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
Hmm, langs de zijkant zitten bij mij geen steuntje's (meer?) en het kunststof klemmetje wat ik op de bovenkant vond tussen de uitlaat en de aandrijfas is volgens mij voor de remleiding naar achter.
Maar dat is tegenwoordig een RVS bij mij, en die loopt nu net iets anders dan het origineel.
De motor zit er nog niet in, dus vanmiddag nog even wezen studeren met deze leiding, ik laat hem nu maar door het zelfde gat als de remleiding in het spatplaatje onder de aandrijfas lopen, dan over het chassis naar voren.
Waarschijnlijk moet ik hem dan nog ergens vastbinden met ty-wraps.
Niet mijn meest favoriete oplossing, maar er zijn ook nergens gaten waarin ik een klemmetje zou kunnen monteren, en boren wil ik niet.
Maar dat is tegenwoordig een RVS bij mij, en die loopt nu net iets anders dan het origineel.
De motor zit er nog niet in, dus vanmiddag nog even wezen studeren met deze leiding, ik laat hem nu maar door het zelfde gat als de remleiding in het spatplaatje onder de aandrijfas lopen, dan over het chassis naar voren.
Waarschijnlijk moet ik hem dan nog ergens vastbinden met ty-wraps.
Niet mijn meest favoriete oplossing, maar er zijn ook nergens gaten waarin ik een klemmetje zou kunnen monteren, en boren wil ik niet.
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
Zo, dinsdag de motor teruggeplaatst en vastgezet, de uitlaat, brandstof en ontsteking aangesloten en het draadje van de oliesensor, olie er in en met de startmotor gecontroleerd of de brandstofpomp het deed, die deed het!
Toen de start motor net zolang laten draaien tot het olielampje uitging, en ik moet zeggen dat ik me wel zorgen ging maken want dat duurde veel langer dan ik verwacht had, maar op een gegeven moment doofde deze gelukkig.
Daarna de bougie's erin en een bobine en kabels, en toen was het tijd voor het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=FPTJUIZPgX8
De lekke uitlaat is grotendeels weer dicht, wel moet ik nog met de acceleratiesproeier aan de gang, die doet het niet, maar ik ben al lang blij dat ik (tot nu toe) geen olielekkage heb, want daar was ik heel erg bang voor.
Nu alles verder aansluiten en afbouwen en dan inrijden maar, maar dan moet eerst de pekel weg zijn.
Toen de start motor net zolang laten draaien tot het olielampje uitging, en ik moet zeggen dat ik me wel zorgen ging maken want dat duurde veel langer dan ik verwacht had, maar op een gegeven moment doofde deze gelukkig.
Daarna de bougie's erin en een bobine en kabels, en toen was het tijd voor het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=FPTJUIZPgX8
De lekke uitlaat is grotendeels weer dicht, wel moet ik nog met de acceleratiesproeier aan de gang, die doet het niet, maar ik ben al lang blij dat ik (tot nu toe) geen olielekkage heb, want daar was ik heel erg bang voor.
Nu alles verder aansluiten en afbouwen en dan inrijden maar, maar dan moet eerst de pekel weg zijn.
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
De pekel is van de wegen geregend, dus gisteren de eerste 200 km gereden, in de auto is het stiller geworden en de uitlaat produceert een (iets) luidere roffel.
Motor loopt goed, presteert prima, wel vind ik dat er stationair nog aardig wat geluid uit het carter komt, maar daar leer ik wel mee leven.
Het slechte nieuws (voor mezelf) is dat ik een olielek heb, heb nog niet goed gekeken, maar ik vermoed de oliepomp.
Het lekt achterop het blok, maar het vliegwiel is droog, dus die keerring sluit ik uit.
De motoronderplaat staat vooral aan de bestuurderskant vol olie.
Als het brilrubber aan die kant zou lekken, zou er ook olie over de zijkant recht onder het brilrubber te zien moeten zijn, en dat is niet zo.
Ik zal maandagavond eens goed kijken, ik houd er rekening mee dat de motor er helaas weer uit moet.
En dat is nog niet het grootste probleem, want als de papieren pakking van de pomp vervangen moet worden, word dat ook een probleem, want die zit klem tussen de carterhelften.......
Ik heb bij de montage van het pomphuis vloeibare pakking gebruikt, en ik las later in de vraagbaak dat dat juist niet had gemoeten, blijkt nu dat de vraagbaak toch gelijk had?
En waarom dan geen vloeibare pakking daar gebruiken?
Motor loopt goed, presteert prima, wel vind ik dat er stationair nog aardig wat geluid uit het carter komt, maar daar leer ik wel mee leven.
Het slechte nieuws (voor mezelf) is dat ik een olielek heb, heb nog niet goed gekeken, maar ik vermoed de oliepomp.
Het lekt achterop het blok, maar het vliegwiel is droog, dus die keerring sluit ik uit.
De motoronderplaat staat vooral aan de bestuurderskant vol olie.
Als het brilrubber aan die kant zou lekken, zou er ook olie over de zijkant recht onder het brilrubber te zien moeten zijn, en dat is niet zo.
Ik zal maandagavond eens goed kijken, ik houd er rekening mee dat de motor er helaas weer uit moet.
En dat is nog niet het grootste probleem, want als de papieren pakking van de pomp vervangen moet worden, word dat ook een probleem, want die zit klem tussen de carterhelften.......
Ik heb bij de montage van het pomphuis vloeibare pakking gebruikt, en ik las later in de vraagbaak dat dat juist niet had gemoeten, blijkt nu dat de vraagbaak toch gelijk had?
En waarom dan geen vloeibare pakking daar gebruiken?
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Vanwege de dikte, de oliepomp is een redelijk nauwkeurig apparaat, ook al ziet het er zo niet uit. Verder kan vloeibare pakking proppen veroorzaken in de oliekanalen en er staat ook behoorlijk wat druk op, gewoon goed schoonmaken en papieren pakking was voldoende. Citroen deed dat al decennia op die manier, waarom iets nieuws bedenken
Voor je olielekkage, eerste waar ik dan aan denk is natuurlijk je vulpijp
Voor je olielekkage, eerste waar ik dan aan denk is natuurlijk je vulpijp
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
Ik moet er nog beter naar kijken, maar ik houd er rekening mee dat het motortje er weer uit moet
Dit blok was met deze vulpijp lekvrij, dus dat dat de oorzaak van het lekken is lijkt mij niet.
Morgen eerst maar eens beter kijken, er ligt nu al een redelijke plas onder, maar dat komt van de onderplaat af.....
Dit blok was met deze vulpijp lekvrij, dus dat dat de oorzaak van het lekken is lijkt mij niet.
Morgen eerst maar eens beter kijken, er ligt nu al een redelijke plas onder, maar dat komt van de onderplaat af.....
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962