speciaal gereedschap om trekstang te verstellen?
speciaal gereedschap om trekstang te verstellen?
Ik moet bij mijn AZU de stofhoezen monteren voor en achterop de veerpotten.
De rubbers heb ik. ik krijg alleen de trekstangen niet uit elkaar. Appeltje Eitje zul je zeggen, maar de schroefdraad loopt vast als een huis halverwege het uit elkaar draaien. Dus als die al helemaal in de holle draad gedraaid zit. Ja er zit voor een weeshuis kruipolie in.
Vraag ; hoe komt dat?
Ik heb het met Bahco en een griptang en met heet stoken geprobeerd. Maar het gaat niet los en ben bang dat ik het aan gort draait.
Dus ik ben op zoek naar zo een metalen opzetstuk voor het platte deel van de trekstang om de krachten beter te kunnen doseren.
Vragen;
Hoe heet dat in het Hollands?
Hoe heet zo een ding in het Frans?
Wie heeft er twee liggen en wil er 1 verkopen?
Wie heeft er 1 en wil hem uitlenen? Per post of ik haal hem op?
Reactes mogen ook per PM.
De rubbers heb ik. ik krijg alleen de trekstangen niet uit elkaar. Appeltje Eitje zul je zeggen, maar de schroefdraad loopt vast als een huis halverwege het uit elkaar draaien. Dus als die al helemaal in de holle draad gedraaid zit. Ja er zit voor een weeshuis kruipolie in.
Vraag ; hoe komt dat?
Ik heb het met Bahco en een griptang en met heet stoken geprobeerd. Maar het gaat niet los en ben bang dat ik het aan gort draait.
Dus ik ben op zoek naar zo een metalen opzetstuk voor het platte deel van de trekstang om de krachten beter te kunnen doseren.
Vragen;
Hoe heet dat in het Hollands?
Hoe heet zo een ding in het Frans?
Wie heeft er twee liggen en wil er 1 verkopen?
Wie heeft er 1 en wil hem uitlenen? Per post of ik haal hem op?
Reactes mogen ook per PM.
-
- Belgisch Meester Lasser
- Contacteer:
AZL57 schreef:Het is een zeskantje aan een kant open hier kun je een grote sleutel opzetten. verkrijgbaar o.a. bij een bekende zuid-franse eendenboer.
Let op met griptangen die kunnen de trekstang beschadigen hierdoor kan later breuk optreden.
Dit stuk gereedschap dus
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
De oplossing voor het gereedschap is in de maak, maar vraag 1 heb ik nog open:
"De rubbers heb ik. ik krijg alleen de trekstangen niet uit elkaar. Appeltje Eitje zul je zeggen, maar de schroefdraad loopt vast als een huis halverwege het uit elkaar draaien. Dus als die al helemaal in de holle draad gedraaid zit. Ja er zit voor een weeshuis kruipolie in. "
Als ik met het speciaal gereedschap goede grip heb wil ik niet de draadeind in de holle draadeind stuk draaien.
Tips???
"De rubbers heb ik. ik krijg alleen de trekstangen niet uit elkaar. Appeltje Eitje zul je zeggen, maar de schroefdraad loopt vast als een huis halverwege het uit elkaar draaien. Dus als die al helemaal in de holle draad gedraaid zit. Ja er zit voor een weeshuis kruipolie in. "
Als ik met het speciaal gereedschap goede grip heb wil ik niet de draadeind in de holle draadeind stuk draaien.
Tips???
tweeceevees zijn leuk!
-
- Moderator
-
- Gebruiker
Alleen heetstoken werkt. Kersrood moet het oog worden, althans het deel van het oog waar de stang in zit gedraaid. De stang NIET warm maken. Ook niet doorstoken tot het deel van het oog witheet is, dan smelt deze en gaat ie nooit meer los. Niet met een camping of loodgietersbrander, maar met serieuze spullen werken. Ik heb er berhoorlijk veel ervaring mee.
-
- Contacteer:
blokje bijna klaar , baas wou vroeg naar huis is ook buiten mijn eigen werkuren te doen dus..
morgen als het kan nog even verder .
zaag machine heeft over minuten gedraaid , dus als er nog interesse is er zijn er nog in de maak .
per PM denk ik aanmelden .
een ring sleutel zelf open slijpen zou ik niet doen .
vermoed dat je die gaat open trekken .
maar mischien hebben ze in de handel dan weer zo een remleiding sleutel in dat formaat ?
heb eigenlijk geen idee wat zo'n orginele set kost???
iemand ?
morgen als het kan nog even verder .
zaag machine heeft over minuten gedraaid , dus als er nog interesse is er zijn er nog in de maak .
per PM denk ik aanmelden .
een ring sleutel zelf open slijpen zou ik niet doen .
vermoed dat je die gaat open trekken .
maar mischien hebben ze in de handel dan weer zo een remleiding sleutel in dat formaat ?
heb eigenlijk geen idee wat zo'n orginele set kost???
iemand ?
see you when you see me