Beste,
Ik zit al een hele tijd te twijfelen of ik bij de restauratie (lees chassiswissel en kasreparatie en terwijl ook ALLE versleten of kapotte onderdelen herstellen/herspuiten/vervangen) van m'n Charleston de kabelboom zou vervangen door een nieuw exemplaar of niet? Charlie is van '81 en ik heb tot nu toe nooit elektrische problemen gehad, weet het dus niet goed, denk langs de ene kant dat ik het zo laat omdat alles nog goed werkt maar denk langs de andere kant nu alles toch gedemonteerd is, is het misschien de moment om (preventief?) te vernieuwen. Graag wat bedenkingen van jullie uit?!
Groeten, Bart
kabelboom
Als er in het verleden niet aan de draadboom geknutseld is zou ik 'm lekker laten zitten. Hooguit kan je wat stekkertjes schoonmaken en later met wat vaseline weer vastzetten.
Laatst gewijzigd door engbokho op zo 28 feb, 2010 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
------------------------------
Traction 11 BL 1950
Traction 11 BL 1950
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Re: kabelboom
Bart, ik zie geen reden om je kabelboom preventief te vervangen als je nog nooitbartvds schreef:Beste,
Ik zit al een hele tijd te twijfelen of ik bij de restauratie (lees chassiswissel en kasreparatie en terwijl ook ALLE versleten of kapotte onderdelen herstellen/herspuiten/vervangen) van m'n Charleston de kabelboom zou vervangen door een nieuw exemplaar of niet? Charlie is van '81 en ik heb tot nu toe nooit elektrische problemen gehad, weet het dus niet goed, denk langs de ene kant dat ik het zo laat omdat alles nog goed werkt maar denk langs de andere kant nu alles toch gedemonteerd is, is het misschien de moment om (preventief?) te vernieuwen. Graag wat bedenkingen van jullie uit?!
Groeten, Bart
problemen had. Zeker als de kabelboom origineel is, dus als er niet al allerlei mensen
extra draden getrokken hebben en het onoverzichtelijk is met kans op storingen, zou
ik 'm lekker laten zitten.
Wij zijn met een restauratie van een Eend bezig waar zeker een andere kabelboom in
gaat, omdat er veel storingen waren en er in het verleden veel extra draden waren
getrokken (on storingen te overbruggen).
Groet van
Jesper
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)