dubbele knipperlichten
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 164
- Lid geworden op: ma 14 apr, 2008 18:11
- Locatie: west vlaanderen
dubbele knipperlichten
Hallo,
Ik zou graag mijn 2cv aanpassen zodat ik bij panne de 4 knipperlichten kan laten pinken. Zoals bij moderne auto"s dus.
Lijkt me handig als ik deze zomer op reis ga ( 8000 tot 10000km) In die afstand kan het natuurlijk wel eens gebeuren dat ik langs de kant van de weg zal staan met een probleem. En voor mijn eigen veiligheid zou ik dit graag kunnen duidelijk maken aan de andere weggebruikers
Ik heb zo'n originele schakelaar cadeau gekregen die past in het dashboard van de 2cv. Waar nu het afschermings-plaatje zit.
De vraag is nu hoe moet ik die aansluiten?
Als het van enig belang is het gaat hier om een 2cv6 special uit 1986.
groeten sander
Ik zou graag mijn 2cv aanpassen zodat ik bij panne de 4 knipperlichten kan laten pinken. Zoals bij moderne auto"s dus.
Lijkt me handig als ik deze zomer op reis ga ( 8000 tot 10000km) In die afstand kan het natuurlijk wel eens gebeuren dat ik langs de kant van de weg zal staan met een probleem. En voor mijn eigen veiligheid zou ik dit graag kunnen duidelijk maken aan de andere weggebruikers
Ik heb zo'n originele schakelaar cadeau gekregen die past in het dashboard van de 2cv. Waar nu het afschermings-plaatje zit.
De vraag is nu hoe moet ik die aansluiten?
Als het van enig belang is het gaat hier om een 2cv6 special uit 1986.
groeten sander
Achter je teller zal ergens een ongebruikt stekkerblok liggen, hier zit een koper doorschakel stekkertje in. Dit eruit trekken en de schakelaar erin steken dan heb je als alles klopt dubbele knipperlichten. Weet niet of er ook nog ergens een rood verklikker lampje moet komen.
diverse Citroens, wat anders.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 164
- Lid geworden op: ma 14 apr, 2008 18:11
- Locatie: west vlaanderen
Dit zou al voorzien zijn? dus plug and play
Schakelaar monteren en stekkerblok erin steken nadat ik een koperen schakeltje verwijderd heb.
Wel raar als ze dit voorzien in de fabriek maar dan geen schakelaar monteren, is toch geen zo'n grote kost.
bedankt in ieder geval. Zal dit als ik tot mijn garage geraak eens bekijken.
Schakelaar monteren en stekkerblok erin steken nadat ik een koperen schakeltje verwijderd heb.
Wel raar als ze dit voorzien in de fabriek maar dan geen schakelaar monteren, is toch geen zo'n grote kost.
bedankt in ieder geval. Zal dit als ik tot mijn garage geraak eens bekijken.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
nee maar daar kunnen ze dus mooi aan verdienen. maar idd zou het voorbereid moeten zijn. je kan het zien als je de accu + de accu bak verwijderd. mocht die voor bereiding er niet zitten kijk dan even hier naar dit topic
het handigste zou dan zijn zo'n blokje in je kabelboom te solderen, maar met losse stekkertjes zou het ook moetn werken (alleen moet je dan weer uitzoeken waar deze stekkertjes te plaatsen op de alarm schakelaar)
het handigste zou dan zijn zo'n blokje in je kabelboom te solderen, maar met losse stekkertjes zou het ook moetn werken (alleen moet je dan weer uitzoeken waar deze stekkertjes te plaatsen op de alarm schakelaar)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 164
- Lid geworden op: ma 14 apr, 2008 18:11
- Locatie: west vlaanderen
Deze week met mooi weer de 2cv nog eens uit de stalling gaan halen.
Gekeken om schakelaar in te bouwen. Maar op eerste zicht zie ik geen extra stekkerblokje zitten.
Zitten die extra stekkers normaal achter kilometerteller en moet je dus compleet dashboard losmaken om er bij te kunnen. Of zouden die stekkers gewoon achter andere schakelaars hangen?
Kan natuurlijk ook zijn dat 1 van de vorige eigenaren al aan de kabelboom heeft zitten knoeien
Groeten
Gekeken om schakelaar in te bouwen. Maar op eerste zicht zie ik geen extra stekkerblokje zitten.
Zitten die extra stekkers normaal achter kilometerteller en moet je dus compleet dashboard losmaken om er bij te kunnen. Of zouden die stekkers gewoon achter andere schakelaars hangen?
Kan natuurlijk ook zijn dat 1 van de vorige eigenaren al aan de kabelboom heeft zitten knoeien
Groeten
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
zoals ik al schreef kun je er het beste bij door accu los te halen en de accubak los te schroeven (4 boutjes), dan kom je eigenlijk achter de km-teller. daar zou het blokje "moeten" / kunnen zitten
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 164
- Lid geworden op: ma 14 apr, 2008 18:11
- Locatie: west vlaanderen
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
heb je wel dat stroomdiefje verwijderd? anders blijft ie op contact staan bij ingeschakelde alarm verlichting! en als je puntjes hebt (ipv elektronische ontsteking) kunnen je puntjes inbranden en je bobine oververhitten.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 164
- Lid geworden op: ma 14 apr, 2008 18:11
- Locatie: west vlaanderen
Geen brugje zien zitten. nochtans extra op gelet of ik niets zag zitten
En inderdaad als ik alarmlichten inschakel als contact uit is dan wordt contact aangelegd (lampje op dashboard brand en benzinemeter werkt)
Waar zit brugje ergens in blokje?
Heb elektronische ontsteking dus voorlopig geen gevaar.
maar zou toch kijken om stroomdiefje te verwijderen.
En inderdaad als ik alarmlichten inschakel als contact uit is dan wordt contact aangelegd (lampje op dashboard brand en benzinemeter werkt)
Waar zit brugje ergens in blokje?
Heb elektronische ontsteking dus voorlopig geen gevaar.
maar zou toch kijken om stroomdiefje te verwijderen.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam