Voltmeter zakt in tijdens rijden
Voltmeter zakt in tijdens rijden
Hallo allemaal,
Ik heb een probleem met mijn voltmeter, als ik stilsta en ik geef wat gas dan laadt mijn eend goed bij, voltmeter gaat in het midden van het wit hangen, lampen gaan een tikkie harder branden en mijn multimeter geeft 14,7V over de polen aan.
Maar rijdend zakt de voltmeter vaak in naar de grens tussen rood en halfwit, ligt dit aan de voltmeter zelf of wordt er maar amper bijgeladen tijdens het rijden?
Ik heb een probleem met mijn voltmeter, als ik stilsta en ik geef wat gas dan laadt mijn eend goed bij, voltmeter gaat in het midden van het wit hangen, lampen gaan een tikkie harder branden en mijn multimeter geeft 14,7V over de polen aan.
Maar rijdend zakt de voltmeter vaak in naar de grens tussen rood en halfwit, ligt dit aan de voltmeter zelf of wordt er maar amper bijgeladen tijdens het rijden?
-
- Heavy user
vind het anders toch een beetje vreemd dat ie het stilstaand wel doet en tijdens het rijden ineens inzakt. niet dat het heel erg zal zijn zolang ie niet echt tegen het rood aan zakt, maar die van mij stond rijdend toch echt altijd mooi driekwart en juist bij een stoplicht (stationair) zakte die in. is je accu helemaal opgeladen? anders een keer goed aan de lader hangen en kijken of het probleem blijft
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Afgezien van alle wijsheden die hier al te berde zijn gebracht over toegevoegde stroomverbruikers, koolborstels, slechte verbindingen en oude accu's, valt er nog één kleinigheid op te merken. De oorspronkelijk gemonteerde dynamo's (Paris-Rhone, Ducellier) en de latere Femsa's hebben een vrij lage opbrengst. Als je een beetje extra stroom vraagt voor accessoires, schieten ze al gauw tekort. De Iskra dynamo's op de vervangingsmarkt zijn zgn driefasendynamo's. Die hebben ook bij matige toerentallen al een vrij hoge opbrengst. Dat maakt echt een verschil. Jammer genoeg worden de lagertjes in die dingen al vrij gauw rumoerig...