Restauratie AZU 1974
Restauratie AZU 1974
Ik begin binnenkort met de restauratie van mijn AZU 250 uit 1974.
Er moet nogal wat plaatwerk vervangen worden, waarschijnlijk ook de achterspatborden.
Waar haal ik goed plaatwerk nou vandaan?? Een PM zou welkom zijn.
Ik lees hier op het forum dat imitatie niet altijd erg goed is omdat het minder goed past, maar waar ik meer zorgen om heb is dat het sneller zou gaan roesten.
Heeft iemand ervaring met het verzinken van een koets?? Iemand een idee wat dat ongeveer zou moeten gaan kosten???
Mijn AZU is scheef d.w.z. hij hangt aan de bestuurderskant over ( waarschijnlijk heeft er al die tijd één héél dikke fransoos in gezeten )
Is dat met de veerpotten op te lossen? Dus strakker zetten van één veerpot of zo iets?
Er moet nogal wat plaatwerk vervangen worden, waarschijnlijk ook de achterspatborden.
Waar haal ik goed plaatwerk nou vandaan?? Een PM zou welkom zijn.
Ik lees hier op het forum dat imitatie niet altijd erg goed is omdat het minder goed past, maar waar ik meer zorgen om heb is dat het sneller zou gaan roesten.
Heeft iemand ervaring met het verzinken van een koets?? Iemand een idee wat dat ongeveer zou moeten gaan kosten???
Mijn AZU is scheef d.w.z. hij hangt aan de bestuurderskant over ( waarschijnlijk heeft er al die tijd één héél dikke fransoos in gezeten )
Is dat met de veerpotten op te lossen? Dus strakker zetten van één veerpot of zo iets?
Laatst gewijzigd door Geert op do 31 mar, 2011 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
Azu heb je net smalle en brede ribbel! Ik ben net even wat eendenboeren op het internet langsgeweest en ik kan geen imitatie zijschermen vinden. En volgens mij zijn originele ook niet makkelijk te vinden. Siemen heeft ooit van een AK400 scherm een kortere gemaakt, maar ook dat kan ik je niet aanraden. (ik heb het zelf ook min of meer geprobeerd, maar dat blijf je zien als je niet uitmuntend bent) sja, wat dan wel...
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 13:21
- Locatie: hillywood (hilversum)
ok het is een azu al heeft hij brede ribbels
op het type plaatje staat gewoon azu
in ieder geval bij mijn '74er en anders weten ze het wel
www.citroenazu.nl
plaatwerk suc6 achter schermen zijn zeer zeldzaam net als reservenwielklep en tankklep
en replica is niet van super kwaliteit
ik weet dat 2cvpieter van hier een net replica heeft gebruikt uit frankrijk
pm hem en dan kan hij je mischien een adres geven
en ga anders had je vandaag naar Reims Frankrijk moetten gaan
en dat over hangen is denk ik een gebroken veer
dat was het bij mij trouwens
ik had geluk en een nieuwe gevonden
ze zijn anders dan 2cv
5mm diker spindel
op het type plaatje staat gewoon azu
in ieder geval bij mijn '74er en anders weten ze het wel
www.citroenazu.nl
plaatwerk suc6 achter schermen zijn zeer zeldzaam net als reservenwielklep en tankklep
en replica is niet van super kwaliteit
ik weet dat 2cvpieter van hier een net replica heeft gebruikt uit frankrijk
pm hem en dan kan hij je mischien een adres geven
en ga anders had je vandaag naar Reims Frankrijk moetten gaan
en dat over hangen is denk ik een gebroken veer
dat was het bij mij trouwens
ik had geluk en een nieuwe gevonden
ze zijn anders dan 2cv
5mm diker spindel
BABY'S,Bands,Beers,Babes,Bikes and B-movies
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
Ik wist niet dat AZU er met smal en brede ribbels was, sorry
Ik heb net even in de 2CV magazine van afgelopen januari gekeken, en daar staat een adv. in van een Frans bedrijf wat nieuw plaatwerk maakt; oa AZU plaatwerk, ze hebben ook plaatwerk voor de 350
Ik heb op de site gekeken, maar ik ben niet zo goed in Frans
Ik weet niet of ik hier de naam mag noemen, stuur me maar een PM als je meer wilt weten.
Ik heb net even in de 2CV magazine van afgelopen januari gekeken, en daar staat een adv. in van een Frans bedrijf wat nieuw plaatwerk maakt; oa AZU plaatwerk, ze hebben ook plaatwerk voor de 350
Ik heb op de site gekeken, maar ik ben niet zo goed in Frans
Ik weet niet of ik hier de naam mag noemen, stuur me maar een PM als je meer wilt weten.
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
Ja, dat zal zeker wel te doen zijn, maar zelf zal ik dat wel niet kunnen lassen.siemen schreef:een ak400 inkorten is te doen!
je ziet er bij mij helemaal niks van! alleen je moet goed kunnen lassen en koelen met perslucht of stikstof
Ik denk dat mijn zoon dat wel zal kunnen, maar ik probeer eerst passend materiaal te krijgen.
Lukt dat niet, kan ik altijd nog gaan inkorten.
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1877
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
De firma Roveron kan veren op maat maken. Bij mijn vorige werkgever hebben we daar vaker veren besteld, ook vaak één of twee stuks speciale veren wel niet van de grote van een 2cv veer, maar ik denk dat ze dat ook wel kunnen maken. De prijs viel nog best mee vergeleken met een standaard veer. (www.roveron.nl)björn schreef: en dat over hangen is denk ik een gebroken veer
dat was het bij mij trouwens
ik had geluk en een nieuwe gevonden
ze zijn anders dan 2cv
5mm diker spindel
@Geert,
Ik zou eerst eens de trekstangen los halen van de wielophanging en eens voelen of de veren nog werken. Als alles goed is kun je met de trekstangen de wagenhoogte instellen.
Staat de eend al bij je thuis?
De wagen komt deze week thuis.
Ik had hem al eerder willen ophalen, maar dat is niet gelukt.
@ Boudewijn, dat met die trekstangen loshalen had ik al bedacht, ik denk niet dat het de veren zijn, maar zo kun je dat wel controleren. Bedankt voor de tip van Roveron.
@ Siemen, ik zal een paar foto's maken zodra de wagen hier is.
Ik had hem al eerder willen ophalen, maar dat is niet gelukt.
@ Boudewijn, dat met die trekstangen loshalen had ik al bedacht, ik denk niet dat het de veren zijn, maar zo kun je dat wel controleren. Bedankt voor de tip van Roveron.
@ Siemen, ik zal een paar foto's maken zodra de wagen hier is.