Kostprijs zuurbad???

Alles in, over, rond en op de koets.
Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » ma 2 nov, 2009 19:20

Ik zou lassen wat nodig is, spuiten wat nodig is en dan gewoon rijden. Eens goed dinitrollen en dan moet het wel min of meer tegen de winter kunnen. En af en toe toch nog met de fiets rijden om de geit te sparen :wink:



Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Wolkje
Beginner
Beginner
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 23 okt, 2009 18:10
Locatie: Overpelt

Bericht door Wolkje » di 3 nov, 2009 14:56

de opmaak is voor in de winter, want ze kan nu nog nie binnen... en zal veel met fiets gaan, naft is veel te duur ;)
zou ze liever van de eerste keer tegoei opmaken, dan hoef ik er n hele tijd nie meer naar om te zien...

björn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1402
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 13:21
Locatie: hillywood (hilversum)

Bericht door björn » za 13 mar, 2010 22:31

ik heb net ff alles door gelezen
maar ik kon niet vinden of het handig is om deuren en zijkleppen te dompelen handig is????
ik ben hard aan de gang met mijn azu
en ik heb 2 orginele harden voor deuren en een 4 a 5 achter deurtjes en benzine en reserven klep met hier en daar lichte roest.
maar ook in delen waar de straller niet bij kan
wat kan ik het beste doen????

en als dompelen het beste is zijn er nog meer mensen die dompelen willen?
mischien 1 partij van maken en kosten delen????

spuiten ze dan een epoxie er over of dompelen ze hem dan ook???
dan zijn de holle delen ook weer beverft :lol:
BABY'S,Bands,Beers,Babes,Bikes and B-movies

Erasmo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 757
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
Locatie: Achterhoek

Bericht door Erasmo » za 13 mar, 2010 23:03

Het bedrijf van de 2e post kan ook dompelverven:
KTL-Behandeling:

Nabehandelen door droging en het aanbrengen van beschermlagen KTL- dompellakken behoort tot de extra mogelijkheden waarbij een v/d processtappen zinkfosfatering behelst zodat optimale bescherming tegen roest wordt gerealiseerd, ook in holle ruimten en naden.

kataforese kataforese kataforese kataforese

In een dompelbad slaan in water opgeloste elektrisch geladen organische (lak-)deeltjes neer op metalen producten met een omgekeerde elektrische lading.
Bij Kataforese is het product verbonden met de negatieve pool. De opgeladen organische lakdeeltjes gaan een elektrochemische reactie aan met het te lakken oppervlak. De deeltjes verliezen daardoor hun elektrische lading en gaan zelfs elektrisch isolerend werken.
Het gevolg is dat het proces vanzelf stopt wanneer de opgebrachte laklaag een bepaalde geslotenheid heeft bereikt, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld elektrolytisch vernikkelen of verzinken.
Nog een opvallend onderscheid met conventionele finishing-systemen :
bij Kataforeselakken wordt door het verschuiven van krachtveldlijnen de lak ook neergeslagen in holle ruimten en op andere moeilijk bereikbare plaatsen.
Bij elektrostatisch lakken of elektrolytisch verzinken daarentegen volgt, door de kooi van Faraday, op zulke plaatsen nauwelijks of geen bedekking.Vervolgens gaan de producten door de droogoven waar ze tot ca 180 c verhit worden. In dit moffelproces krijgt de laklaag zijn uiteindelijke eigenschappen.

kataforese

Specificaties
- laagdikte : 25 à 40 µm
- Voorwerp wordt VOLLEDIG met lak bedekt, ook de holle ruimten.
- Druppen en/of lopervorming is totaal uitgesloten.
- Probleemloos 1000 à 1200 uren zoutneveltest.
- Toepassingen in automobiel, machinebouw, electronica, meubelindustrie,
radiatoren, huishoudapparaten, hekwerken, industriebouw, enz…

Wolkje
Beginner
Beginner
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 23 okt, 2009 18:10
Locatie: Overpelt

Bericht door Wolkje » za 13 mar, 2010 23:23

bedankt voor alle reacties, maar na lang nadenken heb ik besloten om mijn 2cv zelf te zandstralen (we hebben er alles voor liggen, en papa heeft da al gedaan met zijn 2cv)
en dan epoxy primer er op te zetten, ook zelf, ik heb het aan een carrossier hier in de buurt gevraagd en die zei dat het gemakkelijk zelf te doen was. grondlak en lak wordt wel door hem gedaan, als ik dat moet doen krijg ik zeker duipers :-s

björn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1402
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 13:21
Locatie: hillywood (hilversum)

Bericht door björn » zo 14 mar, 2010 11:58

ja sorry
ik heb ff op de web site gekeken
man wat mooi allemaal
ik heb zelf een achter grond in de metaal (fijnmechaniese techniek bankwwerken)
ik heb ook bij een aluminium extrusie bedrijf gewerkt en daar dopelde ze de matrijsen ook om de rest alu teverwijderen

ik denk dus dat dit helemaal niet zo een slecht iets is om een eend in d=te dompelen. ook al komt het juist in de hole ruimtes waar het ook nodig is.
al het uit gespoelt en in een epoxy gedopeld word is het goed behandeld

en wat ik heb gezien met straalen,het word tevaak met tehogedruk en te grof gedaan.
en het komt niet in de hole en tussen de plaat delen in.
waar het juist nodig is!

ik heb ze een mail gestuurd en ik ga is kijken wat er uit komt
BABY'S,Bands,Beers,Babes,Bikes and B-movies

Plaats reactie