gebroken zuiger veer en kras in cilinder

Inge Spot
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 16 okt, 2006 21:55
Locatie: Nunspeet

Bericht door Inge Spot » do 18 mar, 2010 20:25

Ik denk dat het geluid bij de cilinders weg komt, maar ben niet zeker.

Ik heb de originele koppen gemonteerd. Kleplifters verwijdered, stoterstangen op de zelfde wijze gemonteerd als gedemonteerd, ringetje zit er tussen (heb ik ook bij mijn broers kant gecontroleerd) Kleppen 3 keer gesteld, 2de keer na kop aandraaien :x , 3de keer na cilinders uitlijnen op de uitlaat :evil: Kleppen deksel lijkt mij niet te strak aangedraaid. of er olie in zit ????? (ga ik controleren)

Verder zit er nog de zelfde benzine in de tank als een week geleden toen de motor nog liep, is er aan de ontsteking niet gerommeld Een kachelpot zit wel iets los, maar als ik die vast houd dan hoor ik het nog. Verder ben ik bij mijn weten geen gereedschap kwijt :?

Gebruikersavatar
Hans B
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 157
Lid geworden op: do 12 nov, 2009 18:11
Locatie: Groningen

Bericht door Hans B » do 18 mar, 2010 20:46

Maar als je carbu maar met 3 moeren vastzit zal 'ie geheid valse lucht aanzuigen en loopt ook niet lekker. Zeker geen afwerkings detail maar onmisbaar voor een goed lopend blok. Maar geen oplossing voor het ratelend geluid...

Succes!

Inge Spot
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 16 okt, 2006 21:55
Locatie: Nunspeet

Bericht door Inge Spot » do 18 mar, 2010 21:51

Moer van de carburateur terug gevonden. Hadden we eigelijk al want er lag een los moertje op de karter plaat waarvan we niet wisten waar hij van was :D Scheelt weer, want dat was een apart maatje.

Maar ja, doet qua motor probleem niets, want de carburateur zat nog vast en de motor rammelt nog steeds. Zit niets anders op dan geduld te hebben en van het weekend weer sleutelen...

Zucht...

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » vr 19 mar, 2010 09:48

voor het probleem van het inhouden: valse lucht? zit het spruitstuk op moment vast?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Inge Spot
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 16 okt, 2006 21:55
Locatie: Nunspeet

Bericht door Inge Spot » vr 19 mar, 2010 17:16

dyane_maniac schreef:voor het probleem van het inhouden: valse lucht? zit het spruitstuk op moment vast?
Op dit moment wel :roll: Maar ik zal er van de week ook even een moment sleutel bij houden !!

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 845
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » vr 19 mar, 2010 18:13

Wat die ratel of tik betreft: Het maakt nogal uit of die vooral hoorbaar is bij flink belasten (accelereren) of net zo hard bij gas los en onbelast draaien. In het laatste geval moet je het zoeken bij de kleppen of tuimelaarasjes, in het eerste geval gaat het om een big end lager of een zuigerpenbusje. Ik heb al twee keer een motortje onder handen gehad met zo'n busje dat kon bewegen in de drijfstang. (Ik ga er van uit dat we het niet over pingelen hebben). Het lagerpenbusje moet strak in de drijfstang geperst zitten, de zuigerpen moet er vrijwel spelingvrij in kunnen draaien.

Plaats reactie