Wat heb jij gescoort op de A-markt Gemert?

Foto's en nabesprekingen van meetings.
Francois
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 291
Lid geworden op: do 17 jan, 2008 16:47

Bericht door Francois » di 23 mar, 2010 00:36

Voor de azu gelukkig aardig wat kunnen vinden van wat ik nog nodig had:
achterlichtglazen, knipperlichtglas, witte knipperschakelaar, zijbalk voor boven tankdeksel en het tussenschot voor achter het reservewiel..
Citroën AZU 1968
Mercedes L319D 1965

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » di 23 mar, 2010 08:24

Verstelbare frotteurs zijn in uitzondering met de oudere types verstelbaar
door het draadeind en een moer zodat je de spanning op de 2 platen kan instellen

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » di 23 mar, 2010 09:37

Heheh nja k snap ook wel dat ze niet bij elk bakje 5 minuten staan te wachten tot ik alles gezien heb :P
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 23 mar, 2010 10:47

Gerard2cv schreef:Verstelbare frotteurs zijn in uitzondering met de oudere types verstelbaar
door het draadeind en een moer zodat je de spanning op de 2 platen kan instellen
eigenlijk dus de meest "recente" frotteurs? tenminste, voor zover ik het gezien heb/snap kan ik de frotteurs van mn dyane ook uit elkaar halen en weer stellen door die moer???
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » di 23 mar, 2010 11:26

Ja,dat klopt. Maar als je dat zonder speciaal gereedschap doet wordt het moeilijk om het aan beide zijde op de zelfde spanning te stellen

Jheronimus
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 28 jul, 2004 14:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Jheronimus » di 23 mar, 2010 11:54

Helaas heb ik nog geen kwart van de spullen gevonden die ik zocht.

Maar toch een set goede kachelpotten en een oliekoeler voor extreem weinig.
En een "olieblik-houder" voor onder de motorkap, die was niet goedkoop maar ik had dan ook nog nooit zo'n ding voor de eend gezien.

Gebruikersavatar
AK freak
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 9 dec, 2007 16:53
Locatie: Steensel

Bericht door AK freak » di 23 mar, 2010 12:12

Tools voor de froteurs kun je evt zelf maken.
Heb ik ook gedaan, daarna demonteren schonnmaken evt opschuren.
Weer samenstellen en los van de auto afstellen met een momentsleutel.
Kan evt foto sturen van de toolset, lenen is ook een optie!

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 807
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » di 23 mar, 2010 12:15

Dit setje frotteurs (van de A-markt) was een "aftermarket" accesoire en is van buitenaf, dus zonder demontage (!), te stellen dmv een grote moer.
------------------------------
Traction 11 BL 1950

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 23 mar, 2010 12:23

Gerard2cv schreef:Ja,dat klopt. Maar als je dat zonder speciaal gereedschap doet wordt het moeilijk om het aan beide zijde op de zelfde spanning te stellen
ik heb een staaf liggen met aan beide kanten een stukje rondstaal en een klein piefje (boutje?) beide kant zijn iets verschillend. (samen met een remschoen afstel tooltje gekocht. echt werkplaatsgereedschap)

en ik kan aan zo'n momentsleutel kom die niet "klikt" maar met zo'n aanwijzer. volgens mij ben ik er dan
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
AK freak
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 9 dec, 2007 16:53
Locatie: Steensel

Bericht door AK freak » di 23 mar, 2010 12:48

Heb je net een meeltje gestuurd met de beschrijving van de afstelprocedure. Op die basis kun je ook evt tools maken

marctv
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 112
Lid geworden op: di 26 jun, 2007 21:58
Locatie: gelderland
Contacteer:

frotteurs

Bericht door marctv » di 30 mar, 2010 21:04

Even voor de niet kenners :idea: :
Frotteurs samen met de batteurs vormen de schokbreking van de oudere type 2cv`s. :? De batteur is een vloeistof gevulde koker met een gewicht er in die een tegenslag maakt bij elke hobbel of kuil die je tegenkomt (tegen het stuiteren van het wiel), deze zitten aan elke veerpoot kort bij het wiel. De frotteur zit in/aan de buitenkant van de as van de draagarm en heeft inderdaad een soort slipkoppeling effect, deze voorkomt dat de auto blijft na dansen bij een grotere invering.

Op weg na de A-markt hebben wij dit dus ook ondervonden :? (bij de vele drempels die we tegenkwamen) en heb ik mijn prioriteit op deze frotteurs gelegd.Ookal was het wel lachen geblazen!! :D
Ik heb de oude makkelijk kunnen losdraaien en een klein tikkie met een kunstof hamertje kwamen ze zo los. De nieuwe frotteurs pasten precies en heb ze voor nu met de hand gelijk :roll: afgesteld.

De proefrit moet op zich laten wachten, want de 1 jaar oude accu is .... stuk:? :shock: , maar deze word opnieuw geactiveerd en ik hoop dat hij het snel weer gaat doen.
:cry: Mocht ik in het bovenstaande verhaal nog foutjes hebben zitten, dan graag verbeteren, ik ben ook maar in de leer!! :)
O ja mocht er nog iemand verstand en informatie hebben over de revisie van een 18pk dynamo met namen waar deze zich bevind en hoe uit te bouwen ? ... think of me.... :P
Gr. Marc

2cv az 1963
2cv6 special 1981
peugot 306 break 2002

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 31 mar, 2010 10:35

kleine aanvulling: de dyane had alleen frotteurs voor, batteurs rondom en hydraulische schokdempers achter ter vervanging van de frotteurs.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » do 1 apr, 2010 11:47

Net zoals alle 2cv's van die tijd. De ophanging van mijn '67 is identiek aan die van een AZ van hetzelfde jaar.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Plaats reactie