Wat heb jij gescoort op de A-markt Gemert?
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
eigenlijk dus de meest "recente" frotteurs? tenminste, voor zover ik het gezien heb/snap kan ik de frotteurs van mn dyane ook uit elkaar halen en weer stellen door die moer???Gerard2cv schreef:Verstelbare frotteurs zijn in uitzondering met de oudere types verstelbaar
door het draadeind en een moer zodat je de spanning op de 2 platen kan instellen
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 205
- Lid geworden op: wo 28 jul, 2004 14:11
- Locatie: 's-Hertogenbosch
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
ik heb een staaf liggen met aan beide kanten een stukje rondstaal en een klein piefje (boutje?) beide kant zijn iets verschillend. (samen met een remschoen afstel tooltje gekocht. echt werkplaatsgereedschap)Gerard2cv schreef:Ja,dat klopt. Maar als je dat zonder speciaal gereedschap doet wordt het moeilijk om het aan beide zijde op de zelfde spanning te stellen
en ik kan aan zo'n momentsleutel kom die niet "klikt" maar met zo'n aanwijzer. volgens mij ben ik er dan
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Gebruiker
- Berichten: 112
- Lid geworden op: di 26 jun, 2007 21:58
- Locatie: gelderland
- Contacteer:
frotteurs
Even voor de niet kenners :
Frotteurs samen met de batteurs vormen de schokbreking van de oudere type 2cv`s. De batteur is een vloeistof gevulde koker met een gewicht er in die een tegenslag maakt bij elke hobbel of kuil die je tegenkomt (tegen het stuiteren van het wiel), deze zitten aan elke veerpoot kort bij het wiel. De frotteur zit in/aan de buitenkant van de as van de draagarm en heeft inderdaad een soort slipkoppeling effect, deze voorkomt dat de auto blijft na dansen bij een grotere invering.
Op weg na de A-markt hebben wij dit dus ook ondervonden (bij de vele drempels die we tegenkwamen) en heb ik mijn prioriteit op deze frotteurs gelegd.Ookal was het wel lachen geblazen!!
Ik heb de oude makkelijk kunnen losdraaien en een klein tikkie met een kunstof hamertje kwamen ze zo los. De nieuwe frotteurs pasten precies en heb ze voor nu met de hand gelijk afgesteld.
De proefrit moet op zich laten wachten, want de 1 jaar oude accu is .... stuk:? , maar deze word opnieuw geactiveerd en ik hoop dat hij het snel weer gaat doen.
Mocht ik in het bovenstaande verhaal nog foutjes hebben zitten, dan graag verbeteren, ik ben ook maar in de leer!!
O ja mocht er nog iemand verstand en informatie hebben over de revisie van een 18pk dynamo met namen waar deze zich bevind en hoe uit te bouwen ? ... think of me....
Frotteurs samen met de batteurs vormen de schokbreking van de oudere type 2cv`s. De batteur is een vloeistof gevulde koker met een gewicht er in die een tegenslag maakt bij elke hobbel of kuil die je tegenkomt (tegen het stuiteren van het wiel), deze zitten aan elke veerpoot kort bij het wiel. De frotteur zit in/aan de buitenkant van de as van de draagarm en heeft inderdaad een soort slipkoppeling effect, deze voorkomt dat de auto blijft na dansen bij een grotere invering.
Op weg na de A-markt hebben wij dit dus ook ondervonden (bij de vele drempels die we tegenkwamen) en heb ik mijn prioriteit op deze frotteurs gelegd.Ookal was het wel lachen geblazen!!
Ik heb de oude makkelijk kunnen losdraaien en een klein tikkie met een kunstof hamertje kwamen ze zo los. De nieuwe frotteurs pasten precies en heb ze voor nu met de hand gelijk afgesteld.
De proefrit moet op zich laten wachten, want de 1 jaar oude accu is .... stuk:? , maar deze word opnieuw geactiveerd en ik hoop dat hij het snel weer gaat doen.
Mocht ik in het bovenstaande verhaal nog foutjes hebben zitten, dan graag verbeteren, ik ben ook maar in de leer!!
O ja mocht er nog iemand verstand en informatie hebben over de revisie van een 18pk dynamo met namen waar deze zich bevind en hoe uit te bouwen ? ... think of me....
Gr. Marc
2cv az 1963
2cv6 special 1981
peugot 306 break 2002
2cv az 1963
2cv6 special 1981
peugot 306 break 2002
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam