rechter achterlicht doet het niet (meer)...
rechter achterlicht doet het niet (meer)...
Hoi,
Bij het opbouwen van mijn eend doet nu het rechter achterlicht het niet meer. Toen ik voor het eerst alles weer aansloot werkte hij wel. Later ineens niet, ik dacht dat het lampje stuk was. Dat bleek niet het geval... Massa is goed. Er zit geen spanning op het groene stekkertje bij het schutbord. Ik heb nu het paarse (van het linker achterlicht) gesplitst bij het schutbord naar links en rechts. zodat ze allebei spanning krijgen van het paarse stekkertje.
Kan dit kwaad? Is er een simpele oplossing voor het spanningsverlies op de groene stekker? Kan ik zo gewoon blijven rijden?
Alvast bedankt!
PS Mistlamp werkt prachtig! (aangesloten bij twee groene stekkers op lichtschakelaar!)
Bij het opbouwen van mijn eend doet nu het rechter achterlicht het niet meer. Toen ik voor het eerst alles weer aansloot werkte hij wel. Later ineens niet, ik dacht dat het lampje stuk was. Dat bleek niet het geval... Massa is goed. Er zit geen spanning op het groene stekkertje bij het schutbord. Ik heb nu het paarse (van het linker achterlicht) gesplitst bij het schutbord naar links en rechts. zodat ze allebei spanning krijgen van het paarse stekkertje.
Kan dit kwaad? Is er een simpele oplossing voor het spanningsverlies op de groene stekker? Kan ik zo gewoon blijven rijden?
Alvast bedankt!
PS Mistlamp werkt prachtig! (aangesloten bij twee groene stekkers op lichtschakelaar!)
- André Post
- Heavy user
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
als je pech hebt, doet ook je rechter stadslicht het niet meer. Die zit op dezelfde zekering/draadje. Even de zekeringen checken voordat je gaat nazien wat er meer aan de hand is. De oude glaszekeringen zijn prima, maar niet erg failsafe, en, ook zonder dat er wat te zien is, kunnen ze defect zijn.
Wat er nog meer op die zekering zit weet ik niet uit mijn hoofd (zie schema ergens op de site, volgens mij?) maar dan zou er nog het een en ander kunnen zijn wat niet werkt, zoals benzine meter, remolie controle of binnen verlichting.
Wat er nog meer op die zekering zit weet ik niet uit mijn hoofd (zie schema ergens op de site, volgens mij?) maar dan zou er nog het een en ander kunnen zijn wat niet werkt, zoals benzine meter, remolie controle of binnen verlichting.
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
De zekeringen zijn goed. Alle andere electra werkt. Er zit spanning op de lichtschakelaar. Alleen op de groene kabel (stekker) naar achteren (schutbord) zit geen spanning meer. Ik denk óf een kabelbreuk óf een stekkertje achter het dashboard dat losgeschoten is. Ik weet alleen niet of er nog stekkertjes zitten in die kabel achter het dashboard?...
Precies. Daar zit dus (op de groene) geen spanning. Ik heb het nu opgelost door op het schutbord vanaf de paarse stkker (AL links) een kabeltje te splitsen en daarin ook de rechter kabel (groen) aan te sluiten. Beide lichten zitten nu dus op links (paars). Als dat geen kwaad kan lijkt het mij een prima oplossing (lees omleiding).
Ik vind het alleen vremmd dat die spanning daar weg is.
Ik vind het alleen vremmd dat die spanning daar weg is.