Restauratie AZU 1974

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Davitamol
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: di 2 mar, 2010 22:28
Locatie: Venlo

Bericht door Davitamol » zo 21 mar, 2010 21:24

dan snap ik nu ook waarom niks paste, maar eens overleggen wat we ermee doen.

verder hebben we de hele koets al kaal :cry: nou kan het echte werk beginnen
eenden gekte is toegeslagen

Francois
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 291
Lid geworden op: do 17 jan, 2008 16:47

Bericht door Francois » ma 22 mar, 2010 00:44

Je zou het ook nog met een griptang kunnen proberen, als je er daarmee bij kunt komen.
Citroën AZU 1968
Mercedes L319D 1965

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 807
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » ma 22 mar, 2010 07:23

Geert schreef:En of het nu een 18 of 24 PK is maakt me niet uit.
Maak ik me niet druk om
Is nogal een verschil...
Bijvoorbeeld een hele andere voetenbak,pedalen, draadboom, versnellingsbak enz enz.
Maar dit is een 435 (2cv4) met "moderne" voetenbak. Dus daar past makkelijk een 602cc in.(als je dat zou willen).

Breekbouten van stuurkolom met kleine beitel of griptang losmaken
------------------------------
Traction 11 BL 1950

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » ma 22 mar, 2010 07:32

Om de verwarring dan maar weg te halen.De AYA motor van 435cc had
21 pk

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 807
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » ma 22 mar, 2010 09:58

Om de verwarring nog groter te maken :wink: :shock:
De AYA motor (Dyane 67-68 en azu 67-71 ) was 425 cc en had 21 pk, de AYA2 (2cv4, Dyane en AZU>71) 435cc en 24 pk

Het 21 pk motortje lijkt op een 18 pk en heeft het oude type uitlaat en verwarming, de andere heeft al "moderne" uitlaat en verwarming
------------------------------
Traction 11 BL 1950

Davitamol
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: di 2 mar, 2010 22:28
Locatie: Venlo

Bericht door Davitamol » ma 22 mar, 2010 12:08

engbokho schreef:
Breekbouten van stuurkolom met kleine beitel of griptang losmaken



hier is niet bij te komen de bouten liggen verzonken en hier kom je met een tang ofzo niet bij kreeg met moeite dop 10 erin maar dat past dus niet. denk dat we de beugel maar kapot slijpen
eenden gekte is toegeslagen

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » ma 22 mar, 2010 12:42

Die randjes rond de diaboolmoertjes kan je met een beitel zo wegslaan en dan kan je erbij

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » ma 22 mar, 2010 19:41

Geert, je hebt gelijk, :oops: heb net op de site van Jeroen Cats gekeken.
Off topic; wie kan me dan vertellen wanneer de AZU serie B over ging naar AK 250?
Daar ben ik dan wel benieuwd naar, maar zie het op de site van Cats niet staan (of lees er over heen) :roll:
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

2cvpieter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 640
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 12:26
Locatie: S' graveland

Bericht door 2cvpieter » ma 22 mar, 2010 21:21

er is nooit een ak 250 geweest
het is altijd een azu 250 geweest
en later citroen 250
eerrst was het, azu , die had smalle ribbels en met de komst van de brede ribbels werd
het azu 250 en later citroen 250
het is een populair misverstand om het een ak 250 te noemen
lees de folders en onderhoudsboekjes er maar op na

en kijk eens op azucitroen website
2cv6 azu-b 250

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 807
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » ma 22 mar, 2010 22:24

De grote spraakverwarring komt door het typeplaatje op het schutbord bij de latere types daar staat inderdaad "...serie AK" op.

Makkelijkste is:
AZU is altijd kort (ontworpen op eendchassis) en 425 of 435 motor
AK is altijd lang en vaak ook hoog (en op Ami chassis ontworpen) altijd 602cc motor
------------------------------
Traction 11 BL 1950

Davitamol
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: di 2 mar, 2010 22:28
Locatie: Venlo

Bericht door Davitamol » ma 22 mar, 2010 22:42

die beugel waar de stuurkolom mee vast zit is toch een doodgewone beugel met m6 op de uiteinden als ik het goed gezien heb.
of is dit iets speciaals?
eenden gekte is toegeslagen

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » di 23 mar, 2010 08:28

De beugel is normaal M7 met als moertjes diaboolvormige afbreekmoeren
zodat alleen de diabool over blijft

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » di 23 mar, 2010 19:50

Pieter & Engbokho,

Thanks, ook ik was in de veronderstelling dat er een AK 250 bestond, maar daar is i.d.d. niks over terug te vinden, sorry.
Ik had het 'besteleend de mon pere" er ook al bij gepakt, maar dus nooit goed gelezen :oops: :oops:
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

2cvpieter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 640
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 12:26
Locatie: S' graveland

Bericht door 2cvpieter » di 23 mar, 2010 20:32

ik tot een paar jaar geleden ook , tot ik een keer in gesprek raakte met citroenazu die
corigeerde mij hierover
2cv6 azu-b 250

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1638
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » wo 24 mar, 2010 20:08

Vandaag de papieren gekregen, nu staat hij op NL kenteken.
Maar ik ben er niet zo blij mee.
Geen blauwe plaat !!!
7-VGZ-39 Lijkt wel reclame voor een zorgverzekeraar!!

Plaats reactie