Restauratie AZU 1974
Is nogal een verschil...Geert schreef:En of het nu een 18 of 24 PK is maakt me niet uit.
Maak ik me niet druk om
Bijvoorbeeld een hele andere voetenbak,pedalen, draadboom, versnellingsbak enz enz.
Maar dit is een 435 (2cv4) met "moderne" voetenbak. Dus daar past makkelijk een 602cc in.(als je dat zou willen).
Breekbouten van stuurkolom met kleine beitel of griptang losmaken
------------------------------
Traction 11 BL 1950
Traction 11 BL 1950
Om de verwarring nog groter te maken
De AYA motor (Dyane 67-68 en azu 67-71 ) was 425 cc en had 21 pk, de AYA2 (2cv4, Dyane en AZU>71) 435cc en 24 pk
Het 21 pk motortje lijkt op een 18 pk en heeft het oude type uitlaat en verwarming, de andere heeft al "moderne" uitlaat en verwarming
De AYA motor (Dyane 67-68 en azu 67-71 ) was 425 cc en had 21 pk, de AYA2 (2cv4, Dyane en AZU>71) 435cc en 24 pk
Het 21 pk motortje lijkt op een 18 pk en heeft het oude type uitlaat en verwarming, de andere heeft al "moderne" uitlaat en verwarming
------------------------------
Traction 11 BL 1950
Traction 11 BL 1950
engbokho schreef:
Breekbouten van stuurkolom met kleine beitel of griptang losmaken
hier is niet bij te komen de bouten liggen verzonken en hier kom je met een tang ofzo niet bij kreeg met moeite dop 10 erin maar dat past dus niet. denk dat we de beugel maar kapot slijpen
eenden gekte is toegeslagen
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 640
- Lid geworden op: do 7 aug, 2008 12:26
- Locatie: S' graveland
er is nooit een ak 250 geweest
het is altijd een azu 250 geweest
en later citroen 250
eerrst was het, azu , die had smalle ribbels en met de komst van de brede ribbels werd
het azu 250 en later citroen 250
het is een populair misverstand om het een ak 250 te noemen
lees de folders en onderhoudsboekjes er maar op na
en kijk eens op azucitroen website
het is altijd een azu 250 geweest
en later citroen 250
eerrst was het, azu , die had smalle ribbels en met de komst van de brede ribbels werd
het azu 250 en later citroen 250
het is een populair misverstand om het een ak 250 te noemen
lees de folders en onderhoudsboekjes er maar op na
en kijk eens op azucitroen website
2cv6 azu-b 250
De grote spraakverwarring komt door het typeplaatje op het schutbord bij de latere types daar staat inderdaad "...serie AK" op.
Makkelijkste is:
AZU is altijd kort (ontworpen op eendchassis) en 425 of 435 motor
AK is altijd lang en vaak ook hoog (en op Ami chassis ontworpen) altijd 602cc motor
Makkelijkste is:
AZU is altijd kort (ontworpen op eendchassis) en 425 of 435 motor
AK is altijd lang en vaak ook hoog (en op Ami chassis ontworpen) altijd 602cc motor
------------------------------
Traction 11 BL 1950
Traction 11 BL 1950
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan