Ventilator Ami
Ventilator Ami
Laatst kwam ik er achter dat er in een ventilator ook verschillen zitten. Van de Ami schijnt deze groter te zijn dan die van de 2cv/dyane. Ik dacht dat alle motoren hetzelfde waren. Is het koelhuis bij deze motoren dan groter?
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
Ik ben laatst bezig geweest met een AK 350 uit 1969 met een "nieuw type" 602 motor, zo een zonder oliefilter, en deze heeft ook een andere poelie en ventilator, de diameter van beide is hetzelfde als een gewone 6, maar het plastic gedeelte is anders en het zit ook met minder bouten vast!
Bij een gewone 6 zitten er "3 maal 3" bladen op, en bij het 350 blok zitten de bladen alle 9 even ver van elkaar!
Bij een gewone 6 zitten er "3 maal 3" bladen op, en bij het 350 blok zitten de bladen alle 9 even ver van elkaar!
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
De ventilator die ik heb heeft 8 bladen en 4 bevestigingsbouten. Ik heb net gekeken bij mijn Dyane 4 maar deze heeft ook een kleinere ventilator. De ventilator heeft een buitendiameter van 29,4 cm en een binnendiameter 16,3 cm. Het zou een ventilator van een Ami 8 moeten zijn, maar waarom is de motor van een Ami 8 dan anders dan van de Dyane of 2cv? Ik heb altijd begrepen dat deze motoren hetzelfde zijn.
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster