Onderdrukmeter.
- Gerard2cv
- Super eendkenner
Onderdrukmeter.
Om een onderdrukmeter te maken neem je een plank van ca.12X50cm.
En 3 elec.leidingbeugels en ca.2mtr waterslang doorzichtig
Monteer de slang met 1 kant op de plank in een U vorm zodat er aan 1 zijde ca,1,5mtr overblijft,waarvan de 3 beugeltjes dus 1 onder en 2 opzij
Teken op de midden langs de leiding de 0 en centimeters naar omhoog en omlaag.Vul hem met water tot de 0 lijn en draai de motor warm. haal dan de peilstok eruit en steek de losse sslang erop.Een goede motor zal dan tussen de 6 en 12cm water zuigen 3 aan elke kant
Een te lage onderdruk kan de vulpijp of de zuigerveren zijn.
En 3 elec.leidingbeugels en ca.2mtr waterslang doorzichtig
Monteer de slang met 1 kant op de plank in een U vorm zodat er aan 1 zijde ca,1,5mtr overblijft,waarvan de 3 beugeltjes dus 1 onder en 2 opzij
Teken op de midden langs de leiding de 0 en centimeters naar omhoog en omlaag.Vul hem met water tot de 0 lijn en draai de motor warm. haal dan de peilstok eruit en steek de losse sslang erop.Een goede motor zal dan tussen de 6 en 12cm water zuigen 3 aan elke kant
Een te lage onderdruk kan de vulpijp of de zuigerveren zijn.
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Re: Onderdrukmeter.
Bedankt voor de omschrijving Gerard. Zal er een sticky van maken.Gerard2cv schreef:Een goede motor zal dan tussen de 6 en 12cm water zuigen 3 aan elke kant
Wat bedoel je eigenlijk met 3 aan elke kant?
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Onderdrukmeter
[URL=http://img717.imageshack.us/i/vacu ... .jpg[/img]
Een doorzichtig slangetje van bv. 6mm diameter. Ik heb wat gaatjes geboord waar ik U-vormig gebogen stukjes stijve elektrische draad ingestoken heb om het slangetje op het houten plankje te houden.
Om de centimeter een lijntje trekken op het plankje, bv over 20 cm.
Een beetje tape op het einde van het slangetje om de diameter te vergroten waar je het in de opening van de oliepijlstok mee houdt.
Voor het gebruik ongeveer halfvol met water zuigen, dus een been van de U vol zuigen. De motor laten draaien en het aantal streepjes tussen de waterstanden tellen. Bij mij gaf deze 21 cm aan bij stationair toerental.
Succes,
Jan.[/url]
Een doorzichtig slangetje van bv. 6mm diameter. Ik heb wat gaatjes geboord waar ik U-vormig gebogen stukjes stijve elektrische draad ingestoken heb om het slangetje op het houten plankje te houden.
Om de centimeter een lijntje trekken op het plankje, bv over 20 cm.
Een beetje tape op het einde van het slangetje om de diameter te vergroten waar je het in de opening van de oliepijlstok mee houdt.
Voor het gebruik ongeveer halfvol met water zuigen, dus een been van de U vol zuigen. De motor laten draaien en het aantal streepjes tussen de waterstanden tellen. Bij mij gaf deze 21 cm aan bij stationair toerental.
Succes,
Jan.[/url]
Onderdrukmeter
Sorry, gemeten onderdruk: lees 12 cm waterkolom (en niet 21).
Jan
Jan
niet dat het zo belangrijk is:Gerard2cv schreef:Nee,David Archimedesh heeft hier niets mee te maken omdat er op beide kanten niet dezelfde druk staat
maar de uitgangspositie, beie kanten precies gelijk, dat is toch echt Archimedes.
Ennuh dat heb je toch nodig om vervolgens iets te kunnen gaan meten.
greetz opa David