ontmantelen voorste asbuis/stuurhuis

Reparaties, modificaties en onderhoud
Plaats reactie
bartvds
Regelmatige poster
Regelmatige poster

ontmantelen voorste asbuis/stuurhuis

Bericht door bartvds » ma 26 apr, 2010 06:41

Is dit makkelijk te doen? Zijn dit de geborgde bouten die ik moet losmaken aan dat schuifstuk, en dan? Komt alles dan los? Wat zit daar allemaal onder en hoe gaat het er nadien dan ook allemaal weer in?

Veel vragen zoals je ziet, heb nog nooit een voorste asbuis ontmanteld en weet ook niet wat daar allemaal inzit,

Bart
Bordeaux/zwarte Charleston van '81

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 26 apr, 2010 09:30

Als techniek je niet afschrikt is dit goed zelf te doen, maar ik mag toch aannemen dat je al een manual hebt gevonden en ook de onderdelen lijsten hebt?

Verder kijk eens op mijn site, bij demontage en techniek staan wel een aantal verhelderende foto's

bartvds
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door bartvds » di 27 apr, 2010 21:59

Ja maar een manual is 1 ding, het doen is nog iets anders, heb ook maar weinig gereedschap ter beschikking en heb niks van technische kennis, moet het allemaal al doende wat leren maar dat is eigenlijk nog wel leuk.

Ik ben er dus aan begonnen, heb de onderkant van het stuurrondsel er kunnen uithalen maar de bovenkant niet want dit gaat enkel met een speciaal gereedschap (waar dat asje uitkomt waar je stuurstang overpast), maar dit is nog in goede staat dus ga ik laten zitten denk ik. Ga enkel die onderste stukjes vervangen door nieuwe. De schuifplaten en die lange stang heb ik er ook uitgekregen, as is geschuurd en ontvet en in RX5 gezet. Ga verder enkel nog de schuifplaten vervangen als de as in de RX10 staat en dabn alles terug monteren

Wat moet ik nu allemaal invetten, ik veronderstel het stuurrondsel en die lange as? Mag dat met lagervet?

Bart
Bordeaux/zwarte Charleston van '81

Plaats reactie