voordeur raam montage

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

voordeur raam montage

Bericht door backfire » do 29 apr, 2010 20:35

Nou ben ik al even aan het puzzelen hoe de ramen bij de voordeur gemonteerd moet worden en dan vooral het bovenste deel met de diverse kapjes, moertjes, schroeven en boutjes.

Ik was er in ieder geval al achter dat ik linkse en rechtse omgewisseld had. Na wat oude foto's bekijken kwam ik al snel achter deze fout. De dikke kant van het chroom wijst richting de deurstijl.

Nu heb ik echter nog een aantal rvs beugeltjes en volgens mij zit er ook hier tussen oudere deuren en nieuwe deuren iets verschil. Nu lijkt het mij niet dat zo'n metalen klipje op het metaal van de deur klemt ivm roestvorming, echter krijg ik hem niet in de rvs rand.

Ik heb ook een aantal rechthoekige moertjes, duidelijk dat deze in de chrome rand komen, zodat deze de chrome rand tegen de deurstijl aantrekt. Ik kan echter nergens op het interpret een goede beschrijving vingen hoe dit allemaal vast zit, en helaas, foto's van mijn eigen demontage heb ik niet.

Wie helpt? HELP! :o

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » do 29 apr, 2010 23:26

Heb je geen oude deuren meer liggen. Anders kan ik je er wel eentje lenen. Kun je zien hoe het zit.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 30 apr, 2010 10:31

Nope heb geen oude deuren met raam ;) Maar zou wel top zijn Dolf, misschien ff tegelijk met de tectyl spuit? Let wel volgens mij zit er verschil in montage bij de verschillende jaren. Blijkbaar bestaan de 74'er deuren uit iets andere onderdelen dan mijn 87'er.

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » vr 30 apr, 2010 22:53

Ritje naar Vught? Kola staat koud.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » za 1 mei, 2010 07:17

Klinkt goed, vandaag na school een optie? Ben zo rond 13:30 terug van school.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » za 1 mei, 2010 09:15

Niet meer nodig, anders kan ik kijken of ik morgen na het werk wat kans langs brengen.

Laat dan maar even weten, als het goed is heb je mijn nummer toch?
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » za 1 mei, 2010 18:30

Inderdaad niet meer nodig, met dank aan The Nosepicker. Eerste raam zit er in, functionerend en wel. Er zijn dus inderdaad twee soorten montage in omloop, ik kom er net achter dat het afdekplaatje eigenlijk een soort veer is, waardoor het raampje vanzelf een beetje openspringt, maar werkt natuurlijk ook als demper als je het raam dicht laat klappen. Simpel maar effectief. Voor de liefhebber kan ik foto plaatsen van hoe het plaatje zit.

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » za 1 mei, 2010 18:48

Punky schreef:Niet meer nodig, anders kan ik kijken of ik morgen na het werk wat kans langs brengen.

Laat dan maar even weten, als het goed is heb je mijn nummer toch?
Inderdaad zoals je kunt lezen, het is gelukt, en je hoeft natuurlijk niet speciaal langs te rijden, of het moet op de route liggen. Als je de tectylspuit kunt regelen :wink: Heb net de tectyl spullen gehaald.

En net ff gekeken en yep ik heb je nummer nog.

Plaats reactie