Hoe spoor je een kortsluiting op?

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » ma 10 mei, 2010 22:57

shit dat heb ik ook ooit gehad!

ff denken hoe zat dat ook alweer, volgens mij sluit je perongeluk de constante plus aan op de geschakelde plus.

Ga even meten, met contact aan.

één draad is de constante plus met contact aan, die zorgt voor het terugkeren naar de beginpositie als je de ruitenwissers uit zet.

één draad is de geschakelde plus, daar komt spanning op als je de schakelaar over haalt.

één draad is extra, als je daar spanning op zet stopt de ruitenwissermotor geloof ik. (bij mij dan).

probeer eerst eens de witte en blauwe stekker om te wisselen, volgens mij was het iets tussen deze twee. Maar weet het niet meer! Ik had dit probleem ook bij ombouwen van draadboom, maar das vier jaar geleden!!
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » di 11 mei, 2010 09:03

De ruitenwissers deden het voorheen wel in deze setting qua draadjes. Dus ik denk dat ze dan niet verkeerd om zitten. Ik ben bang dat het dan de ruitenwissermotor zelf is!

Ik zal zo kijken of ik hem kan doormeten, het is nog een beetje vaag hoe dat nou precies moet maar dat gaat wel lukken!

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » di 11 mei, 2010 11:32

Daar ben ik weer...

Ik heb de hele zooi doorgemeten, ik snap er niet veel van maar ik heb wel meetresultaten ;) hieronder zijn ze samengevat:

Afbeelding

En hieronder nog een sfeerfoto'tje:

Afbeelding

Overigens zitten aan de ruitenwissermotor dezelfde kleuren draden als aan stekker B, maar deze komen niet overeen met de draad waarmee ze in verbinding worden gebracht. Klopt dit? Het werkte wel, maar ik vind het wel vreemd

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » di 11 mei, 2010 13:00

Robert, waarom zie ik nergens de weerstand tussen de 2 draden die de motor ingaan.De draden op die platte kant zijn voor de schakelaar om hem steeds op de nulstand te laten stoppen.

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » di 11 mei, 2010 13:01

B2 - B4 bedoel je?

ik ren even naar benee

edit: B2-B4 maakt geen contact, evenals C3-C4.

Edit 2:

er gaat maar één draad de motor in. De twee draadjes die op dat plateau gesoldeerd zijn maken wel kortsluiting. Is dit verkeerd of is dit de 'sensor' die aangeeft dat de ruitenwissers nog niet in oorspronkelijke stand terug zijn? (ze staan recht overeind, toen brande de zekering door)

Plaats reactie