shit dat heb ik ook ooit gehad!
ff denken hoe zat dat ook alweer, volgens mij sluit je perongeluk de constante plus aan op de geschakelde plus.
Ga even meten, met contact aan.
één draad is de constante plus met contact aan, die zorgt voor het terugkeren naar de beginpositie als je de ruitenwissers uit zet.
één draad is de geschakelde plus, daar komt spanning op als je de schakelaar over haalt.
één draad is extra, als je daar spanning op zet stopt de ruitenwissermotor geloof ik. (bij mij dan).
probeer eerst eens de witte en blauwe stekker om te wisselen, volgens mij was het iets tussen deze twee. Maar weet het niet meer! Ik had dit probleem ook bij ombouwen van draadboom, maar das vier jaar geleden!!
Hoe spoor je een kortsluiting op?
Daar ben ik weer...
Ik heb de hele zooi doorgemeten, ik snap er niet veel van maar ik heb wel meetresultaten hieronder zijn ze samengevat:
En hieronder nog een sfeerfoto'tje:
Overigens zitten aan de ruitenwissermotor dezelfde kleuren draden als aan stekker B, maar deze komen niet overeen met de draad waarmee ze in verbinding worden gebracht. Klopt dit? Het werkte wel, maar ik vind het wel vreemd
Ik heb de hele zooi doorgemeten, ik snap er niet veel van maar ik heb wel meetresultaten hieronder zijn ze samengevat:
En hieronder nog een sfeerfoto'tje:
Overigens zitten aan de ruitenwissermotor dezelfde kleuren draden als aan stekker B, maar deze komen niet overeen met de draad waarmee ze in verbinding worden gebracht. Klopt dit? Het werkte wel, maar ik vind het wel vreemd
B2 - B4 bedoel je?
ik ren even naar benee
edit: B2-B4 maakt geen contact, evenals C3-C4.
Edit 2:
er gaat maar één draad de motor in. De twee draadjes die op dat plateau gesoldeerd zijn maken wel kortsluiting. Is dit verkeerd of is dit de 'sensor' die aangeeft dat de ruitenwissers nog niet in oorspronkelijke stand terug zijn? (ze staan recht overeind, toen brande de zekering door)
ik ren even naar benee
edit: B2-B4 maakt geen contact, evenals C3-C4.
Edit 2:
er gaat maar één draad de motor in. De twee draadjes die op dat plateau gesoldeerd zijn maken wel kortsluiting. Is dit verkeerd of is dit de 'sensor' die aangeeft dat de ruitenwissers nog niet in oorspronkelijke stand terug zijn? (ze staan recht overeind, toen brande de zekering door)