Afgeknapt
-
- Veelvuldig poster
Afgeknapt
Vanochtend is mijn Dyane er mee gestopt. Hij reageerde opeens niet meer op het gaspedaal. De motor bleef nog wel even lopen met iets meer toeren dan stationair (maar dat kan omdat de choke nog iets open stond). Ik heb de auto aan de kant gezet en ben verder gaan lopen. Na een uur ben ik met een andere auto en mijn vrouw naar de Dyane gereden voor verdere actie. Dat was simpel, een citroen garage bevond zich op 200 meter afstand. Bij het starten wilde de motor wel draaien, maar ik kreeg hem niet op toeren omdat hij niet op het gaspedaal reageerde.
Ik ben benieuwd wat er aan de hand is. Dat weet ik over een dag of drie als de garage z'n werk gedaan heeft maar ik ben benieuwd naar wat jullie denken dat er aan de hand is. Ik dacht eerst aan een defecte benzinepomp, maar het kan ook iets in de carbu zijn. Ik heb verder niet gesleuteld dus heb geen aanwijzing over de oorzaak van het probleem.
Graag hoor ik jullie mening. Over een paar dagen weet ik wie het probleem juist gediagnosticeerd had en zal dat melden.
Ik ben benieuwd wat er aan de hand is. Dat weet ik over een dag of drie als de garage z'n werk gedaan heeft maar ik ben benieuwd naar wat jullie denken dat er aan de hand is. Ik dacht eerst aan een defecte benzinepomp, maar het kan ook iets in de carbu zijn. Ik heb verder niet gesleuteld dus heb geen aanwijzing over de oorzaak van het probleem.
Graag hoor ik jullie mening. Over een paar dagen weet ik wie het probleem juist gediagnosticeerd had en zal dat melden.
-
- Gebruiker
carburateur
Het lijkt mijn ook een geval van het gaspedaal of carburateur.
Maar ik ben zeer benieuwd wat de oorzaak was.
Succes ermee
Maar ik ben zeer benieuwd wat de oorzaak was.
Succes ermee

-
- Heavy user
waarschijnlijk gewoon door de leeftijd. eigenlijk zou iedere eendrijder iig de rubberen delen van de leiding moeten vervangen als de historie niet bekend is, of iig zeer goed moeten controleren. maar vervangen is eigenlijk de enige juiste remedie. en ja ook (juist) het vervelende deel bij de benzine tank. ik lees hier nu al een tijdje mee en de meest voorkomende storingen worden veroorzaakt door niet tijdig uitvoering van een beurt, slechte bobine en slechte benzine leidingen. waarvan de laatste potentieel zeer gevaarlijk kan zijn.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- Bluespirit
- Beginner