"Hikken" en "Niezen" bij koude motor.
"Hikken" en "Niezen" bij koude motor.
Ik heb een probleempje met mijn 2cv6 special. Als ik de motor start dan hikt en niest hij bij het gasgeven en stationair draaien, oftewel: hij loopt gewoon niet lekker. Zodra de motor even gedraaid heeft, loopt hij na zo'n 10 minuten zonder problemen.
Ik dacht eerst aan het aanzuigen van valse lucht als boosdoener via de carburateursvoet maar aangezien hij voor een paar andere dingetjes toch even naar de eendenwacht moest heb ik hier ook meteen naar laten kijken.
De voet is gevlakt en er zijn nieuwe pakkingen opgegaan maar dit heeft het probleem niet verholpen. (wel iets vermindert)
Maar wat nu? de puntjes zijn vervangen voor 123 en de kleppen heb ik 1000 kilometer geleden nog gesteld ( ik rijd er vrij weinig mee )
Ik dacht eerst aan het aanzuigen van valse lucht als boosdoener via de carburateursvoet maar aangezien hij voor een paar andere dingetjes toch even naar de eendenwacht moest heb ik hier ook meteen naar laten kijken.
De voet is gevlakt en er zijn nieuwe pakkingen opgegaan maar dit heeft het probleem niet verholpen. (wel iets vermindert)
Maar wat nu? de puntjes zijn vervangen voor 123 en de kleppen heb ik 1000 kilometer geleden nog gesteld ( ik rijd er vrij weinig mee )
backfire schreef:Te weinig brandstof of te veel lucht, tweede heb je al laten controlleren, dus blijft eerste over.
Benzinepomp opbrengst te laag
Onderste benzineslang poreus
Vlotterhoogte niet helemaal correct
De vlotterhoogte is ook afgesteld tijdens het hermonteren van de caburateur dus daar zal het probleem niet inzitten, de andere twee opties zou wel kunnen. hoe controleer ik de eerste?
De choke gebruik ik niet altijd, bij koud weer sowieso altijd maar is het met dit weer ook nodig?

-
- Addicted user
- Berichten: 5841
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Met dit weer ook nog, want het is 's-nachts nog steeds erg koud, de kou zit dan in de motor. Maar 10 minuten duurt erg lang.
De opbrengst kan lager worden door een versleten membraam, maar ook verslijten van de stoter. In het boek staat wat de hoogte moet zijn van de stoter, daarop kun je de pakkingdikte aanpassen.
Maar hoe je de opbrengst moet meten weet ik niet, je moet er alleen aan denken dat de gemiddelde benzinepomp al zeker 30 jaar oud is, dus lijkt het mij logisch dat deze een keer minder gaat werken.
De opbrengst kan lager worden door een versleten membraam, maar ook verslijten van de stoter. In het boek staat wat de hoogte moet zijn van de stoter, daarop kun je de pakkingdikte aanpassen.
Maar hoe je de opbrengst moet meten weet ik niet, je moet er alleen aan denken dat de gemiddelde benzinepomp al zeker 30 jaar oud is, dus lijkt het mij logisch dat deze een keer minder gaat werken.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 441
- Lid geworden op: wo 26 jan, 2005 20:56
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Gewoon de benzineslang vanaf de carburateur naar beneden volgen, je komt de benzinepomp dan vanzelf tegen, zit aan het motorblok gebouwd.Franko schreef: en nog een betere vraag, waar zit die benzinepomp eigenlijk?
2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1065
- Lid geworden op: za 12 mar, 2005 16:24
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Dat kan heel goed; om aan milieu-eisen te voldoen moet een Eendenmotor eigenlijk iets te 'arm' lopen. Zoals Backfire al zegt.Franko schreef:dat daar aan gerommeld is tijdens de APK vorig jaar.
Volgens de handboeken moet je de schroef 1/8 verdraaien (linksom=rijker) en dan een paar seconden wachten om te horen wat het effect is. Effect is minimaal, dus je kan 'm ook 1/2 slag verdraaien, ff wachten, luisteren, en weer terugdraaien, om het effect te merken.
(Daarna moest ik overigens nog m'n stationair-schroef een heel end uitdraaien, want stationair toerental was bij warme motor véél te hoog.)