Oriënteren aanschaf goedkope eend/geit
Ik heb in elk geval al wat mails gestuurd, zowel naar de keuring als naar wat onderdelenboeren.
Trouwens, dit is het soort Acadiane waar ik mee zou willen starten. Niet té extreem slecht op het eerste zich en rijdende
. Als het geen examens zouden zijn had ik een afspraak gemaakt om te gaan kijken
Trouwens, dit is het soort Acadiane waar ik mee zou willen starten. Niet té extreem slecht op het eerste zich en rijdende

Groeten,
Pieter
Pieter
-
- Veelvuldig poster
da's geen slechte deal zo op het eerste gezicht, heb al veel duurdere gezien die in een slechtere staat zijn. Ik zou iig op zoek gaan naar een ACA met goed chassis, die zijn meestal veeeeeel beter dan van andere A-types, en dan hoef je echt geen nieuwe te kopen! (meer budget voor andere dingen)Bunny schreef:Ik heb in elk geval al wat mails gestuurd, zowel naar de keuring als naar wat onderdelenboeren.
Trouwens, dit is het soort Acadiane waar ik mee zou willen starten. Niet té extreem slecht op het eerste zich en rijdende. Als het geen examens zouden zijn had ik een afspraak gemaakt om te gaan kijken
suc6 met je zoektocht!
greetzzzzzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
Dat dacht ik ook
En als ik er ter plekke het bedrag van de importkeuring nog kan aflullen dan lijkt me dat een mooie deal.
Nu weten jullie in elk geval wat voor soort geit ik zoek. Mochten jullie zoiets zien staan voor minder of evenveel geld, post gerust
.
Is wel het voordeel van geen tijd hebben nu, ik kan mijn ogen open houden, wat prijs-ideeën opdoen, wat inlezen enzo zodat ik weet waaraan en waaraf op het moment dat ik echt op zoek kan gaan.En uiteraard af en toe het idee van mijn ideale geit bijstellen

Nu weten jullie in elk geval wat voor soort geit ik zoek. Mochten jullie zoiets zien staan voor minder of evenveel geld, post gerust

Is wel het voordeel van geen tijd hebben nu, ik kan mijn ogen open houden, wat prijs-ideeën opdoen, wat inlezen enzo zodat ik weet waaraan en waaraf op het moment dat ik echt op zoek kan gaan.En uiteraard af en toe het idee van mijn ideale geit bijstellen

Groeten,
Pieter
Pieter
Ik dacht het al wel
goed nieuws dus 
Deze lijkt ook wel leuk. Zeker omdat er een 2e bijzit.
En las, toevallig, net dit op het net:
"Bij een 2CV (een geit) lag er in de koffer ne manivel, waarmee ge de motor in gang kon draaien, als de batterie plat was." . Is dit bij alle Geitjes?
(bron)

En las, toevallig, net dit op het net:
"Bij een 2CV (een geit) lag er in de koffer ne manivel, waarmee ge de motor in gang kon draaien, als de batterie plat was." . Is dit bij alle Geitjes?
(bron)
Groeten,
Pieter
Pieter
-
- Veelvuldig poster
Bunny schreef:Ik dacht het al welgoed nieuws dus
dan lijkt me die andere toch beter, iig wat betreft plaatwerk
dit ding wordt ook wel zwengel genoemdBunny schreef: En las, toevallig, net dit op het net:
(bron)

greetzzzzzzzzzzzz
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
Net berichtje gekregen van de Belgische keuring omtrent de chassis die toegelaten zijn in ons land.
Het chassis moet steeds aan de zelfde eisen voldoen zoals het is gebouwd door de constructeur. Indien men het chassis integraal moet vervangen kan men hiervoor terecht bij het merk zelf.
Voor de citroen 2PK zij er ook nog andere producenten die een goedkeuring hebben voor het leveren van een vervangingschassis namelijk : Wheels, De graaf en Mehari Club.
Hiervoor moet er wel steeds een attest voorgelegd worden van het herslaan van chassisnummer.
Nu las ik op deze site al ergens dat het Wheels chassis een leuke keuze is als het niet origineel moet zijn.
Heb nog niet veel tijd gehad om te googelen op deze chassisbouwers maar is dit goed nieuws als je op zoek bent naar een Aca'tje?
Het chassis moet steeds aan de zelfde eisen voldoen zoals het is gebouwd door de constructeur. Indien men het chassis integraal moet vervangen kan men hiervoor terecht bij het merk zelf.
Voor de citroen 2PK zij er ook nog andere producenten die een goedkeuring hebben voor het leveren van een vervangingschassis namelijk : Wheels, De graaf en Mehari Club.
Hiervoor moet er wel steeds een attest voorgelegd worden van het herslaan van chassisnummer.
Nu las ik op deze site al ergens dat het Wheels chassis een leuke keuze is als het niet origineel moet zijn.
Heb nog niet veel tijd gehad om te googelen op deze chassisbouwers maar is dit goed nieuws als je op zoek bent naar een Aca'tje?
Groeten,
Pieter
Pieter
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Het is niet veel nieuws eigenlijk.Bunny schreef:Heb nog niet veel tijd gehad om te googelen op deze chassisbouwers maar is dit goed nieuws als je op zoek bent naar een Aca'tje?
Bij Citroën gaan ze niet happig zijn om je te helpen, de Belgische importeur heeft het niet zo op "de oude rommel".
De andere producenten leveren inderdaad goedgekeurde 2pk-chassis' maar kunnen volgens mij geen goedgekeurde acadiane-chassis' leveren. Een ACA-chassis heeft een iets langere wielbasis.
In Argentinië worden deze chassis' echter wel gemaakt naar het originele voorbeeld maar zonder europese typegoedkeuring. De Graaf en Mehari Club Cassis verkopen die op de europese markt maar volgens mij zijn ze niet legaal te plaatsen.
Rijden doet de auto echter even goed met een nieuw chassis zonder typegoedkeuring, [edit np: stukje tekst verwijderd] maar dat heb ik hier niet gezegd

1977 Mehari
-
- Regelmatige poster
Hé, weer een belg erbij 
Leuk idee, zeker omdat je voor een Aca hebt gekozen
In Frankrijk zoeken is een goed idee, want daar zijn Dyane's/Acadiane's merkbaar goedkoper (voor wat ik allemaal heb gezien toch) en als ie dan nog uit het zuiden komt is de kans op een rot chassis toch al een pak kleiner. Mijn dyane komt van het zuiden (bijna tegen spanje => distr. 34, stond al wel in België maar is hier nooit mee gereden of ingeschreven) en het chassis was met wat oppervlakkinge roest afschuren en een laagje steenslag en verf weer zo goed als nieuw
Mss dat je het al weet, maar importeren van een oldtimer van Frankrijk in België kost 54 cent

Leuk idee, zeker omdat je voor een Aca hebt gekozen

In Frankrijk zoeken is een goed idee, want daar zijn Dyane's/Acadiane's merkbaar goedkoper (voor wat ik allemaal heb gezien toch) en als ie dan nog uit het zuiden komt is de kans op een rot chassis toch al een pak kleiner. Mijn dyane komt van het zuiden (bijna tegen spanje => distr. 34, stond al wel in België maar is hier nooit mee gereden of ingeschreven) en het chassis was met wat oppervlakkinge roest afschuren en een laagje steenslag en verf weer zo goed als nieuw

Mss dat je het al weet, maar importeren van een oldtimer van Frankrijk in België kost 54 cent

Dan is het opgeslagen... Want laatste keer kostte het importeren maar 10 cent ::) (of de tarieven moeten verschillen van land tot land)
Importkeuring kost je wel een kleine 150,- euro. Dus dat is wel een extra kost bij het importeren, wat je niet hebt als je in eigen land blijft.
Maar ik zou eigenlijk liefst een Aca vinden in het Noorden van Frankrijk (of België). Vind het wat riskant om met een goedkoop Geitje van Z-Fr naar Antwerpen te rijden.
1200km om iets te laten misgaan is wel veel... Maar we zien wel. Als er een mooi deal uit Bordeaux komt (om maar iets te noemen) dan heeft die evenveel kans als 1 uit Lille.
Edit: begin ook terug te twijfelen over een Dyane trouwens. De opmerking van een vriend die zei 'kan precies een paard in vanachter' heeft me aan het denken gezet. Maar we zien wel.
Importkeuring kost je wel een kleine 150,- euro. Dus dat is wel een extra kost bij het importeren, wat je niet hebt als je in eigen land blijft.
Maar ik zou eigenlijk liefst een Aca vinden in het Noorden van Frankrijk (of België). Vind het wat riskant om met een goedkoop Geitje van Z-Fr naar Antwerpen te rijden.
1200km om iets te laten misgaan is wel veel... Maar we zien wel. Als er een mooi deal uit Bordeaux komt (om maar iets te noemen) dan heeft die evenveel kans als 1 uit Lille.
Edit: begin ook terug te twijfelen over een Dyane trouwens. De opmerking van een vriend die zei 'kan precies een paard in vanachter' heeft me aan het denken gezet. Maar we zien wel.
Groeten,
Pieter
Pieter