GRRRRR RDW K$%%#
-
- Veelvuldig poster
GRRRRR RDW K$%%#
Binnenkort van plan om een chassis te vervangen van de eend van een goede vriendin, ik denk laten we het deze keer eens volgens de wet doen, zij dus met de eend naar de RDW.
Tja mevrouw, dit chassisnummer is niet voldoende leesbaar, we vertrouwen de herkomst van de auto niet....
Ze hebben ook nog naar het typeplaatje op de koets gekeken, maar daar staat dus een ander nummer (waarschijnlijk ooit een andere koets op gekomen...) dus.... ze gaven nog wel het advies om het kenteken van een andere eend te kopen en dat te gebruiken (hoezo omkatten)
De auto is (uit mijn hoofd) c.a. 10 jr geleden ingevoerd uit Duitsland (met dit chassis en waarschijnlijk ook de koets!) en zij rijdt er nu alweer een jaar of 7 mee rond!
what to do... zoals ik het in het verleden wel vaker heb gedaan of een gevecht aangaan met de RDW.... wordt al moe als ik eraan denk....
iemand ideeën (mag ook via PM als t niet op t forum mag/ kan )
greetzzzzzzzzzzzzzzzzz
Rusty
Tja mevrouw, dit chassisnummer is niet voldoende leesbaar, we vertrouwen de herkomst van de auto niet....
Ze hebben ook nog naar het typeplaatje op de koets gekeken, maar daar staat dus een ander nummer (waarschijnlijk ooit een andere koets op gekomen...) dus.... ze gaven nog wel het advies om het kenteken van een andere eend te kopen en dat te gebruiken (hoezo omkatten)
De auto is (uit mijn hoofd) c.a. 10 jr geleden ingevoerd uit Duitsland (met dit chassis en waarschijnlijk ook de koets!) en zij rijdt er nu alweer een jaar of 7 mee rond!
what to do... zoals ik het in het verleden wel vaker heb gedaan of een gevecht aangaan met de RDW.... wordt al moe als ik eraan denk....
iemand ideeën (mag ook via PM als t niet op t forum mag/ kan )
greetzzzzzzzzzzzzzzzzz
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Moderator
Wel leesbaar maken? Daar wil de RDW toch zeker ook aan meewerken?? Zit je alleen nog met een verkeerd typeplaatje, dat is wat lastiger..Tja mevrouw, dit chassisnummer is niet voldoende leesbaar
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Veelvuldig poster
ga eerst het weekend zelf nog ff kijken naar het nummer, en dan s kijken wat we kunnen doen. ik weet dat er iemand op die plek bij het chassis behoorlijk heeft zitten lassen om het chassis op te lappen voor de APK een paar jaar geleden, maar het nummer is origineel voor zover ik weet. dus misschien idd alleen leesbaar maken....
greetzzzzzzzzzzzz
greetzzzzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Veelvuldig poster
ze wilden dit plaatje eventueel ter verificatie van het nummer gebruiken, als dit hetzelfde was geweest hadden ze het willen accepteren....Gerard2cv schreef:Het plaatje met het (misschien verkeerde) nummer mag officieel weg,
want het heeft voor de wet geen functie
ik ben er zelf helaas niet bij geweest, anders had ik misschien nog wat goede argumenten in de strijd kunnen gooien!
na het weekend weet ik meer?
greetzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Veelvuldig poster
het chassisnummer nog eens bekeken afgelopen weekend, helaas t is een plaatje wat op t chassis is gelast.... waarschijnlijk nog in een tijd dat t allemaal wat makkelijker ging (of mensen niet zo moeilijk deden. jammer dat ik voor de tijd niet goed naar t nummer heb gekeken, had een ritje naar de RDW gescheeld....
dus nu maar op zoek naar een nieuw kenteken................. moeten nog overleggen wat we precies gaan doen, maar dat er een nieuw chassis onder moet is zeker! hoe dan ook we komen er wel uit.
greetzzzzzz
Rusty
dus nu maar op zoek naar een nieuw kenteken................. moeten nog overleggen wat we precies gaan doen, maar dat er een nieuw chassis onder moet is zeker! hoe dan ook we komen er wel uit.
greetzzzzzz
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Veelvuldig poster
Nou in Frankrijk gaat dat een stuk makkelijker! Bij de tweejaarlijkse APK wordt sinds het vorig jaar op chassisnummer gecontroleerd. Die ontbrak bij mijn Dyane. Kennelijk heeft vroeger iemand een chassiswissel gedaan en niet het nummer erin geslagen. Op het APK rapport werd vermeld dat er geen chassisnummer zichtbaar was. Vanaf volgend jaar moet je met zo'n opmerking terugkomen om na inslag van het chassisnummer dit door de keurmeester te laten keuren. Daarna wordt de auto weer goedgekeurd.
Kortom je moet iemand vinden met slagletters die het nummer er in slaat. Daarna is de auto weer officieel goedgkeurd.
Kortom je moet iemand vinden met slagletters die het nummer er in slaat. Daarna is de auto weer officieel goedgkeurd.