Roest onder het achterraam
Roest onder het achterraam
Hallo Allemaal,
Dikke pech, controleerde vandaag mijn eendje en ik zag naast de achterbank water liggen.
Het water is waarschijnlijk onder het raamrubber door gelopen. Aangezien het water spoor daar vandaan kwam moet het dat wel zijn.
Onder het raamrubber blijkt roest te zitten en zit precies op het opstaande randje waar het raamrubber invalt. Waarschijnlijk zit er ook roest op het liggende gedeelte onder het raam.
Hoe repareer je nou zoiets. Ik heb op het forum gelezen hoe je de de achterruit eruit (en erin) krijgt.
Wat is verstandig te doen, lassen of plamuren? Het is namelijk nogal een bochtig geheel.
Tips en adviezen zijn meer dan welkom!
Martijn
Dikke pech, controleerde vandaag mijn eendje en ik zag naast de achterbank water liggen.
Het water is waarschijnlijk onder het raamrubber door gelopen. Aangezien het water spoor daar vandaan kwam moet het dat wel zijn.
Onder het raamrubber blijkt roest te zitten en zit precies op het opstaande randje waar het raamrubber invalt. Waarschijnlijk zit er ook roest op het liggende gedeelte onder het raam.
Hoe repareer je nou zoiets. Ik heb op het forum gelezen hoe je de de achterruit eruit (en erin) krijgt.
Wat is verstandig te doen, lassen of plamuren? Het is namelijk nogal een bochtig geheel.
Tips en adviezen zijn meer dan welkom!
Martijn
My name is Duck.... Ugly Duck!
Even een oud topic wakker schudden.....
Ik heb ook een roestplek onder mijn raamrubber van mijn achterdeur.
Nu heb ik twee opties:
1. Deur eruit halen en vervangen voor een andere
2. Deur erin laten en alleen het raam eruit halen
vragen:
bij 1. Mijn deurtjes hebben de rubbers er nog inzitten die er voor zoge ndat je deur niet te ver doorklapt (hoe heten die) en ik wil die graag heel houden. Hoe krijg ik die los?
bij 1. en 2. Hoe krijg ik in hemelsnaam dat raampje eruit? En er weer in?
Graag jullie tips!
Ik heb ook een roestplek onder mijn raamrubber van mijn achterdeur.
Nu heb ik twee opties:
1. Deur eruit halen en vervangen voor een andere
2. Deur erin laten en alleen het raam eruit halen
vragen:
bij 1. Mijn deurtjes hebben de rubbers er nog inzitten die er voor zoge ndat je deur niet te ver doorklapt (hoe heten die) en ik wil die graag heel houden. Hoe krijg ik die los?
bij 1. en 2. Hoe krijg ik in hemelsnaam dat raampje eruit? En er weer in?
Graag jullie tips!
Eendloos........ Wel een C4 Picasso
www.robdehaan.com
www.robdehaan.com
Die dopjes breken inderdaad allemaal maar die kun je naderhand vervangen door popnagels of zelftappers. Moet geen probleem zijn.
Ik duw de ruit er met mijn voeten (zonder schoenen) uit van een hoek uit beginnen. En dan voorzichtig verder "lopen" niet op het uiterste punt blijven drukken want dan kan ie breken. Van buiten iemand laten helpen zodat het ding niet op de grond kegelt.
Ik duw de ruit er met mijn voeten (zonder schoenen) uit van een hoek uit beginnen. En dan voorzichtig verder "lopen" niet op het uiterste punt blijven drukken want dan kan ie breken. Van buiten iemand laten helpen zodat het ding niet op de grond kegelt.
diverse Citroens, wat anders.
-
- Eenmalige poster
- Berichten: 1
- Lid geworden op: wo 16 jun, 2010 23:58
Oeie. Jullie halen nogal veel gevaarlijke trucken uit.AZL57 schreef:Die dopjes breken inderdaad allemaal maar die kun je naderhand vervangen door popnagels of zelftappers. Moet geen probleem zijn.
Ik duw de ruit er met mijn voeten (zonder schoenen) uit van een hoek uit beginnen. En dan voorzichtig verder "lopen" niet op het uiterste punt blijven drukken want dan kan ie breken. Van buiten iemand laten helpen zodat het ding niet op de grond kegelt.
Ik heb een veel gemakkelijkere remedie.
Ik zet mij auto in de zon, waardoor de rubber wat warm wordt en zorg voor een hele hoop "vloten" (is een ring die je bebruikt tussen een bout en en moer, om te voorkomen dat de moer afdraait).
Met die vloten of ringen plaats ik achter de rubber en plooi hem naar binnen en duw de ring tussen de rubber en het metaal werk.
Zo blijft de ring rustig zitten en kan je beetje bij beetje je ruit los maken met nog meer ringen.
Voor de ruit terug te plaatsen is er een truk met een koort.
Je plaatst de koort in de rubber, je plaatst de ruit met rubber en koort op je koetswerk. En je trekt gelijdelijk aan de koort er uit, waardoor de rubber over het koetswerk begint te haken.
Veel succes.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
ja maar die ringen beschadigen wel gelijk de lak van de raamsponning. ik frot het raam er eigenlijk gewoon uit door eerst het rubber overal even "open te trekken" zodat deze "los" is. en dan gewoon in een hoekje beginnen met drukken en het rubber om te duwen. dus het zelfde als jij alleen zonder ringetjes die de lak beschadigen.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 150
- Lid geworden op: zo 13 okt, 2013 16:26
- Locatie: Oostvoorne
Ik weet dat het al lang geleden is dat in dit topic is gereageerd. Maar aangezien ik nu dezelfde ellende ondervind wil ik toch nog even reageren.
Raam eruit gaat idd prima met houten wasknijpers. Ga alstublieft niet met epoxy en glasvezeldoekjes werken, Vorige eigenaar had dat namelijk gedaan en u raadt het al: rot gewoon verder. Neem rustig de tijd en las er een nieuw stuk in. Opstaand randje is goed na te maken als je een stalen staf hebt waar je het omheen kan buigen. Ik heb zelf 't rotte eruit gesneden en het nieuwe plaatwerk(zincor) laten overlappen. Volgende keer zet ik het er toch tussen aangezien ik nu geen controle heb over het kleine stukje dat onder het nieuwe plaatwerk zit. Als het ene raam trouwens roest kan je er vergif op in nemen dat de andere ruiten ook aan het roesten zijn. Beter alles in een keer aan pakken ben je er ook voor een paar jaar vanaf. Naar mij weten is trouwens de orginele verf de schuldige. Het roest namelijk van buiten na binnen. Was duidelijk te zien bij het eruit snijden.
Succes voor de gene die dit in de toekomst ook gaat doen.
Tom van Adrichem
Raam eruit gaat idd prima met houten wasknijpers. Ga alstublieft niet met epoxy en glasvezeldoekjes werken, Vorige eigenaar had dat namelijk gedaan en u raadt het al: rot gewoon verder. Neem rustig de tijd en las er een nieuw stuk in. Opstaand randje is goed na te maken als je een stalen staf hebt waar je het omheen kan buigen. Ik heb zelf 't rotte eruit gesneden en het nieuwe plaatwerk(zincor) laten overlappen. Volgende keer zet ik het er toch tussen aangezien ik nu geen controle heb over het kleine stukje dat onder het nieuwe plaatwerk zit. Als het ene raam trouwens roest kan je er vergif op in nemen dat de andere ruiten ook aan het roesten zijn. Beter alles in een keer aan pakken ben je er ook voor een paar jaar vanaf. Naar mij weten is trouwens de orginele verf de schuldige. Het roest namelijk van buiten na binnen. Was duidelijk te zien bij het eruit snijden.
Succes voor de gene die dit in de toekomst ook gaat doen.
Tom van Adrichem