Hallo Eendenfreaks,
Ik heb mijn 2 nieuwe (imitatie) voorschermen op mijn eend gezet. Nu past deze rechts perfect. Alleen de linker past voor geen meter.
Het probleem is dat wanneer ik deze monteer ik de onderste bout aan de voorzijde (deze zit onderaan koplampsteun) niet kan monteren. Het scherm steekt te ver naar voren uit. Hierdoor gaat mijn motorkap niet helemaal goed dicht. Omdat deze tegen dat uitstekende voorscherm aankomt.
Nu heb ik de andere bevestigingspunten al wat uitgevijld om meer spelingsruimte te krijgen maar dat helpt niet.
Als ik heel veel kracht zet lukt het me om het voorscherm 2 sec over de bout te schuiven. Ik kan deze echter niet vast zetten omdat het voorscherm daarvoor te weinig mee geeft.
Verder heb ik het spatbord wat proberen krom te buigen ook zonder succes. Het imitatie scherm is van dikker materiaal.
Hoe zou ik dit nog kunnen oplossen, ik heb immers het scherm net met veel moeite geverfd en geen zin om weer een ander scherm te gaan proberen.
Linker voorscherm past niet
-
- Regelmatige poster
Bedankt voor de tip. Alleen ook al knip ik een stuk van de achter kant komt het niet niet verder naar achter. Het probleem zit het gedeelte tussen de bovenste bout op de koplampsteun en de onderste bout.Teun schreef:helaas een te late tip..
altijd eerst passen voordat jehet plaatwerk spuit/schildert..
Nu zit er nix anders op dan buigen en onderin achterkant een stuk eruit te knippen bijv...(zodat het scherm wat meer naar achter komt)..
Succes
Het scherm loopt hier niet krom genoeg. Alle bouten zitten namelijk 100% goed behalve die onderste. Omdat het scherm gewoon te ver naar buiten loopt.
Ik heb het zelfde mogen ondervinden, ben er zelfs twee keer ingetrapt )
Ik heb het op kunnen lossen door het spatbord (met beleid) te verbuigen door het binnen scherm een beetje te verbuigen.
Zet het spatbord met de voorkant op de grond (tapijt), Verbuig de binnenzijde door te proberen alleen het voorste gedeelte van het spatbord te verbuigen maar pas op want het knikt snel.
Op deze wijze komt de onderste aansluiting iets meer op zijn plek. Maar er zal altijd spanning op blijven staan.
het laatste imitatie spatbord wat ik gekocht had daar waren de afstand van de bouten aan de voorzijde niet goed (2cm fout) Daar heb ik de vijl maar voor gebruikt en het het daarna gemonteerd met een dikke revet
Ik heb het op kunnen lossen door het spatbord (met beleid) te verbuigen door het binnen scherm een beetje te verbuigen.
Zet het spatbord met de voorkant op de grond (tapijt), Verbuig de binnenzijde door te proberen alleen het voorste gedeelte van het spatbord te verbuigen maar pas op want het knikt snel.
Op deze wijze komt de onderste aansluiting iets meer op zijn plek. Maar er zal altijd spanning op blijven staan.
het laatste imitatie spatbord wat ik gekocht had daar waren de afstand van de bouten aan de voorzijde niet goed (2cm fout) Daar heb ik de vijl maar voor gebruikt en het het daarna gemonteerd met een dikke revet