Met die caravan heb ik zelfs een helling van 15% omhoog gereden, maar dat was op het randje, haalde het net. 13% was probleemloos (zolang ik maar niet stopte

Ben benieuwd waar dat was, ik ken in het Kiental, Berner Oberland, Zwitserland een weggetje uitgehakt uit het eind van een U vormige rotswand, omring door watervallen, een onverharde weg van 30%. Er rijden daar vanwege de idioot scherpe haarspeldbochten speciale ingekorte postbussen, met hele trossen extra remmen voor de veiligheid. Niet met een eend geprobeerd. Als je daarop rijdt heb je het idee dat je aan je stuur hangt. Voor iedere auto is alleen de 1e versnelling mogelijk, en dan slaan voortdurend de wielen door.... Men beweert daar dat dat de stijlste weg van Europa is, was het inderdaad die weg?supercees schreef:wij hebben 2 jaar geleden met z'n tweeen in de eend een helling genomen van naar schatting tegen de 30%, was niet normaal zo steil. onverhard, veel keien, in z'n 1 en knallen maar. continu heen en weer gestuurd voor meer grip. kostte wel wat profiel. terug naar beneden was best eng!