Mehari '77

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Hassie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: wo 22 feb, 2006 19:12

Bericht door Hassie » za 10 jul, 2010 11:27

Michiel van G. schreef:Ik rijd op 2,0 bar. Maa reen rammelende voortrein, daar heb ik absoluut geen last van. Misschien dat het nodig is dat de voortrein weer gesmeerd wordt?

welk type Nankangs heb je overigens? ik heb de N803, die enigszins op de Michelin ZX lijken.
Beste mensen, Allen dank voor jullie reacties. Michiel van G. ik heb Nangkangs 135R15 725 , N 803. Ik ga dus maar rijden met 2,0 bar.
Wel geeft de band als waarschuwing: "Serious injure may result from tire-failure due to UNDERinflation/overloading."
Je moet er niet aan denken dat de band bij 100km/uur van de velg afspringt wegens underinflation.
Eigenlijk vreemd dat banden altijd de max. inflation aangeven en niet de minimum inflation.
De tip dat tevens de schokbrekers de oorzaak zouden kunnen zijn dat had ik ook in gedachten. Ook dank hiervoor.
Ik ga nu eerst de banden op 2,0 bar zetten en bij blijvende rammel de schokbrekers voor vervangen.
Allen vrgrt.
Hassie.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » za 10 jul, 2010 12:08

Hassie schreef:De tip dat tevens de schokbrekers de oorzaak zouden kunnen zijn dat had ik ook in gedachten. Ook dank hiervoor.
Ik ga nu eerst de banden op 2,0 bar zetten en bij blijvende rammel de schokbrekers voor vervangen.
Allen vrgrt.
Hassie.
check de gehele voortrein bij rammelen!!!

geluid betekend dat er IETS niet helemaal jofel vast zit. kan van een onschuldig iets tot iets ersntigs zijn.

ik moet nu ook nog "even" een vooras wisselen voor de vakantie omdat ik speling heb op de stuurkogels in de voorasbuis.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2689
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » za 10 jul, 2010 12:09

maar ook alle bewegende punten goed in het vet zetten! Dat werkt prima, en een a-type moet je nu eenmaal doorsmeren. Ook op plaatsen waar geen nippel zit, zoals bij de kantelmessen of de schokbrekerbevestigingspunten.
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » vr 16 jul, 2010 07:36

Bij deze klacht,kan je ook de 4 traversebouten er 1 voor 1 uithalen en schoonmaken en met copaslib weer knettervast draaien.Die kunnen enorm tikken bij optrekken en afremmen

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » vr 16 jul, 2010 12:00

Gerard2cv schreef:Bij deze klacht,kan je ook de 4 traversebouten er 1 voor 1 uithalen en schoonmaken en met copaslib weer knettervast draaien.Die kunnen enorm tikken bij optrekken en afremmen
heb ik idd ook al ooit gehad, maar ik dacht dat die bouten maar met 45-50 Nm vastgezet moeten worden, maar dat lijkt me erg weinig, zet ze zelf ook altijd veel vaster. al zal citroen niet voor niks die waarden opgeven....

greetzzzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Hassie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: wo 22 feb, 2006 19:12

Bericht door Hassie » vr 16 jul, 2010 20:22

Michiel van G. schreef:Ik rijd op 2,0 bar. Maa reen rammelende voortrein, daar heb ik absoluut geen last van. Misschien dat het nodig is dat de voortrein weer gesmeerd wordt?

welk type Nankangs heb je overigens? ik heb de N803, die enigszins op de Michelin ZX lijken.
Dag Michiel en anderen,
Ik heb de Nankangs op 1,5 gezet en ondertussen gemerkt dat de stuurkogelkoppen teveel speling hadden in de spoorstangen. Opsluitmoeren meer aangedraaid en het rammelen en klapperen is nu zo goed als verdwenen.

Allen dank!
Vrgrt
Hassie.

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1060
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door Joos » wo 4 aug, 2010 13:45

Afbeelding

Zo. Klaar, gekeurd, ingeschreven en vanaf vandaag genieten.

En nu maar vlug weer over bandenspanning...
1977 Mehari

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1516
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » wo 4 aug, 2010 14:41

Anders iets meer en duidelijkere foto's? :wink:
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1060
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door Joos » wo 4 aug, 2010 17:30

Van wat? Ik heb geen stickertje met voorgeschreven bandenspanning meer.. :-( :lol:
Voor goeie foto's reken ik op een bezoekje van uzelf as t nog es goei weer is ;-)
1977 Mehari

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 4 aug, 2010 18:58

Joos schreef:Voor goeie foto's reken ik op een bezoekje van uzelf as t nog es goei weer is ;-)
dat kun je aan yannick overlaten. na mijn vakantie hier dus een mooie serie z/w foto's?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1516
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » wo 4 aug, 2010 19:21

Dat herinnert mij aan het feit dat ik al twee maanden niet gefotografeerd heb. Foei!
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Gebruikersavatar
tinouck
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1028
Lid geworden op: za 14 jul, 2007 01:53
Locatie: Amsterdam

Bericht door tinouck » do 5 aug, 2010 00:40

Yannick schreef:Dat herinnert mij aan het feit dat ik al twee maanden niet gefotografeerd heb. Foei!
Dan weet u wat u te doen staat :wink:
FOTO:S :!: :wink:
Ben erg benieuwd :P

Gebruikersavatar
Mr T.
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 82
Lid geworden op: za 27 jun, 2009 10:11
Locatie: Jeuk

Bericht door Mr T. » do 5 aug, 2010 23:27

Miljaar de nondedju wa is da hier allemaal over die bandenspanning...het ging hier toch over Joos zijn MEHARI.
Slaapt de moderator? ;-)
Dus vanaf nu gene zever niemeer over die bandenspanningen iedereen weet dat dat vooraan 1.4 en achteraan 1.8 moet zijn....

Ahja Joos dat herrinnert mij er aan... staan jouw bandjes al op de juiste spanning? ;-)
2cv van 1959,1985
Mehari van 1974,1980
Ami 6 Break 1969
Acadyane Mixta 1987

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1060
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door Joos » vr 6 aug, 2010 01:25

Mr T. schreef:Ahja Joos dat herrinnert mij er aan... staan jouw bandjes al op de juiste spanning? ;-)
Zeer zeker! De door de constructeur voorgeschreven spanning van 1.4bar vooraan en 1.8bar achteraan. :lol:
1977 Mehari

Gebruikersavatar
Mr T.
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 82
Lid geworden op: za 27 jun, 2009 10:11
Locatie: Jeuk

Bericht door Mr T. » do 9 sep, 2010 12:42

Hey joos aangezien het al meer dan een maand geleden is dat ge uw bandenspanning gekontroleerd hebt is het tijd om dat nog eens te doen he...het weer is kouder dus de druk in uw bandjes zal wel gedaald zijn. ;-)
2cv van 1959,1985
Mehari van 1974,1980
Ami 6 Break 1969
Acadyane Mixta 1987

Plaats reactie