Sleutel voor spoorstangkogelmoer
Sleutel voor spoorstangkogelmoer
Hoi 2cv leden, ik ben van februari bezig eend te demonteren.( nieuwe hobby )
Ben nu op 15 juli zover dar ik de SPOORSTANGMOER wil losdraaien.
Ik heb voor verjaardag speciaal gereedschap gekregen.. (bij een eend onderdelen shop!)
Daar zat dus ook sleutel voor spoorstangkogelmoer bij.
Nu blijkt dat deze te groot is.
Mijn vraag is hoeveel maten heb je daar in?
Edit Jeroen-citroen:
Op dit forum noemen we geen bedrijfsnamen of verwijzingen daar naar toe (Zo staat het in onze voorwaarden)
Ben nu op 15 juli zover dar ik de SPOORSTANGMOER wil losdraaien.
Ik heb voor verjaardag speciaal gereedschap gekregen.. (bij een eend onderdelen shop!)
Daar zat dus ook sleutel voor spoorstangkogelmoer bij.
Nu blijkt dat deze te groot is.
Mijn vraag is hoeveel maten heb je daar in?
Edit Jeroen-citroen:
Op dit forum noemen we geen bedrijfsnamen of verwijzingen daar naar toe (Zo staat het in onze voorwaarden)
Re: SLEUTEL VOOR SPOORSTANGKOGELMOER
Sorry je heb gelijk!Dabdriver schreef:
Edit Jeroen-citroen:
Op dit forum noemen we geen bedrijfsnamen of verwijzingen daar naar toe (Zo staat het in onze voorwaarden)
Er zijn 3 formaten van die sleutel.
De bek is 2.5mm dik er er zijn de volgende breedtes 23,6 en 20,3 en 21,6 mm. En die gegevens zijn van 1951 waarom ze toen al 3 maten hadden weet ik ook niet. Misschien verschillende leveranciers van spoorstangen???
Ik heb de mijne gemaakt van een oude steeksleutel waar ik de vorm van de sleutel ingeslepen heb met een flex steeds even passen op de as daarna de sleutel verhit en haaks omgezet. Werkt prima.
De bek is 2.5mm dik er er zijn de volgende breedtes 23,6 en 20,3 en 21,6 mm. En die gegevens zijn van 1951 waarom ze toen al 3 maten hadden weet ik ook niet. Misschien verschillende leveranciers van spoorstangen???
Ik heb de mijne gemaakt van een oude steeksleutel waar ik de vorm van de sleutel ingeslepen heb met een flex steeds even passen op de as daarna de sleutel verhit en haaks omgezet. Werkt prima.
diverse Citroens, wat anders.
nou ik zal je wat zeggen die speciale dop van dat speciale bedrijf is echt helemaal te gek nog nooit zo lekker gesleuteld aan de spoorstangen.
echt een aanrader, voordat ik dit mooie stuk gereedschap had deed ik het met een op maat geslepen stuk hoek staal zoals backfire, ook handig maar niet fijn.......
echt een aanrader, voordat ik dit mooie stuk gereedschap had deed ik het met een op maat geslepen stuk hoek staal zoals backfire, ook handig maar niet fijn.......
Als hij past wel is echt helemaal te gek.Ramon schreef:nou ik zal je wat zeggen die speciale dop van dat speciale bedrijf is echt helemaal te gek nog nooit zo lekker gesleuteld aan de spoorstangen.
echt een aanrader, voordat ik dit mooie stuk gereedschap had deed ik het met een op maat geslepen stuk hoek staal zoals backfire, ook handig maar niet fijn.......
Maar bij wij paste het helaas niet..
Inmiddels is hij eraf. kleine splitpennetjes eruit en met een steenbeitel er mee afgedraaid
Het paste goed en ze zaten niet al te strak erop.
In ieder geval is de spoorstang dop weer terug in de verpakking!
Bedankt voor jullie reacties.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
ik heb een tooltje gemaakt van een stukje platstaal. beetje slijpen zodat ie mooi in die gleufjes past (in de werkplaatshandboek staat een tekening met de afmetingen) en dan ombuigen en je hebt voor ca 2 euro een perfect tooltje
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction